خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد؛

روشنگری دو شخصیت درخشان قزوینی قبل از انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۵۲۲

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در استان قزوین قبل از پیروزی انقلاب آیت الله باریک بین و آیت الله شالی دو چهره درخشان تاثیرگذار بودند که نقش روشنگری و چیزی که امروز از آن به عنوان جهاد تبیین یاد می‌شود را ایفا کرده و در آشکار کردن منویات دین و غدیر خم نقش آفرین بودند و افراد زیادی با این فعالیت‌ها با حقایق انقلاب آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در آیین رونمایی از کتاب "یاران امام به روایت اسناد ساواک" که با حضور معاون وزارت اطلاعات در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: باید خدا را شکرگزار باشیم و از بندگان خوب خدا هم تشکر کنیم که گنجینه‌های این مرز و بوم را از رژیم منحوس پهلوی و ساواک بیرون آوردند و این عزت و افتخار مردم را آشکار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر افرادی مانند آیت الله شالی و باریک بین در فعالیت‌های انقلابی موفق بودند موفقیشان مرهون تلاش و همت همراهانشان بوده که آیت الله اسلامی یکی از این افراد بوده و در تاکستان به عنوان یک طلبه جوان، انقلابی، فعال و شجاع به آیت الله شالی در تاکستان کمک می‌کرد تا رسالت انقلابی خود را به انجام برساند، سید مرتضی حسینی هم یکی از همراهان جدی ایت الله شالی بود.

امام جمعه شهر قزوین بیان کرد: انقلاب یک باره انقلاب نشده و تعدادی از افراد رنج‌های زیادی را متحمل شدند، آیت الله باریک بین با اقداماتی که انجام می‌داد به شخصیت ملی تبدیل شده و همین هم علت تبعید او بود و با فعالیت‌ها و شفافیتی که داشت به شکل گیری انقلاب اسلامی که امروز به مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اسلامی منجر شده، کمک کرد.

وی  اظهار کرد: خوشحال هستیم که این سرمایه‌های اجتماعی را داریم، هویت هر ملتی تاریخ او است و شاید یکی از اقداماتی که دشمن انجام می‌دهد فعالیت‌هایی برای گم کردن هویت ما است، در حدود سال 56 هم شاه  برای گم کردن هویت ما قصد تغییر تاریخ را داشت تا این را القا کند که پیشینه ما مربوط به هخامنشیان است و ربطی به قرآن و ائمه نداریم که البته شکست خورد.

عابدینی ادامه داد: برای تک حزبی کردن مملک هم شاه اعلام کرد که همه ایرانی‌ها یا باید عضو حزب رستاخیز باشند یا از ایران بروند و یا زندانی شوند، که با روشنگری امام خمینی(ره) و حرام کردن پیوستن به حزب رستاخیز این نقشه شوم شاه نقش برآب شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز