خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل این مجتمع عظیم صنعتی مطرح کرد:

اصلاح ساختار مالی ذوب‌آهن اصفهان با هدف تامین مالی سرمایه در گردش

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۴۰

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: اولین اقدام تحولی در سال‌جاری، باز مهندسی استراتژی‌های فروش و توسعه بازار است. محصولاتی نظیر بال‌پهن‌ها و ریل‌ها را نمی‌توان براساس شبکه‌های سنتی بازاریابی کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی کوهی افزود: اصلاح ساختار مالی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در قالب افزایش سرمایه به شکل‌های مختلف صورت خواهد گرفت و از بازارهای نوین مالی استفاده خواهد شد.

او اظهار داشت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای تامین پایدار مواد اولیه برنامه دارد و باید از واردات کک و زغال‌سنگ بی‌نیاز شود و برای سنگ‌آهن هم وزارت صمت و ایمیدرو کمک کنند که از مزایای سنگان و بافق مرکزی برخوردار شویم.

به گفته کوهی، توسعه سبد محصولات ارزش‌افزا شامل ریل، آرک و محصولات آلیاژی از دیگر برنامه‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: مولدسازی دارایی‌های راکد و منجمد ذوب‌آهن اصفهان با هدف تامین مالی سرمایه در گردش انجام خواهد شد.

کوهی افزود: سرمایه‌گذاری خیلی خوبی درباره یوتیلیتی‌ها از جمله توسعه و اورهال نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی (که عملا درحال‌حاضر ۱۳۰ مگاوات بیشتر تولید نمی‌کند) صورت گرفته است و در هنگام کمبود برق و گاز می‌تواند کمک مناسبی برای مجموعه ذوب‌آهن باشد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: تصمیم مدیران قبلی شرکت مبنی‌بر خرید پساب شهری شهرهای اطراف بسیار به‌جا بوده و در خرداد سال آینده، پساب‌های مذکور وارد مدار تولید ذوب‌آهن اصفهان خواهد شد.

کوهی افزود: سرمایه‌گذاری شرکت ذوب‌آهن اصفهان در خرید پساب‌های شهری، ۶۰۰ میلیارد تومان و در احداث خط انتقال آب از هرمزگان به اصفهان نیز دارای ۲۱ درصد سهام است که شامل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از آن امسال صورت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه کاهش ضایعات و بهینه‌سازی مصرف مواداولیه از جمله اقدامات مهم شرکت ذوب‌آهن اصفهان است، خاطرنشان کرد: توسعه کارهای دانش‌بنیان از اولویت‌های ذوب‌آهن اصفهان است. کار دانش‌بنیان از نظر ما یعنی یک پروژه از نظر زمان و از جنبه قیمت به یک سوم کاهش یابد.

مدیرعامل ذوب‌آهن با اشاره به اینکه محصولات صنعتی و صادراتی این مجتمع از طریق بورس کالا عرضه می‌شود، گفت: تقاضای ما از ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت این است که محصول داخلی ذوب‌آهن که با قیمت‌های مشخص در بورس عرضه می‌شود توسط شبکه دلالی صادر نشود زیرا باعث زیان تولیدکننده داخلی و سود شبکه دلالی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز