خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون قزوین عنوان کرد ؛

درخواست ده میلیاردی نظام مهندسی برای حق نظارت بر پروژه مسکن فرهنگیان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۷۰۲

رئیس اتاق تعاون قزوین گفت: سازمان نظام مهندسی در پروژه تعاونی مسکن فرهنگیان برای حق نظارت 10 میلیارد درخواست کرده که این میزان برای فرهنگیان اجحاف است و از این رو بنا است این موضوع با حضور معاون عمرانی استاندار، نظام مهندسی و تعاونی‌های مسکن بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی در جلسه روز شنبه هیأت رئیسه اتاق تعاون که در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: ایجاد اتاق تجاری ایران و روسیه به اتاق ایران واگذار شده و با حضور مسئولان در روسیه، اتاق تجاری افتتاح شد، همچنین نمایشگاه ایران در روسیه هم درحال راه اندازی است و با راه اندازی آن وضع تجاری ایران و روسیه روز به روز شکوفاتر خواهد شد و در همین راستا تصمیم گرفته شده هیئت‌های تجاری استان‌ها برای بررسی بازار و وضعیت در روسیه حضور یابند.

رئیس اتاق تعاون قزوین ادامه داد: اجرایی شدن سند توسعه تعاون و اصلاح قانون بخش تعاون از اقدامات دیگری است که در حوزه حمایت از تعاون عملی می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس اصلاحیه قانون؛ تصدی‌گری در وزارت تعاون، حذف و به اتاق تعاون واگذار شده و بنابراین وزارتخانه نقش تسهیلگری دارد و از توسعه بخش تعاون حمایت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: ایران برای اولین بار در تعاون بین الملل دارای کرسی شده که امتیاز و اقدامی مثبت در حوزه تعاونی است و برای رشد تعاونی‌ها واگذاری امور به اتاق‌ها مطرح است و وزارت تعاون وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد.

بخش خصوصی در قزوین تاکنون یک برج هم نساخته است

زارعی با اشاره به تعاونی‌های مسکن در استان گفت: بخش خصوصی در قزوین تاکنون یک برج هم نساخته و تعاونی‌ها هستند که به این بخش ورود کرده‌اند و در همین راستا 2 هزار و 380 واحد در سطح شهر قزوین در حال ساخت است که حق نظارت سازمان نظام مهندسی یکی از مشکلات مطرح در این تعاونی‌ها است.

وی ادامه داد: واحدهای تعاونی‌ها با سرمایه‌گذاری پولدارها نیست؛ بلکه با آورده‌های مردم ساخته می‌شود و اعضا براساس پس اندازی که دارند پول واریز می‌کنند و باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود میزان واریزی‌ها کم است و به طور طبیعی زمان تحویل پروژه افزایش می‌یابد و بنابراین نیاز داریم بازه زمانی نظارت‌های نظام مهندسی هم افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز