خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

۸۵۴ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۵۱۶

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵۴ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان با مشمولیت تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی، تخریب شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مهدی بختیاری با اعلام این خبر گفت: با تخریب این بناهای غیرمجاز، 8 هزار و ۹۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شده و به حالت طبیعی بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی قزوین همچنین به آمار اجرای احکام قضایی در خصوص قلع و قمع بناهای ساخته شده در اراضی کشاورزی پرداخت و یادآور شد: در همین مدت نیز ۳۹ مورد بنای غیرمجاز با تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام تخریب قلع و قمع شدند که به آزاد سازی 8 هکتار از اراضی کشاورزی منجر شد.

وی در ادامه به شناسایی موارد جدید تخلف در اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: با افزایش تیم‌های گشتی و ۲ برابر شدن زمان گشت زنی ها،‌ روزانه ضمن شناسایی تخلفات جدید در سطح اراضی کشاورزی استان،‌ برخوردهای قانونی بلافاصله اعمال می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: این در حالی است که برخی از نقاط استان قزوین به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و همچنین موقعیت گردشگری مناسب همواره مورد توجه سودجویان زمین بوده و متاسفانه متخلفان هم به دلیل همین ویژگی‌ها،‌ اراضی یاد شده را مورد سودجویی‌های خود قرار می‌دهند.

بختیاری با اشاره به پایش هوشمند اراضی کشاورزی در سطح استان،‌ خاطرنشان کرد: به لحاظ پیچیدگی و گستردگی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی هم اکنون در کنار گشت‌های سنتی، به شیوه فنی و هوشمند نیز عمل می‌شود تا در برخورد با متخلفان و سودجویان با کیفیت بیشتری اقدام شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین یادآور شد: هم‌استانی‌ها می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز