خبرگزاری کار ایران

باتری ماشین چقدر دوام می آورد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۹۱۰

باتری ها نیروی لازم را برای روشن کردن موتور شما فراهم می کنند، اما با گذشت زمان از کار می افتند. در وهله اول با مدت زمانی که باتری شما باید دوام بیاورد آشنا شوید. محدوده آنها می تواند در نوسان باشد، به خصوص زمانی که عادات رانندگی خود را در نظر بگیرید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هر باتری در یک محیط تمیز با قطعات اساسی و داخلی ساخته شده است که عبارتند از:

تغییرات شیمیایی که بین الکترولیت ها و صفحات رخ می دهد همان چیزی است که باعث ایجاد بار و تخلیه می شود. در شرایط عالی، باتری سه سال دوام می آورد. با این حال، اکثر خودروها تحت شرایط کنترل شده رانده نمی شوند.

زمان رانندگی به عنوان یک عامل تأثیرگذار

تاثیر قوی بر عمر باتری 50 آمپر سوزوکی شامل زمان رانندگی است. شما می خواهید عمر باتری را طولانی کنید ، بنابراین به جای سفرهای کوتاه به فکر رانندگی در مسافت های طولانی باشید. این استراتژی از نظر فنی درست است زیرا باتری‌های خودرو به شارژ شدن از دینام در حین حرکت خودرو در جاده متکی هستند.

مشکل در مدت زمانی است که هر بار باید رانندگی کنید. اکثر مردم این نوع رفت و آمدها را ندارند، که منجر به عمر کمتر باتری می شود.

وقتی زمستان می رسد.

به نظر می رسد تعداد تعویض باتری خودرو در ماه های زمستان سر به فلک کشیده است. دلیل خوبی برای رخ دادن این سناریو وجود دارد. باتری شما ممکن است سه سال دوام بیاورد، اما سرمای شدید منطقه آن را در صورتی که ضعیف شده باشد، تحت تاثیر قرار می دهد. ناگهان متوجه می شوید باتری ماشین تمام شده است.

سرما بر محلول الکترولیت تأثیر می گذارد و عملاً حرکت مولکول های آن را متوقف می کند. نیروی الکتریکی نمی تواند از باتری و به سیستم الکتریکی خودرو منتقل شود. محلول الکترولیت ممکن است در برخی موارد منجمد شود. در آن نقطه عمر باتری خودرو بلافاصله کاهش می یابد.

غیرت بیش از حد با شارژ سریع

ممکن است نگران سلامت باتری سوزوکی باشید، بنابراین آن را از خودرو بیرون بکشید. شارژ باتری خودرو در سیستم های خارجی برای بسیاری از علاقه مندان به وسایل نقلیه امری عادی است. باتری را روی یک شارژر سریع قرار دهید و در کمترین زمان به انرژی کامل خواهید رسید.

با این حال، شارژ سریع مشکلاتی را ایجاد می کند. ممکن است عمر باتری را کاهش دهید. این محصولات برای شارژ آهسته طراحی شده اند تا شارژ بیش از حد اتفاق نیفتد. آسیب باتری با قدرت بیش از حد به یکباره امکان پذیر است.

نادیده گرفتن جنبه خوردگی

یک تمیز کردن خوب می تواند به عمر باتری طولانی مدت منجر شود. گرد و غبار سفیدی که روی ترمینال ها جمع می شود می تواند باعث ایجاد شرایط شارژ بد شود. این دو مورد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر تمیز کننده ایجاد کنید، مانند:

اب

جوش شیرین

در حالی که از عینک محافظ استفاده می کنید، مخلوط را با یک برس بمالید. با استفاده از این عادت تمیز کردن، ممکن است عمر باتری باتری 60 آمپر سوزوکی بیشتری را مشاهده کنید.

فراموش کردن تعمیر و نگهداری

به یاد داشته باشید که برخی از باتری های خودرو نیاز به تعمیر و نگهداری دارند که شامل اضافه کردن آب است. سطح آب را هر ماه بررسی کنید تا همیشه در سطح مناسبی باشد. در نتیجه باتری بیشتر دوام می آورد.پ

بهترین آهنگ ها ممکن است در رادیودر حال پخش باشند، اما فشار اضافی به سیستم الکتریکی در زمان غیر فعال بودن دینام، باعث کاهش طول عمر باتری خودرو می شود. تمام آن افزوده‌های الکتریکی، مانند چراغ‌های LED، تقویت‌کننده‌ها و موارد دیگر، ماه‌ها یا سال‌ها از باتری استفاده می‌کنند.

اگر پروژه تعویض باتری ماشین شما باعث سردرگمی شده است، همین امروز با امداد باتری تماس بگیرید. تیم ما خوشحال است که در مورد هرگونه سوال یا نگرانی در مورد نصب یا تعویض به شما کمک کند. با هر وسیله نقلیه ای با یک باتری قابل اعتماد به خوبی کار کنید.

رانندگی با ماشین خود به هر رویداد یا در هر مناسبتی فقط گاهی اوقات ایده خوبی است. از این گذشته، ممکن است به دلیل ترافیک یا ساخت و ساز ناخوشایند یا غیرممکن باشد، یا ممکن است فقط یک ماه به تعطیلات بروید و ماشین خود را در گاراژ بگذارید. این شرایط برای باتری‌ها، خطر از دست دادن شارژ و خالی شدن آن‌ها را به دنبال دارد و شروع با کمک باتری به باتر کردن تنها راه کارکرد مجدد آنهاست.

باتری 70 آمپر سوزوکی خودرو چگونه کار می کند؟

باتری خودرو با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی کار می کند. آنها از سلول های حاوی یک الکترود مثبت و منفی تشکیل شده اند که توسط یک الکترولیت از هم جدا شده اند. هنگامی که باتری کار می کند، یک واکنش شیمیایی بین الکترودها و الکترولیت رخ می دهد و الکترون هایی تولید می کند که از طریق یک مدار جریان می یابند تا سیستم های الکتریکی خودرو را تامین کنند.

هنگامی که خودرو کار می کند، دینام باتری را شارژ می کند، جایگزین انرژی مصرف شده برای راه اندازی خودرو و تامین انرژی سیستم های الکتریکی می شود، زمانی که خودرو ساکن است و روشن نیست، باتری سیستم های الکتریکی خودرو را تغذیه می کند و انرژی را برای کارکرد بعدی موتور ذخیره می کند.

باتری خودرو بدون رانندگی چقدر دوام می آورد؟

اگر خودروی شما، به ویژه باتری 74 آمپر سوزوکی ، نو و سالم باشد، شارژ آن بدون نیاز به روشن کردن خودرو حدود دو هفته دوام می آورد. اما توصیه کلی این است که برای اطمینان از شارژ مجدد، هفته ای یک بار موتور را به مدت 15 دقیقه روشن کرده و به اندازه کافی با آن رانندگی کنید.

دلیل آن این است که باتری قطعات الکتریکی را تامین می کند، حتی اگر ماشین شما روشن نباشد. چیزهایی مانند ساعت داشبورد، زنگ هشدار و رادیو به طور مداوم برق را تخلیه می کنند. به همین دلیل است که هرگز ایده خوبی نیست که چراغ ها را روشن بگذارید، زیرا اکثر خودروها آنها را به طور خودکار خاموش نمی کنند، اما اگر یک، دو ماه یا بیشتر رانندگی نکنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ به احتمال زیاد باتری شما خالی یا خالی می شود. از آنجایی که در یک رابطه همزیستی با دینام برای ایجاد یک مدار الکتریکی وجود دارد، باتری بدون آن نمی تواند دوباره شارژ شود، که منجر به ولتاژ کمتر از مقدار استاندارد (12 ولت) می شود و برای راننده دردسر ایجاد می کند.

چگونه می توانم باتری باتری 100 آمپر سوزوکی را شارژ نگه دارم؟

در زمان برداشتن باتری . .به سادگی باتری را در مکانی خشک بین 40 تا 60 درجه قرار دهید. مطمئن شوید که مکان مناسب است، و حتی در صورت نیاز برای اطمینان از شرایط نگهداری بهینه، یک جعبه باتری خریداری کنید. به این ترتیب، باتری از شش هفته تا شش ماه دوام می آورد، اما همچنان ایده خوبی است که برای شارژ مجدد آن برنامه ریزی کنید.

خرید نگهدارنده باتری . این دستگاه نسبتا کوچک می تواند شارژ کامل را تضمین کند. استفاده از آن بی خطر است و به طور خودکار سطح شارژ را قبل از فعال کردن تعیین می کند. فقط کافی است ولتاژ باتری خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری مناسب را خریداری کرده اید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز