خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین اعلام کرد:

۱۷۸ قلم داروی بیماران سرطانی زیر پوشش بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۵۳

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۸ قلم داروی جدید بیماران سرطانی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که سهم پرداختی این بیمه برای این داروها ۹۰ و سهم بیمار ۱۰ درصد است.

ایلنا: مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۸ قلم داروی جدید بیماران سرطانی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که سهم پرداختی این بیمه برای این دارو‌ها ۹۰ و سهم بیمار ۱۰ درصد است.

قاسم بهرامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در خصوص نحوه دریافت خدمات گیری این بیماران، اظهار کرد: بیماران سرطانی استان در بیمارستان کوثر قزوین خدمات شیمی درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۶۵ هزار و ۴۶ نفر زیر پوشش بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت استان قزوین هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۶۰ مرکز مختلف درمانی نیز طرف قرارداد با این اداره کل هستند.

بهرامی خاطرنشان کرد: کارکنان دولت، روستاییان، بیماران خاص و سایر اقشار از جمله افرادی هستند که زیر پوشش بیمه‌ای بیمه سلامت استان قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به اینکه ۷۵ هزار و ۱۱۸ نفر از کارکنان دولتی استان قزوین زیرپوشش اداره کل بیمه سلامت استان قرار دارند، اعلام کرد: ۲۳ هزار و ۹۷۷ نفر از افراد در قالب گروه‌های سایر اقشار و ۳۴۶ هزار و ۷۲۳ نفر از روستاییان در مناطق مختلف استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

بهرامی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰۱ بیمار خاص در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۳۱ نفر را بیماران هموفیلی، ۱۹۴ نفر را دیالیزی، ۶۰ نفررا تالاسمی، ۶۲ نفر را بیماران پیوند کلیه و ۱۵۴ نفر را بیماران مبتلا به ام‌اس تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵۶۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان می‌باشند، بیان کرد: ۱۰۵ داروخانه، ۱۳ بیمارستان، ۳۰ آزمایشگاه، ۱۳۶ پزشک عمومی، ۱۴۹ پزشک متخصص، ۲۹ پزشک فوق تخصص، ۴۰ دندانپزشک، ۳۲ درمانگاه، ۱۶ مرکز رادیولوژی و سونوگرافی، ۱۸ مرکز فیزیوتراپی و یک مرکز جراحی طرف قرارداد با این بیمه هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اداره کل بیمه سلامت استان قزوین در قالب ۷ اداره ستادی انجام می‌شود، یادآور شد: ضمن اینکه شهرستان تاکستان دارای اداره می‌باشد، دارای شش نمایندگی صدور دفترچه نیز در سطح استان هستیم و در شهرستان‌های آبیک، بویین‌زهرا، الوند و آوج فاقد اداره بیمه سلامت می‌باشیم که امیدواریم با همت بلند مسئولان و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان اداره بیمه سلامت در این شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز