خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد:

۱۱۰ شرکت دانش بنیان در استان قزوین فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۰۷۵

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان حدود ۱۶۰ شرکت دانش بنیان مجوز فعالیت دارند که ۱۱۰ شرکت پروانه صنعتی از اداره کل صنعت و معدن استان دریافت کردند و مابقی شرکت‌های دانش بنیان هم در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا در قزوین، محسن رستمی مدیرکل صمت با اعلام این خبر گفت: طرح‌های خوبی دربین شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که بعضی از همین واحد‌ها صادرات محور هستند و کار صادراتی انجام می دهند، محصول دستگاه‌های حفاری تونلی اولین واحدی در کشور است که در قزوین ایجاد شده، و همین طرح به چندین کشورصادرات دارد. روغن‌های صنعتی و خیلی موارد دیگر در استان در حال حاضر نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار داشت: دنبال این هستیم ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی را بیشتر کنیم که بتوانند نیاز‌های واحد‌های تولیدی را برآورده بکنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان بنیان تو نوپا هستند و با این ارتباط می‌توانیم مشکل بازار و مشکلات واحد‌های بزرگتر که نیاز دارند را از این طریق تامین کنیم.

رستمی گفت: در کل کشور تقریبا ۱۰‌هزار واحد دانش‌بنیان داریم، دانش‌بنیان چند سالی است با تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال دانش بنیان‌ها شروع شده، ولی در برنامه هفتم پیش‌بینی شده که رشد بسیار خوبی واحد‌های دانش بنیان داشته باشند.  پیش‌بینی برنامه هفتم این است که از ۱۰ هزار واحدی که فعلا در سطح کشور است این به حدود ۳۰ هزار واحد در کشور برسد.

مدیرکل صمت تاکید کرد: قطعا استان قزوین با توجه به سابقه خوبی که دارد می‌تواند سهم خوبی در این زمینه داشته باشد و شاهد رشد بیشتر واحد‌های دانش‌بنیان در استان باشیم.

وی عنوان کرد: امسال ۴۲۱ میلیون دلار صادرات به کشور‌های مختلف دنیا داشتیم، در سال گذشته هم تقریبا حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و تلاش دولت تسهیل برامر صادرات است.

رستمی گفت: موافقت‌های کلی در سطح ملی انجام می‌گیرد و برمبنای آن همه استان‌ها عمل می‌کنند یعنی موافقت‌هایی که بین وزرا و کشور‌های مختلف کمیسیون‌های اقتصادی کشور ما با کشور‌های مختلفی که دارند با مبنای این همیشه تلاش استان بر این که نقش پررنگ‌تری در بحث صادرات داشته باشد.

مدیرکل صمت گفت: بحث تبادل تجاری هیئت‌های تجاری بین کشور‌ها معمولا انجام می‌گیرد، دعوت از تجار کشور‌های دیگر، برگزاری نمایشگاه‌ها و این‌ها از مواردی است که استان برای افزایش روزافزون صادرات انجام می‌دهد.

وی گفت: در استان حدود ۶۰۰ کارت بازرگانی معتبر و فعال در استان وجود دارد و کسانی که در تجارت و تولید دارند، برای اینکه بتوانند با کشور‌های مختلف تجارت داشته باشند نیازمند کارت بازرگانی هستند.

رستمی افزود: این کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی با همکاری اداره کل صمت سال صادر می‌شود و این کارت، مجوزی برای صادرات و واردات است.

وی اضافه کرد: این کارت دو نوع هست؛ یکی سری برای افرادی که واحد‌های تولیدی دارند و یکی سری هم برای افرادی که فقط کار تجاری خرید و فروش انجام می‌دهند، صادر می‌شود.

مدیرکل صمت اضافه کرد: در سال جدید ۵۶۳ میلیون دلار هدف‌گذاری وزارت صمت برای استان در نظر گرفته شده که این رقم تا ۹ ماه تقریبا ۴۲۱ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

رستمی عنوان کرد: بیشترین صادرات در حوزه صنعت صادرات از جمله کاشی، سرامیک، مقاطع فولادی و صنایعی بوده و شوینده‌ها هم صادارات خوبی دارند و بخش بزرگی از نیاز کشور را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز