خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین عنوان کرد:

روند برگزاری انتخابات در قزوین زیر ذره بین دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۵۶۶

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضائی در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، جلسات و کارگروه‌های متعددی داشته و بر اساس تقسیم کار در هر منطقه یکی از معاونان دادستان به صورت مستمر روند برگزاری و تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، محمد قاسمی در  ستاد انتخابات استان قزوین گفت: این دوره از انتخابات از حساسیت بالایی برخوردار است و همه دشمنان متحد شده‌اند تا از حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی جلوگیری کنند، ولی همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان داشته‌اند؛ هر رأی می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد، بنابراین ما اگر نگران آینده کشور هستیم و می‌خواهیم در وضعیت موجود تغییراتی حادث شود باید در انتخابات شرکت کرده و از این حق شهروندی بهره‌مند شویم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: از زمان آغاز فرآیند اخذ آراء، از چندین حوزه انتخاباتی بازدید بعمل آمد و با توجه به اینکه انتخابات شوراها الکترونیکی است، برخی شعب با تأخیرهایی مواجه بودند، ولی با توجه به گزارش دریافتی و پیگیری‌های صورت گرفته، روند اخذ آراء عادی شد.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، جلسات و کارگروه‌های متعددی داشته است و بر اساس تقسیم کار در هر منطقه یکی از معاونان دادستان بصورت مستمر روند برگزاری را رصد می‌کند و در بازدیدها، حضور مردم پررنگ بوده و نشان می‌دهد مردم با بصیرت کشورمان در لحظات حساس و تعیین کننده نقش اساسی خود را ایفا می‌کنند.

این مقام قضائی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی با جدیت رصد و با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار کرد: برخی گزارشات واصله نشان از تبلیغات برخی نامزدهای شوراها در برخی شهرستان‌ها دارد که با پایان یافتن زمان تبلیغات، این کار از مصادیق جرائم انتخاباتی است و قطعاً برای متخلفان پرونده قضائی تشکیل خواهد شد؛ اما امیدواریم خود کاندیداها و طرفدارانشان از اینگونه اقدامات دست بردارند تا شاهد انتخاباتی سالم، امن و با حضور حداکثری مردم باشیم.

جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از موضوعات مهم در بحث برگزاری انتخابات، سلامت است، بر اساس تدابیر اندیشیده شده پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای رعایت می‌شود تا خدایی ناکرده برای شهروندان و عوامل برگزاری مشکلی ایجاد نشود و این موضوع در بازدیدها با جدیت رصد می‌شود.

قاسمی در پایان گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در ساعات اولیه و در طی روز در انتخابات شرکت کنند و رأی دادن را به ساعات پایانی که امکان وجود تجمع مردم در شعب وجود دارد، موکول نکنند تا در ساعت تعیین شده انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز