خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز:

شهرستان البرز با کمبود هنرستان مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۹۸

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: در شهرستان البرز کمبود فضای هنرستان داریم، دو متر از متوسط سرانه استانی عقب هستیم و گاهی مجبور می‌شویم دانش‌آموزان را به فضای غیر فنی و حرفه‌ای هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی عباسیان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مشاغل در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: همزمان با هفته مشاغل نمایشگاه مشاغل در 50 غرفه در دانشگاه کار درحال برگزاری است که هنرستان‌های الوند و یک غرفه از مقطع ابتدایی هم در آن حضور فعال دارنددارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته 3 هزار و 710 دانش‌آموز مقطع متوسطه و یک‌هزار و  530 دانش‌آموز فارغ التحصیل از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی عنوان کرد:  4 هزار و 12 دانش‌آموز پایه نهم داریم و تلاش بر این است ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول را به سمت هنرستان‌ها هدایت کنیم.

این مسئول ادامه داد: شهر ما صنعتی است و هدف‌گذاری آموزش و پرورش شهرستان این است که بتواند برای شرکت‌های صنعتی نیروی کار تربیت کند و این کار با معرفی مشاغل پیش می‌رود و دو هنرستان همجوار در کنار شرکت‌های صنعتی شکل گرفته که شامل بالین تک و تهویه است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر کمترین نفرات در رشته‌های ریاضی ثبت نام می‌کنند و دانش‌آموزان به فنی و حرفه‌ای و کار و دانش علاقه دارند و  درحال حاضر از 53 هزار دانش‌آموز شهرستان 6 هزار نفر در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز