خبرگزاری کار ایران

ردیف بودجه حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۴۲۹

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین گفت: به منظور حفظ و توسعه باغستان سنتی قزوین و مشارکت باغداران در این امر باید ردیف اعتباری این سازمان در بودجه سال آتی افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری در جلسه بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین اظهار کرد: اگر در تعیین سرانه فضای سبز میزان وسعت باغستان سنتی قزوین را هم به سرانه موجود اضافه کنیم وضعیت بسیار خوبی نسبت به میانگین کشوری و حتی جهانی خواهیم داشت؛ لذا ضرورت دارد تا برای توسعه، حفظ و احیای این مجموعه ارزشمند برنامه‌هایی تدبیر و بودجه لازم نیز لحاظ شود.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری می‌توان با مشارکت مردم و باغداران با نظارت و همراهی جهاد کشاورژی و سازمان باغستان‌ها در بخش‌هایی از باغستان که رهاشده و خالی از درخت است از جنس درختان باغستان نهال کاشته شود.

وی عنوان کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت تشکل‌های محیط زیستی و مشارکت دستگاه‌ها در این حوزه بهره‌مند شویم و بتوانیم در زمینه جذب گردشگر از ظرفیت باغستان سنتی قزوین استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر بر لزوم اجرایی شدن احداث بوستان خانواده در باغستان قرآدآباد در محدوده زمین‌های عظیم زاده تاکید کرد و گفت: در این زمینه چندین جلسه در کمیسیون بانوان برگزار شده و به نتایج خوبی هم دست رسیده‌ایم، لذا باید منابع اعتباری برای اجرایی شدن این طرح در بودجه لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز