خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون فوتبال:

حل کردن صورت مساله با حذف تماشگر فوتبال منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۰۹۷

تلاش برای حضور تماشاگران در جام باشگاه‌های آسیا/ باید نشان داد که حضور بانوان در ورزشگاه جای نگرانی ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جام باشگاه‌های آسیا بازی پرسپولیس بدون تماشگر است اما برگزاری بازی بدون تماشگر خیلی رونق ندارد و باید تلاش کنیم تا همه تدابیر را برای حضور تماشاگر به‌کار بگیریم؛ اینکه صورت مساله را با حذف تماشگر حل کنیم منطقی نیست بایبد پیگیری کرده و از وجود تماشاگر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی تاج در مجمع سالیانه هیأت فوتبال استان قزوین گفت: اداره فوتبال چه در سطح ملی و چه استانی و شهرستانی کار سختی است، زیرا فوتبال با حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی، تماشاچیان و سایر موارد مرتبط است و با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: درحال حاضر فوتسال ایران یکی از بهترین لیگ‌های دنیا است و در دنیا معتبر است، خیلی از مردم در فوتسال بازی می‌کنند و یا تماشگر آن هستند.

وی عنوان کرد:  نظام داوری فوتسال حتما باید با آوردن"وی‌ای‌آر" و افزایش دقت‌ها ارتقا پیدا کند، حقوق  داوران برای امسال دو برابر شده که درمجموع حدود 20 تا 30 میلیارد تومان برای فدراسیون هزینه خواهد داشت؛ همچنین "هدست" هم خریداری شده که به داوری کمک می‌کند.

این مسئول ورزشی اظهار کرد:  هشت سال پیش به این استان آمدم که وضعیت خوب نبود؛ اما درحال حاضر در استان قزوین وضعیت هیأت فوتبال مطلوب است و مسئولین استانی هم برای فراهم کردن امکانات تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است و شاهد همگرایی هستیم و خیلی راضی هستم.

وی ادامه داد: از مجموعه شمس آذر هم تشکر می‌کنم؛ فوتبال، قهرمانی می‌خواهد، وقتی در لیگ برتر باشیم اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و همه چیز قزوین مورد مطالعه قرار می‌گیرد و مرور می‌شود.

تاج بیان کرد: آمدن رونالدو به تهران، از نظر فوتبالی‌ها دارای اهمیت است؛ زیرا همه چیز و ابعاد مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد؛ همچنین قرار داشتن در مجامع بین‌المللی هم مهم است و اثرات خوبی در آینده فوتبال خواهد داشت.

باید نشان داد که حضور بانوان در ورزشگاه جای نگرانی ندارد

وی اضافه کرد: درباره ورود بانوان به ورزشگاه دقت داشتم که ببینم موضع حجت‌الاسلام ابوترابی در این باره چیست، او خیلی موافق صحبت کرد که برای من جالب بود و این حمایت‌ها به عنوان امام جمعه تهران تاثیرگذار بود و از این بابت خیلی خوشحال هستم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در همین قزوین بانوان را در بازی شمس آذر و هوادار راه دادیم که خیلی خوب بود و خانواده‌ها حضور پیدا کردند و اتفاقی نیفتاد، باید بتوانیم نگرانی آن‌هایی که نگران هستند را برطرف کنیم تا بدانند اتفاقی نمی‌افتد و جای نگرانی نیست.

وی اضافه کرد: باید برای حضور بانوان تدابیر لازم را داشته باشیم؛ با محقق شدن آن هم ما الزامات قانونی و بین‌المللی را انجام داده، هم بانوان فوتبال را دیده‌اند و هم بازی برگزار شده؛ دست به دست هم دهیم، همه این کارها را می‌توان انجام داد و ما را هم گذاشته‌اند با همفکری هم مشکلات را حل کنیم که به توسعه منجر می‌شود.

ضرورت سرمایه‌گذاری برای فوتبال ساحلی

این مسئول ورزشی اظهار کرد: قزوین پتانسیل این را دارد که فوتبال ساحلی هم داشته باشد، این ورزش کم خرج و پرسود است، در حال حاضر ایران هم در سطح جهانی از تیم‌های برتر است.

وی ادامه داد: البته حضور در عرصه‌های فوتبال، هزینه‌های بالایی دارد، به عنوان مثال برای آوردن تیم آنگولا 10 میلیارد هزینه شده؛ اما با نگاه‌های مثبت مردم، فوتسال و فوتبال ساحلی بهترین جای هزینه است.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: گمرک برای آوردن دستگاه "وی‌ای‌آر" تلاش کرده تا در بازی النصر از این امکان استفاده کنیم؛ البته پرسپولیس از طرف "ای اف سی" از داشتن تماشاگر محروم است اما باید برای سایر بازی‌ها تلاش شود تا تماشاگر داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز