خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین :

با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۶۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن هشدار به افرادی که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمی کنند، از برخورد قانونی با هنجارشکنان در این ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین رجبی با اعلام این خبر گفت: طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات هایی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی روزه خواری کرده و تظاهر به عمل حرام کنند، در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول حوزه قضایی، براساس این قانون، مجازاتی از قبیل حبس و شلاق در انتظار افرادی است که نسبت به حفظ شعائر دینی و حرمت ماه مبارک رمضان کوتاهی می کنند.

رجبی تاکید کرد: علاوه بر مجازات های تعیین شده در قانون، در راستای اصلاح فرد نیز مجازات تکمیلی بنا به تشخیص دادگاه با رویکرد فرهنگی و در قالب تحقیق و مطالعه در خصوص ماه مبارک رمضان نیز مشخص شده و متخلفان نیز ضمن معرفی به مراکز فرهنگی، موظف هستند در زمان تعیین شده نتایج مطالعه و تحقیقات خود را به دادستانی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص فعالیت مراکز و رستوران های استان در این ماه مبارک، گفت: طبق قانون و براساس تصمیماتی که توسط نهادهای متولی اتخاذ شده، تنها رستوران و مراکز گردشگری بین راهی مجاز به ارائه خدمات به مسافران خواهند بود و با واحدهای صنفی که خارج از چارچوب قانون نسبت به ارایه این نوع خدمات در ماه مبارک رمضان اقدام کنند، برخورد می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز