خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد:

کتابخانه مرکزی در قزوین احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۳۱

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از احداثکتابخانه مرکزی این استان در منطقه پونک خبر داد.

ایلنا: سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: کتابخانه مرکزی این استان در منطقه پونک قزوین احداثمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین؛ محمدرضا مولایی افزود: کتابخانه مرکزی این استان در منطقه پونک با مساحت شش هزار و ۷۰۰ متر مربع احداثمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداثکتابخانه مرکزی استان قزوین بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است، ابراز داشت: امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه اختصاص یافته است.

مولایی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت باسواد در این استان فضای کتابخانه و مطالعه سه متر مربع است، بیان کرد: فضای استاندارد کتابخانه و مطالعه هشت متر مربع است که استان قزوین باید برای رسیدن به استاندارد موردنظر تلاش کند.

این مسوول با بیان اینکه سه هزار نفر در شبکه کتاب‌خوانی‌های حرفه‌ای استان قزوین عضو هستند، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کانون ادبی در هر کتابخانه‌ برنامه‌های مختلفی در این مکان فرهنگی برگزار می‌شود.

مولایی با بیان اینکه طبق استاندارد‌ها باید برای هر ۱۰ هزار نفر یک کتابخانه احداثشود، ابراز داشت: استان قزوین با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه دارد که نسبت به استاندارد‌ها فاصله زیادی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین با توجه به جمعیت یاد شده باید ۱۲۰ کتابخانه داشته باشد، اضافه کرد: اکنون این استان ۵۰ کتابخانه دارد که باید ۷۰ کتابخانه دیگر احداثشود تا به استانداردهای لازم برسد که برای تحقق این مهم نیاز به کمک تأمین اعتبار از سوی مسئولان استانی و کشوری است.

مولایی راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه را از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد و افزود: در هر ایستگاه ۵۰ جلد کتاب با ۱۵ عنوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح کتاب من به صورت پایلوت دوبار در قزوین اجرا شده است، ابراز کرد: در این طرح افرادی که با مراجعه به کتابخانه کتاب موردنظر خود را پیدا نمی‌کردند با ارائه مشخصات کتاب به کتابخانه مربوطه آن کتاب تهیه و به فرد داده می‌شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: سال گذشته تعداد نسخه کتاب خطی ۵۰۰ جلد بوده که این آمار در سال جاری به بیش از یک هزار و ۲۵۰ جلد رسیده است.

این مسئول عنوان کرد: تهیه بروشور کتاب‌های استان قزوین، تجلیل از ادبا و استادان در احیای سطح فرهنگ کتاب، عضویت رایگان دانش‌آموزان قزوینی در کتابخانه، معرفی جدید‌ترین کتاب‎های عاشورا و حماسه حسینی، اجرای طرح اهدای کتاب توسط خیران در هیئت‌های مذهبی و نماز جمعه با هدف جذب مشارکت‌های مردمی در ترویج فرهنگ کتاب، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب استانی به منظور قدردانی از کار‌شناسان اصلی کتاب از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در هفته یاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز