خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

ساماندهی مسیر آب به باغستان قزوین در کمربندی شرق تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۴۴۳

مدیر پروژه اتصال مسیر بلوار ابوترابی به پل امام رضا (ع) گفت: اجرای کالورت بلوار جمهوری اسلامی قزوین در پروژه اتصال مسیر بلوار آیت الله ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) به منظور ساماندهی مسیر انتقال آب به باغستان سنتی قزوین در کمربندی شرق شهر به اتمام رسید.

به گزارش ایلنا، سیّد ناصر سیاهپوش با اعلام این خبر گفت: احداث کالورت در این پروژه به دلیل اینکه یکی از انهار اصلی قزوین که با نام «رودخانه دَراگ» شناخته می‌شود، از فضای زیرین رمپ اتصال مسیر به پل امام رضا (ع) عبور می‌کرد، در دستور کار قرار گرفت، این نهر، علاوه بر هدایت آب‌های سطحی و سیلاب فصلی، آب مورد نیاز  حدود 200 هکتار از باغات سنتی جنوب قزوین را نیز تامین می‌کند.

مدیر پروژه اتصال مسیر بلوار ابوترابی به پل امام رضا (ع) افزود: طبق طرح بالادست در پروژه کمربندی شرق شهر، کالورت اجرا شده، البته 25 متر از این سازه به صورت سرپوشیده است که در فضای زیرین مسیر اصلی پروژه قرار دارد.

وی عنوان کرد: انتخاب سازه کالورت به جای لوله‌های انتقال آب با هدف حفظ عرض نهر موجود و جلوگیری از تغییر سطح مقطع آن صورت گرفته و این سازه به صورت درجا و در محل احداث شده است.

این مسئول ادامه داد: در این سازه بتنی احداث کالورت در مجموع، 688 مترمکعب بتن ریزی انجام شده است تا فضا و مسیر مناسبی برای انتقال آب به باغستان فراهم شود.

پروژه اتصال مسیر بلوار آیت اله ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع)، آخرین قطعه در تکمیل پازل کمربندی شرق قزوین محسوب می‌شود که به طول 1400 متر در حال احداث است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز