خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

دام‌های بیش از چهار هزار واحد دامی استان قزوین مایه کوبی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۹۹

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون دام‌های سبک 3 هزار و 390 واحد دامی و دام‌های سنگین هزار و 424 واحد دامی در استان علیه انواع بیماری‌ها مایه کوبی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید زینالی با اشاره به مایه کوبی 2دام‌های سبک استان طی پنج ماه ابتدایی سال جاری گفت: طی این مدت 3 هزار و 390 واحد دامی، شامل 2 میلیون و 423 هزار راس دام علیه انواع بیماری‌ها مایه کوبی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: دام‌های سنگین هزار و 424 واحد دامی استان نیز علیه انواع بیماری‌ها مایه کوبی شده‌اند و برای جلوگیری از ایجاد بیماری تدام مایه کوبی در دام‌ها ضروری است.

وی عنوان کرد: گربه‌ها و سگ‌ها نیز علیه بیماری هاری مایه کوبی شده‌اند که شامل هفت هزار و 55 قلاده است.  

این مسئول با تاکید بر اقدام به موقع برای مایه کوبی دام‌ها گفت: باتوجه به مشترک بودن بیماری هاری و تب مالت بین انسان و دام، مایه کوبی به موقع از بروز این بیماری‌ها در انسان و د ام جلوگیری می‌کند.

زینالی گفت: لازم است دامداران به علائمی همچون تب، ریزش بزاق، کاهش اشتها، وزن و تولید شیر در دام‌ها توجه داشته و درصورت مشاهده علائم، با شماره 1512 و یا دامپزشکی شهرستان محل سکونت تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز