خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

اختلافات نظری نباید به اختلافات شخصی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۰

باید تمرین کنیم که ضمن احترام به تمام شخصیت ها و گروه های سیاسی می توانیم سلایق و اختلاف نظرات خود را نیز داشته باشیم و نباید اختلافات نظری را به اختلافات شخصی تبدیل کنیم.

ایلنا: استاندار قزوین گفت: ۳۷۰ پروژه در حوزه امور زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۷۴۷ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در سطح استان قزوین افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مرتضی روزبه در نشست خبری پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر برگزار شد، افزود: در دهه فجر امسال در بخش امور زیربنایی و عمرانی ۲۵۱ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان، در حوزه امور اقتصادی ۹۴ پروژه با اعتبار ۶۶۳ میلیارد تومان و در محورامور فرهنگی و اجتماعی ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۷ میلیاردتومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر پروژ‌های فوق، بهره برداری از ۱۳۴۱۲ واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۲۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی(بدون محاسبه آورده اشخاص و خدمات روبنایی) نیز در دهه فجر صورت می‌گیرد.

برای کلیه احزاب و گروه‌های سیاسی احترام ویژه‌ای قائلم

استاندار قزوین درخصوص نگرش مدیریت ارشد استان به فعالیت گروه‌ها و احزاب سیاسی خاطرنشان کرد: برای کلیه احزاب و گروه‌های سیاسی که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای مجوز هستند احترام ویژه‌ای قائلم.

روزبه ادامه داد: اگرچه کار کرد احزاب بسیار مهم می‌باشد اما متاسفانه پیشینه و زمینه ذهنی خوبی را از احزاب سراغ نداریم که امیدواریم شاهد یک حرکت جدیدی در این حوزه باشیم و بنده نیز به نوبه خود در آینده نزدیک با احزاب استان نشستی مشترکی خواهم داشت.

تعامل دولت تدبیر و امید با احزاب به صورت تنگاتنگ است

وی با بیان اینکه «تعامل دولت تدبیر و امید با احزاب به صورت تنگاتنگ می‌باشد» در ادامه تصریح کرد: در هر صورت باید سعی کنیم که در فعالیت‌های حزبی جبران مافات کنیم و نهادینه شدن فعالیت حزبی با یک تذکر و توصیه قابل حل نیست بلکه این موضوع توجه به فرهنگ، آموزش و تجربه گذشته رامی طلبد که متاسفانه در این قسمت دچار ضعف هستیم.

استاندار قزوین در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص فشارهای سیاسی و استراتژی مدیریت عالی استان در انتصاب مدیران استانداری و دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: ضمن رعایت احترام به اشخاص و جایگاه حقوقی معتقدم از ظرفیت آن‌ها باید حداکثر استفاده را در راستای توسعه و تعالی استان داشته باشیم و این شیوه و نگرش بنده از گذشته تا به امروز بوده است. وی ادامه داد: فشار از جانب گروه‌های سیاسی امری طبیعی است و در هر دوره با توجه به شرایط جدید، انتظارات و توقعاتی نیز وجود دارد. اما در استان قزوین از هیچ ناحیه‌ای تحت فشار نیستم و جریانات و گروه‌های سیاسی استان هم از این منظر به بلوغ سیاسی رسیده‌اند.

نباید اختلافات نظری را به اختلافات شخصی تبدیل کنیم

روزبه افزود: باید تمرین کنیم که ضمن احترام به تمام شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی می‌توانیم سلایق و اختلاف نظرات خود را نیز داشته باشیم و نباید اختلافات نظری را به اختلافات شخصی تبدیل کنیم.

وی افزود: پیرامون مسائل مختلف ذائقه‌ها و سلایق مختلفی وجود دارد و این تفاوت دیدگاه خواسته خداوند است و اوست که به انسان‌ها عقل و شعور داده و راه درک و تفکر متفاوت را برای آن‌ها هموار کرده است و این از افتخارات و سرمایه‌های بزرگ تشییع محسوب می‌شود که باب اجتهاد را حتی در حوزه دین بازگذاشته است.

استاندار ادامه داد: می‌توانیم نگاه‌های متفاوت داشته باشیم و در عین حال با هم دوست باشیم. متأسفانه بعضاً شاهدیم که برخی اختلاف نظر‌ها را به دعوای شخصی تبدیل کرده و فضای جامعه را از این طریق متعفن می‌کنند.

استاندار افزود: احترام به نمایندگان برای بنده یک باور است چون احترام به نماینده، احترام به مردم است و این یک بلوف و شعار سیاسی نیست و این اعتقاد و باور در مورد بقیه شخصیت‌ها و گروه‌ها نیز وجود دارد.

وی گفت: تمامی افراد و شخصیت‌هایی که در سطح کشور فعالیت می‌کنند ظرفیت‌هایی هستند که ما وظیفه داریم از وجود آن‌ها در راستای توسعه و تعالی استان استفاده کنیم.

مدیریت عالی اجرایی استان قزوین تصریح کرد: از هیچ یک از شخصیت‌های موثر در جناح‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در استان، فردی که مخالف توسعه و آبادانی استان باشد را سراغ ندارم و بیش از ۱۰۰ محور مشترک و مورد قبول همه گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی با هدف توسعه و آبادانی استان وجود دارد که می‌تواند جزو محورهای همکاری همه نیرو‌ها و شخصیت‌ها قرار بگیرد.

از ناحیه هیچ فردی هم تحت فشار نیستم

استاندار افزود: استانداری خانه همه است و متعلق به همه کسانی است که به توسعه استان می‌اندیشند و بنده هیچ جریان و شخصیت سیاسی را در عرصه خدمت رسانی مزاحم خود نمی‌دانم و از ناحیه هیچ فردی هم تحت فشار نیستم.

امیدوارم بتوانیم در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نگاه و نگرش خود را تغییر بدهیم.

وی افزود: خطی و سیاسی به معنای مصطلح جامعه نیستم بلکه به آدم‌ها بعنوان یک سرمایه انسانی نگاه می‌کنم و همه باید دل خود را بزرگ کرده و سعه صدر داشته باشیم و امروز بیش از هر زمان دیگری به چنین شرایط و فضایی در استان و کشور نیازمند هستیم.

استاندار افزود: بسیاری از افرادی که در طیف اصلاح طلب هستند را اصول گرا می‌دانم و بالعکس و اگر اصلاح طلب به معنای کسی است که دغدغه دین و کشور را دارد و در جهت ارتقای نظام و میهن تلاش می‌کند چنین فردی را می‌توان اصولگرا هم نامید.

وی تصریح کرد: با تمام وجود اصول این کشور را قبول دارم و برای اصلاح این کشور کار می‌کنم. به ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری اعتقاد دارم و خیلی از اصولگرا‌ها را می‌شناسم که خیلی اصلاح طلب‌اند و بالعکس اما متأسفانه بعضاً مرزبندی‌های وجود دارد که مانع از دسترسی و تعامل این جریانات به یکدیگر می‌شود.

نتوانسته‌ایم از سفر رهبری به قزوین استفاده کنیم

استاندار با اشاره با قابلیت‌های استان گفت: نتوانسته‌ایم از سفر مقام معظم رهبری به قزوین به عنوان یک فرصت طلایی برای توسعه و تعالی استان استفاده کنیم اگرچه در حال حاضر تدابیری اتخاذ شده که پس از گذشت ۱۰ سال بتوانیم قدم‌های اساسی و بزرگی را در این مسیر برداریم.

وی افزود: به جای اینکه صرفاً به پیشینه تاریخی قزوین دلخوش باشیم باید این پیشنه و گذشته را دستمایه توسعه و پیشرفت آینده قزوین قرار دهیم.

مدیریت ارشد استان درخصوص انتقال پایتخت به قزوین بیان داشت: تحقق این موضوع امر جدیدی و تازه‌ای برای قزوین نیست و قزوین در دوره صفویه ۶۰ تا ۷۰ سال پایتخت کشور بوده و امروز درخصوص انتقال پایتخت باید بینیم رویکرد مجلس و دولت به این موضوع چیست اگر چه شخصاً بعید می‌دانم که چنین اتفاقی در سطح کشور بیافتد.

مسائل بودجه‌ای باید در حوزه‌های کار‌شناسی بررسی شود

استاندار درباره جایگاه و رتبه اعتباری استان در مقایسه با سایر استان‌ها گفت: مسائل بودجه‌ای بیشتر از آنکه نیاز به فضا سازی‌های سیاسی و رسانه‌ای داشته باشد باید در حوزه‌های کار‌شناسی مورد بررسی قرار بگیرد و از سال ۷۶ با تغییر دولت عملاً قدری فضا و شرایط بودجه‌ای استان قزوین تحت تأثیر قرار گرفت و در حال حاضر نیز تنها به برگزاری جلسات کار‌شناسی و پیگیری‌ها ی تخصصی می‌توان جایگاه اعتباری استان را ارتقا بخشید..

روزبه درخصوص تغییر و تحولات مدیریتی در استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: قطعاً شاهد تغییرات مدیریتی در استان خواهیم بود و رویکرد دولت برای ما خیلی مهم است و در انتصاب مدیران به توانمندی، تخصصی، صلاحیت و سلامت افراد توجه داریم.

وی افزود: باید فضایی برای ورود نیروهای جدید و کارآمد در سطوح مدیریتی فراهم کنیم چون به گردش نخبگان اعتقاد دارم اما این باور‌ها نباید به عمل شتابزده منتهی شود و نباید تدبیر را با تعجیل جایگزین کرد.

نباید اولویت‌های دولت و مردم مورد غفلت قرار بگیرد

استاندار قزوین ادامه داد: به هیچ وجه نباید اولویت‌های دولت و مردم مورد غفلت قرار بگیرد و روند خدمت رسانی به مردم کند و به فراموشی سپرده شود.

روزبه درخصوص بهداشت و درمان استان قزوین نیز گفت: در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات اساسی مواجه هستیم و بیمارستان‌های بوعلی، شهید رجایی و ۲۲ بهمن از بیمارستان‌های قدیمی قزوین‌اند که نیازمنده نوسازی هستند و پیش بینی‌های لازم برای توسعه این مراکز درمانی امری لازم و حیاتی است.

وی افزود: رفع بخشی از نارسایی‌های این حوزه با اصلاح شیوه‌های مدیریتی و بخش دیگر البته متأثر از شرایط عمومی کشور می‌باشد که امیدواریم در آینده گشایشی در این حوزه ایجاد شود. اگرچه این واقعیت نیز وجود دارد که قزوین به دلیل کادر تخصصی پزشکی در شرایط خوبی به سر می‌برد و سرمایه گذاری در بخش درمانی نیز دارای وضعیت مناسبی است که باید افزایش پیدا کند.

راه قزوین – الموت –نباید تحت الشعاع مباحثرسانه‌ای قرار بگیرد

وی با تاکید بر تداوم عملیات اجرایی پروژه راه قزوین - الموت – تنکابن افزود: دستگاه‌های اجرایی قبل از تصمیم گیری نهایی پیرامون یک موضوع در جلسات ذیصلاح حق ندارند مسائل را رسانه‌ای کنند و راه قزوین – الموت – تنکابن نیز از پروژه‌های بزرگ و سنگین استان است که نباید تحت الشعاع مباحثرسانه‌ای قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این پروژه به هیچ وجه تعطیل شدنی نیست و در حال حاضر با قوت درحال اجرا می‌باشد. ضمن اینکه حفاظت از محیط زیست و رفع دغدغه‌های آن امری همگانی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار بیان داشت: رویکرد مجلس و دولت اتمام پروژه‌هایی است که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در همین راستا با مسئولین برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرکز رایزنی‌ها و جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم این دسته از پروژه‌ها را در موعد مقرر به اتمام برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز