خبرگزاری کار ایران

فعالیت پایگاه های انتقال خون در اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۰۴۳

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از آمادگی پایگاه های اهدای خون این استان در روز اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اینا در قزوین، عباس طالبیان با اعلام این خبر گفت:   در روز شنبه ۲۶ شهریور مصادف با اربعین حسینی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب پذیرای اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار داشت:  همچنین پایگاه اهدای خون تاکستان نیز امروز شنبه از ساعت هشت تا ۱۴ بعدازظهر و سامانه سیار خونگیری در شهرستان بویین زهرا نیز از ساعت هشت تا ۱۳ بعدازظهر در خدمت اهداکنندگان است. 

طالبیان اضافه کرد: همراه داشتن کارت ملی برای پذیرش اهدا کنندگان خون الزامی است.  

این مسئول تاکید کرد : تمهیدات ویژه ای برای اهدا کنندگان نذر خون در اربعین حسینی در این استان فراهم شده ولی از مردم درخواست می شود که این اهدا تنها به ایام سوگواری و یا روزهای خاص در طول سال خلاصه نشود.

وی ادامه داد:  نیاز به خون دایمی و مستمر است و از سوی دیگر خون و فراورده های خونی بیش از چند روز قابلیت حفظ و ماندگاری ندارند، امیدواریم شهروندان نوع دوست استان قزوین اهدای خون در دیگر ایام سال را فراموش نکنند.

طالبیان  تصریح کرد: بر خلاف تفکر برخی از مردم که اهدای خون را فقط یک بار کافی می دانند، مردان چهار بار در سال و زنان سالانه سه بار می توانند اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی برای کمک به نجات جان بیماران یک نیاز مستمر و دائمی است، یادآور شد: هر واحد یا هر یک مورد اهدای خون می تواند به نجات جان سه بیمار کمک کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز