خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پرونده‌های مسن در کوهین ۶۴ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۴۱

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: پرونده‌های مهم و مسن حوزه قضایی کوهین ۶۴ درصد کاهش یافت و ۱۹ درصد پرونده‌های در جریان آن نیز مختومه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی در بازدید سرزده از حوزه قضایی کوهین، اظهار کرد: پس از گذشت یک سال از صدور دستورالعمل ریاست قوه‌ قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری استان قزوین قرار گرفت و دادگاه بخش کوهین نیز توانست ۶۴ درصد پرونده‌های این حوزه را تعیین تکلیف کند.

 رئیس کل دادگستری استان با اشاره به عملکرد این حوزه قضایی، افزود: از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه گذشته با اینکه افزایش ۴۱ درصدی در ورود پرونده‌ها را داشته‌ایم اما در یک اقدام تحولی خوشبختانه شاهد کاهش ۱۹ درصدی پرونده‌های جریانی و مختومه شدن آنها بوده‌ایم.

مقام ارشد قضایی استان به کاهش زمان رسیدگی قضایی اشاره و بیان کرد: همچنین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی از ۲۰۲ روز به ۱۷۷ روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اجرای سند تحول قضایی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه حرکتی پویا و تحولی را در قوه قضائیه طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که با ابلاغ سند تحول، سرعت آن بیشتر خواهد شد.

قدرتی ادامه داد: این امر، قطعاً این امکان را فراهم خواهد آورد که ضعف‌ها و مشکلات در حوزه امور قضایی را شناسایی کنیم و هرچه سریع‌تر و کارشناسی‌تر نسبت به رفع آنها اقدام نمائیم.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: تحول یک حرکت همگانی است و صرفاً مختص دستگاه قضایی نیست بلکه منتسبان به این دستگاه و سایر سازمان‌های وابسته نیز می‌بایست جهت اجرای هرچه بهتر و کسب نتیجه مطلوب‌تر با قوه قضائیه همراه و همگام باشند.

در این بازدید، رئیس کل دادگستری استان قزوین به همراه تعدادی از معاونان بالغ بر یک صد پرونده ها را مورد بررسی قرار دادند و با قضات مربوط مذاکره و مشخص شد اکثر پرونده‌ها آماده اتخاذ تصمیم نهایی است؛ بنابراین مقرر شد در ماه جاری نسبت به صدور رأی و تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز