خبرگزاری کار ایران

حضور شمسایی در تیم ملی باید کارشناسی شود؛

ابطحی: افتخاری با آوردن خسوس همه را از فوتسال دور کرد / نباید بی گدار به آب بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۱۸

ما در آسیا پتانسیل خیلی بالایی داریم و در یکسری فاکتورها از آسیا جلوتر هستیم، هر چند در یکسری از فاکتورها عقب افتاده‌ایم اما در مجموع با لاتر از آسیا هستیم.

کارشناس فوتسال کشورمان معتقد است ما در مجموع بالاتر از فوتسال آسیا هستیم، اما یکسری اشتباهاتی انجام می‌دهیم که باعثمی‌شود مقابل ژاپن و تایلند کم بیاوریم و قهرمانی آسیا را در آخرین گام از دست بدهیم.

سید مهدی ابطحی تاکید دارد که خسوس هم در مسابقات قهرمانی آسیا همین اشتباهات را انجام داد و نتوانستیم قهرمانی قاره‌کهن را به دست آوریم.

گفتگوی ابطحی با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

در فینال آسیا به ژاپن باختیم و قهرمانی قاره‌کهن را به دست نیاوردیم، در این رابطه صحبت می‌کنید؟
ما در آسیا پتانسیل خیلی بالایی داریم و در یک سری فاکتورها از آسیا جلوتر هستیم، هر چند در یک سری از فاکتورها عقب افتاده ایم، اما در مجموع بالاتر از آسیا هستیم. در سال های اخیر ژاپن و تایلند به ما نزدیک شده اند اما همچنان بالاتر از آنها هستیم، حالا چرا ما در فینال به ژاپن باختیم باید کارشناسی شود. اینکه ما در دنیا باید جزو ۴ تیم اول باشیم اما در آسیا نتیجه نمی گیریم باید بررسی شود.

به نظر شما مشکل کجا بود؟
بیشترین اثر را در عملکرد یک تیم مدیران و کادر فنی و بازیکنان دارند، اما اینکه چرا در آسیا نتیجه نگرفتیم عوامل مختلفی در آن دخیل است؛ مثلاً در انتخاب بازیکن یک سری از بازیکنان برای تیم ملی انتخاب شدند که در آینده هیچ اثری برای تیم ملی ندارند. چون بعد از بازی های آسیایی این بازیکنان از تیم ملی کنار می روند در صورتی که باید کسانی انتخاب می شدند که می توانستند در مسابقات جهانی هم به تیم ملی ما کمک کنند. دو تیم در آسیا هستند که ممکن است نتوانیم مقابل آنها نتیجه بگیریم. تیم هایی به نام ژاپن و تایلند که در بازی فینال مقابل ژاپن یکی از مشکلات ما ترکیب تیم ما بود، البته ترکیب اول و دوم ما خوب بود اما ترکیب سوم تیم ملی خوب نبود و نباید ترکیب سوم را در زمین می گذاشت.

در حال حاضر بحثبرکناری خسوس مطرح است، شما با برکناری او موافق هستید؟
از اول هم گفتیم وقتی قرار است یک مربی را بیاورند یا باید کارنامه داشته باشد یا به او فرصت بدهند که خودش را نشان دهد، اما تیم ملی ما طوری است که باید خیلی حساب شده تر عمل کنیم. نظرم این است که خسوس تا قبل از این بازی ها روند قابل قبولی داشت، اما در مسابقات قهرمانی آسیا اشتباهاتی کرد که نباید مرتکب می شد. خسوس اگر آن اشتباهات را نمی کرد ما قهرمان آسیا می شدیم و می شد در جام جهانی هم خسوس در تیم ما کار کند؛ مثل کی روش که وقتی به لبنان باخت گفت ما یکسری اشتباهاتی کردیم که هرگز این اشتباهات دیگر نباید تکرار شود. اولین موضوع این بود که بازیکنان ایرانی فرهنگ خاصی دارند و نباید مثل اروپایی ها با آنها رفتار شود. به همین دلیل کی روش دیگر آن اشتباهات را مرتکب نشد و نتیجه گرفت و به جام جهانی رفت، اما خسوس الان بازی های آسیایی را از دست داده و زمانی برای جبران ندارد برخلاف کی روش که زمان داشت و اشتباهاتش را برطرف کرد.

این روزها بحثحضور وحید شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی مطره شده، دراین رابطه چه نظری دارید؟
بحثحضور شمسایی در تیم ملی مسئله ای است که باید راجع به آن فکر کرد و نباید بی گدار به آب بزنیم. اول از همه تیم ملی مهم است و بعد اینکه شمسایی بازیکن بزرگی بوده و حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی باید خیلی بررسی شود و بعد انتخاب کنیم. اگر قرار است شمسایی را برای تیم ملی انتخاب کنیم باید ۴ سال به او وقت بدهیم یعنی باید اول در بازی های آسیایی خودش را نشان دهد و بعد به جام جهانی برود.

یکسری هم می گویند سرمربیگری تیم ملی برای شمسایی زود است؟
یکسری مربی جوان در دنیا هستند که پس از دوران بازیگری خیلی سریع مربی می شوند؛ آنها اول به کلاس های مربیگری می روند و بعد دستیاران خیلی قوی برای خود انتخاب می کنند، الان هم اگر قرار است شمسایی را در تیم ملی بگذاریم باید دستیاران خیلی قوی داشته باشد.

افتخاری به عنوان رئیس کمیته فوتسال چقدر در ناکامی تیم ملی در آسیا مقصر است؟
روزی که افتخاری آمد من اولین نفری بودم که گفتم افتخاری باید برنامه اش را اعلام کند، اما هیچ برنامه ای اعلام نکرد. فقط می دانم افتخاری جام حذفی را راه انداخت که کار خیلی خوبی بود که البته باید با حساب و کتاب انجام می شد. وقتی کاری را بدون بررسی و بی حساب و کتاب برگزار می کنند پایه های فوتسال ایران سست می شود. افتخاری وقتی خسوس را آورد تمام آدم های دیگر را از فوتسال دور کرد تا این مربی تنها باشد. حالا افتخاری باید بگوید چرا چنین کاری کرد تا خسوس تنها باشد. در مجموع و در پاسخ به سوال شما باید بگویم در موفقیت و شکست یک تیم اولین کسی که سهم دارد مدیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز