خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال محور اصلی فعالیت‌های بسیج سازندگی در قزوین/ بیش از دو هزار نفر با صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال‌زا مشغول به کار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۹۵

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: اشتغالزایی از اهداف اصلی بسیج سازندگی است و در این راستا در استان قزوین اقدامات مختلفی انجام شده که به اشتغالزایی تعداد زیادی از افراد منجر شده است.

سرهنگ امیرعلی حسینیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی استان در زمینه‌های مختلف اقداماتی را انجام داده که اقتصاد مقاومتی از جمله آن‌ها است، در این حوزه بیش از 52 میلیارد تومان تسهیلات به 3 هزار و 700 نفر و با مبالغی بین 10 تا 100 میلیون پرداخت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده در سال جاری به متقاضیان اشتغال و جوانان جویای کار نیز بالغ بر 105 میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: طی تفاهم نامه با کمینه امداد و در راستای ایجاد و راه‌اندازی یک‌هزار و 500 واحد طرح اشتغال 60 میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به پتانسیل و توانمندی مناطق استان، شهرها به قطب‌های مختلف صنایع تبدیلی تقسیم  شده و مورد حمایت قرار گرفته‌اند که شامل شیرینی سنتی باقلوا، فرآوری روغن زیتون، خشک کردن محصولات باغی، فرآوری انگور و قارچ، تولید کفش و بسته بندی عسل است.

وی بیان کرد: در زمینه آموزش و توانمند سازی با همکاری جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و فنی طی سال‌های اخیر به بیش از 3 هزار و 352 نفر آموزش ارائه شده است که 700 نفر از آن‌ها طی سال جاری آموزش دیده‌اند.

حسینیانی ادامه داد: با هدف حمایت از فروش محصولات تولدی اقتصاد مقاومتی نمایشگاه‌های فصلی و دایمی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای اشتغالزایی ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا بود که در این زمینه نیز 375 صندوق با مجموع 19 هزار و 814 عضو تشکیل شده و با پرداخت بیش از 18 میلیارد تومان برای 2 هزار و 274 نفر اشتغالزایی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز