خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از باغدار نمونه قزوین مطرح شد؛

استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای حفظ باغستان قزوین ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۲۳۲

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: باغستان روز به روز درحال ضعیف شدن است و متولی خاصی نداشته و مردم شهر نیز نسبت به این موضوع اهتمام لازم را ندارند و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و ارتباط با مراکز تحقیقاتی برای حفظ این اثر ارزشمند، قوی نیست و در نتیجه شاهد کاهش این میراث گران‌سنگ هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حامد مازندرانی زاده در مراسم تجلیل از مرتضی تدین به‌عنوان باغدار نمونه قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل کتابخانه و اسناد ملی استان برگزار شد، گفت: در دانشکده کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) سعی شده بخش‌هایی از فعالیت‌های پژوهشی به حل مشکلات استان اختصاص داده شود و اقدامات مختلفی در زیرشاخه‌های گروه کشاورزی استان در حال انجام است.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: گیاهان دارویی در بخش باغبانی مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و آزمایشگاه‌های خوبی در این حوزه داریم، گروه آب نیز در زمینه‌های مختلف آماده ارائه خدمات و همکاری با باغستان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین نیز در ادامه گفت: نخبگان صرفا نخبگان دانشگاهی نیستند؛ بلکه افراد برجسته‌ای که به ارتقای فرهنگ و هویت استان کمک می‌کنند نیز نخبه هستند.

علی رجب پور ادامه داد: قزوین به شهری در میان باغ‌ها توصیف شده؛ اما امروز این ویژگی را دارا نیست و آنچه در تاریخ به نیکی یاد شده و تاثیری که در اکوسیستم داشته کاهش پیدا کرده؛ باغستان هویت است و باید برای حفظ آن تلاش شده و از نخبگان حوزه‌های هنری، فرهنگی و هویتی شهر تقدیر کرد تا این افراد تکثیر شوند.

شهردار اسبق قزوین نیز در این مراسم گفت: خواسته ما از شهرداری حفظ داشته‌ها است و آوردن چیزی که با شهر همخوانی ندارد ظلم است.

محمود کمالی ادامه داد: ما دولت سالاریم و شهرها فراموش شده و در نتیجه افرادی فرصت طلب از این شرایط و خلا قانون استفاده کرده و سرمایه‌ها را از بین می‌برند و طوری که دوست دارند آن‌ها را هزینه می‌کنند.

وی عنوان کرد: توسعه و ارتقای کیفیت داشته‌ها و حفظ تعلق خاطرها ضرورت دارد و باید رویکرد ما مدیریت داشته‌هایمان باشد و در این حوزه از ادارات و تشکیلات دولتی مطالبه داشته باشیم.

کمالی گفت: شهر محل زندگی و حیات است، باغ‌ستان زمانی به شهر جان و روح می‌داد؛ اما امروز شهر روح خود را از دست داده، وقتی باغدار کنار گذاشته می‌شود این امر در واقع به نوعی به این معنا است که باغستان موضوع و اولویت اصلی ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز