خبرگزاری کار ایران

فلسفه من یاد گرفتن همه چیز است؛

میلوتینوویچ: اعتماد به نفس و احترام به حریف نباید فراموش شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۷

همیشه سعی کنید بهترین کار را انجام دهید، در انجام هر کار اعتماد به نفس داشته باشید، هر تمرین مانند یک مسابقه و هر مسابقه مانند یک جلسه تمرین است…

بورا میلوتینوویچ رازهای مربیگری موفق در فوتبال را در دومین همایش علم و فوتبال و در خلال کارگاهش اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در کارگاه دومین همایش بین المللی علم و فوتبال که کارلوس کی‌روش و سیموئز سرمربی و مربی تیم فوتبال ایران از جمله حاضران در سخنرانی اش بودند صحبتهای جالب توجهی را مطرح کرد. در این کارگاه بسیاری از مربیان و پیشکسوتان فوتبال در سخنرانی میلوتینوویچ از جمله محمود یاوری، حسین فرکی، محمد پنجعلی، حمید استیلی، مجید نامجومطلق، نیما نکیسا، بهنام ابوالقاسم‌پور، بیژن طاهری، نادر دست‌نشان، حمید درخشان، پایان رافت، فرشاد پیوس و هادی طباطبایی حضور داشتند.

بورا که سابقه حضور با پنج تیم مختلف در جام‌های جهانی فوتبال را دارد صحبت‌هایش را با تشکر از کی‌روش و سیموئز و همچنین تحسین از بازیکنان تیم ملی فوتبال بخاطر صعود ایران به جام جهانی آغاز کرد و گفت: بازیکنان تیم ایران کاری انجام دادند که شاید مردم به آن باور نداشتند.

میلوتینوویچ سپس ۴ فلسفه خود را برای مربیگری را اعلام کرد: تیم آن چیزی است که در ذهن مربی وجود دارد؛ من چه کسی هستم؟ کجا هستم؟ و حریف من چه کسی است؟

وی سپس خطاب به حاضران دو سوال را مطرح کرد. وی اول پرسید آیا حرف‌های من درست است و سپس سوال کرد یک به علاوه یک در فوتبال چند می‌شود؟ زمانی که برخی حاضران پاسخ دادند که ۲ می‌شود او پاسخ داد ما جواب این سوال را هیچ‌وقت نمی‌دانیم. این جواب را من با کامپیوتر می‌دانم اما زندگی آن چیزی است که ما احساسش می‌کنیم.

وی در ادامه ۱۰ راز موفقیت یک مربی را بدین شرح دسته بندی کرد: همیشه سعی کنید بهترین کار را انجام دهید، در انجام هر کار اعتماد به نفس داشته باشید، هر تمرین مانند یک مسابقه و هر مسابقه مانند یک جلسه تمرین است، روز بعد بهتر از روز قبل باشید، داخل و خارج زمین درست عمل کنید. اعتماد به نفس و احترام به حریف را فراموش نکنید، بعد از هر برد یا باخت با آن کنار بیایید، همه تیم‌ها بازیکنانی دارند که تیم را به موفقیت می‌رسانند، چگونه احساسات خود را کنترل کنیم، روح تیمی خوب و احساس خوب و لذت از زندگی

میلوتینوویچ در ادامه گفت: نظرات هر فردی با دیگری متفاوت است. زمانی که من مربی هستم مسئولیت بزرگی دارم. زمانی که در سال ۲۰۰۰ به چین رفتم به آنها گفتم ما در یک کشتی قرار داریم که امیدوارم این کشتی شما را به جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن ببرد. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ بازی‌های مهمی پیش‌رو داریم. آنها نمی‌توانستند اسپانیایی صحبت کنند و من هم چینی بلد نبودم با این حال حرف یکدیگر را به خوبی متوجه می‌شدیم. من از همان زمان ابتدای کار خود در تیم چین گفتم که باید به دو حریف خود احترام بگذاریم یکی تیم عربستان و دیگری ایران که هدایتش را بلاژوویچ بر عهده داشت.

با توجه به حضور کی‌روش و سیموئز، صحبت‌های میلوتینوویچ دقایقی قطع شد و او از حاضران خواست این دو مربی تیم ملی فوتبال ایران را تشویق کنند.

وی ادامه داد: ۹ ماه آینده برای مردم و فدراسیون فوتبال ایران بسیار مهم است که چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید آینده موفقی را برای تیم ملی در جام‌جهانی ترسیم کنید. این موضوع بسیار اهمیت دارد. شناخت بازیکنان حریف همواره اهمیت دارد. زمانی که در تیم چین بودم علی دایی را به خوبی می‌شناختم، ضمن آنکه شما باید بدانید حسین کعبی در تیم السد بازیکن من بود و اتفاقا بازیکن بسیار خوبی هم بود و خوشحال بودم که با او کار می‌کردم. فلسفه من یاد گرفتن همه چیز است. من همه چیز را می‌دانم و هیچ چیز نمی‌دانم.

میلوتینویچ در حالیکه دوربین فیلمبرداری خود را به حاضران نشان می‌داد، گفت: من با این دوربین به نقاط مختلف دنیا می‌روم و همه چیز را ضبط می‌کنم. در سال ۲۰۰۰ من به تمرین تیم رم رفتم و تمرینات کاپلو را از نزدیک مشاهده کردم. یکی از خبرنگاران به من گفت تمرینات تو به کاپلو شباهت دارد اما من به او پاسخ دادم که منظورت را متوجه نمی‌شوم؛ اگر دو هفته به تمرینات من نگاه کنید شاید متوجه شوید تمرینات کاپلو به من شبیه است.

میلوتینوویچ سپس با اشاره به اینکه بیشترین دانسته‌هایش را در فوتبال مکزیک کشف کرده گفت: حتی از مجموع فیلم‌های راکی تاثیر گرفتم.

در ادامه میلوتینوویچ بر اهمیت کارکرد بازیکنان تاکید کرد و با اشاره به یحیی توره گفت: یحیی توره بازیکنی است که در تمام نقاط زمین حضور دارد. سپس پرسید آیا بازی دونگا را به یاد می آورید، او همیشه در جای درست قرار داشت و از نظر تکنیکی عالی بود. با این حال من بازیکن تاکتیکی را به بازیکن تکنیکی ترجیح می‌دهم چراکه او در همه جای زمین حضور دارد. در بهترین زمان در نقطه مناسب قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز