خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بازده ۴۴ درصدی ویژگی اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۵۲

مسئول بهره‌برداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای آن است به طوری که ۴۳ تا ۴۴ درصد بازده دارد.

فرشید کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به فعالیت نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی از سال ۷۳ آغاز به کار کرد و درحال حاضر مجموع واحدهای این نیروگاه یک و نیم تا دو درصد برق مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

مسئول بهره‌برداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی ادامه داد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت جایگزین هم گازوئیل است.

وی عنوان کرد: این نیروگاه دارای سه خط فشار قوی بوده و به مسیرهای ریلی و جاده‌ای دسترسی دارد که ویژگی مثبتی به شمار می‌رود.

این مسئول عنوان کرد: در فصل زمستان به منظور تولید برق پایدار در فصل تابستان تعدادی از واحدها برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شده و تعدادی هم سرویس دهی می‌کنند.

وی ادامه داد: روند تعمیرات به چند دلیل در فصل سرد سال انجام می‌شود که پایین‌تر بودن میزان مصرف برق در این فصل از جمله آن‌ها است، همچنین در این فصل از سوخت جایگزین استفاده می‌کنیم و با خارج شدن واحدها از مدار میزان به کارگیری سوخت جایگزین هم کاهش می‌یابد.

کاکاوند در پایان گفت: تمام عملیات و مجوزهای آغاز به کار و خاموش کردن سیستم‌ها، ارتباط با پست و تمام فرآیندهایی که در بهره‌برداری از ایستگاه‌ها مطرح است در اتاق فرمان مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز