فیلم / گزارش ایلنا درباره اعتیاد گسترده نیروهای داعش

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۳۴۴

مصرف مواد مخدر و انواع قرص های رونگردان از جمله " کپتاگون" در میان تروریست های داعش در سوریه و عراق به شدت افزایش یافته است. تروردیست ها با مصرف این مواد مخدر به انواع خشونت های غیر انسانی دست می زنند.

به گزارش ایلنا ، اینک قرص های روانگردان کپتاگون به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز تروریست های داعش درآمده است.

بنابر این گزارش، استفاده از این روانگردان ها به تروریست های داعش در سوریه و عراق این امکان را می دهد که بیم و هراس و حتی حزن و اندوه را از خود دور کرده و به هرگونه اقدامی دست بزنند. در بخش دیگری از این گزارش : این قرص تنها توسط داعشی ها مصرف نمی شود بلکه نیروهای جبهه النصره و تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز از این قرص ها به وفور استاده می کنند. قرص روانگردان " کپتاکون"در سال 1063 برای معتادانی که قصد ترک اعتیاد داشتن تولید شد و سپس در سال 1986 به عنوان دارو برای بیماران روانی بکار می رفت که بعدها توسط سازمان بهداشت جهانی مصرف آن ممنوع اعلام شد.

اما نکته قابل توجه این است که این ماده اعتیادی اینک به صورت تجارت و سوداگری درآمده و در سال گذشته میلادی بالغ بر 50 میلیون قرص در میان نیروهای تروریستی که در سوریه می جنگند به فروش رفته است.بنابر این گزارش، تروریست های داعش و دیگر گروها بخشی ازاین قرص ها را خود مصرف می کنند و حجم زیادی را نیز به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس انتقال می دهند تا دراختیار مشتریان خود قرار گیرد.

حجم ویدیو: ۱۱.۴۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز