خبرگزاری کار ایران

با دستور مدیرکل اداره نوسازی استان ؛

رسانه‌ها از درج آگهی اداره کل نوسازی مدارس قزوین محروم شدند+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۹۰۲

مسئول روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: به خاطر تصمیم مدیرکل نوسازی مدارس در استان قزوین، آگهی‌های مناقصه صرفا در سایت این اداره کل ثبت می‌شود که با بخش‌نامه کشوری و تاکیدات اداره کل ارشاد و حقوق رسانه‌ها و همچنین جلوگیری از رانت مغایرت دارد.

نجم‌الدین کریمی مدانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اعلام این خبر گفت: طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور که اول اسفند 1400 صادر و به همه دستگاه‌های دولتی سراسر کشور ارسال شده، براساس قانون، آگهی‌های دولتی، مناقصه‌ها و مزایده‌ها باید در روزنامه‌های استان و سراسری درج شود، البته این اقدام باید با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صورت گرفته و سه روز قبل از موعد چاپ از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور ارسال شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: در بین دستگاه‌های اجرایی استان، با تدبیر مدیرکل اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین اقدامی صورت گرفت که براساس آن نیازی به درج آگهی‌ها در روزنامه‌ها نیست و صرف درج در سایت اداره‌کل کافی است، این درحالی است که همه مردم از آن اطلاع ندارند و صرفا  پیمانکاران خاص به سایت مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: این ایده در زمان مدیرکل قبلی مطرح و اکنون هم اجرایی می‌شود، باتوجه به اینکه بخشی از درآمد خبرنگاران و نماینده‌های رسمی روزنامه‌های سراسر کشور، از طریق آگهی‌ها است؛ درخواست‌ها و تماس‌های مکرری از سوی نمایندگی رسانه‌ها صورت گرفت و با انتقال این موضوع به مدیرکل، وی قول بررسی داد که تا به امروز هیچ بررسی صورت نگرفته و شاید توسط دوستانی که بررسی می‌کنند منافعشان با اطلاع رسانی عمومی به خطر می‌افتد.

این مسئول تاکید کرد: اگر قرار بود آگهی‌ها در سایت درج شود نیاز به تصمیم و طرح در مجلس نداشت، برای جلوگیری از رانت و اطلاع رسانی عمومی‌تر آگهی‌ها باید در روزنامه‌های کثیرالانتشار ثبت شود، به خاطر تصمیم مدیرکل نوسازی مدارس، خبرنگاران استان نمی‌توانند از منافع آن برخوردار شوند و این موضوع باعث نارضایتی شده و حتی نسبت به انعکاس اخبار این اداره‌کل هم میلی ندارند.

وی عنوان کرد: اداره کل نوسازی در سال حدود 100 آگهی مناقصه و پروژه دارد، صنف مرتبط با خبرنگاران باید مدافع این حق باشد و من به عنوان کارمند نباید چانه زنی کنم چون شاید فکر کنند منافعی دارم، از طرفی هم اداره کل ارشاد به کرات بخش‌نامه‌هایی را به دستگاه‌های اجرایی درباره آگهی ارسال می‌کند، با دیوان محاسبات و ذی حسابان هم صحبت کرده‌ام و هر دو هم نظر هستند که باید در رسانه‌ها درج شود.

کریمی مدانی گفت: راه ارتباط من و خبرنگار همین آگهی است، خبرنگاران در جلسه و نشست خبری این موضوع را مطرح کردند و بارها با من تماس گرفته شده و تصور می‌کنند آگهی‌ها به طیف سیاسی خاصی ارسال می‌شود، اما در واقع دید ما سیاسی نیست و به خاطر تصمیم مدیرکل چنین شرایطی ایجاد شده است و صرفا هم در قزوین شاهد این موضوع هستیم.

 

حجم ویدیو: ۵.۷۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز