خبرگزاری کار ایران

هیچکس رفتار و گفتار جاسم را تایید نمی‌کند؛

فریبا: چرا بی‌اخلاق‌ها از کرار انتقاد می‌کنند؟ / زمان به عقب برگردد بازهم اخراجش می‌کنیم!

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۶۶

چرا کسانی که کارنامه اخلاقی مثبتی ندارند درباره کرار حرف می‌زنند؟ درباره او باشگاه باید تصمیم بگیرد. استقلال تیمی مردمی است و نام‌اش از هر بازیکنی بزرگ‌تر است.

آقای حاشیه‌ باز هم برای خودش و استقلال دردسر ساخت. اظهارات تند کرار علیه رای استیناف کمیته انضباطی و تشدید محرومیت‌اش، با واکنش پیشکسوتان پرسپولیس همراه شد. موضوعی که به مذاق برخی هواداران استقلال خوش نیامد و باعثشد آن‌ها در برخی شبکه‌های اجتماعی از گزارش سیما و صحبت‌های پیشکسوتان پرسپولیس علیه کرار انتقاد کنند.

بهتاش فریبا، مربی پیشین استقلال که زمان حضور وی در این تیم کرار به دلیل مسائل حاشیه‌ای از استقلال کنار گذاشته‌ شد، درباره حاشیه‌سازی این بازیکن عراقی و اظهارنظر پیشکسوتان پرسپولیس با خبرنگار ایلنا صحبت کرد که حاصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

آقای فریبا، کرار بازهم حاشیه‌ساز شد و انگار این‌بارکار بالا گرفته است. اخبار مربوط به او را پیگیری می‌کنید؟
بله کمابیش. البته من روزنامه‌های چند روز اخیر را نخوانده‌ام و از رادیو و تلویزیون پیگیر اخبار جاسم کرار هستم. امروز هم قلعه‌نویی درباره او صحبت کرده است و به نظر من باشگاه باید بیشتر حواسش به کرار باشد. کسی در ارزش‌های فنی کرار تردیدی ندارد اما او بازیکنی عصبی و احساسی است و باید باشگاه رفتارش را کنترل کند.

دیروز گزارشی در یکی از شبکه‌های سیما پخش شد که در آن، برخی پیشکسوتان پرسپولیس درباره کرار نظر داد‌ه‌اند.
گزارشی را که می‌گویید ندیده‌ام. چه کسانی درباره او صحبت کرده‌اند؟

مجتبی محرمی، فرشاد پیوس، محمد پنجعلی، محمود خوردبین و…
(بعد از کمی مکث) ببینید هیچ‌کس رفتار و گفتار جاسم را توجیه نمی‌کند. همه ما از حاشیه‌های او ناراحتیم اما اینکه پیشکسوتان تیم‌های حریف درباره بازیکن استقلال حرف بزنند، بدعت است. اکثر این اسم‌ها پیشکسوتان بزرگ و به یادماندنی باشگاه پرسپولیس‌اند و کاملاً برای ما قابل احترامند اما به نظرم بهتر است هرکسی درباره بازیکن تیم خودش صحبت کند. کرار نخستین و آخرین بازیکن حاشیه‌ساز در فوتبال ایران نیست. چنین بازیکنانی ممکن است در بسیاری از تیم‌های ما حضور داشته باشند اما بهتر است نه ما درباره آن‌ها حرف بزنیم و نه کسی درباره بازیکن ما صحبت کند.

اما کرار مصاحبه‌های تندی علیه فدراسیون و فوتبال ایران انجام داده است. با وجود این بازهم نباید آن‌ها درباره این موضوع اظهار نظر کنند؟
من نگفتم نباید کسی اظهار نظر کند! گفتم بهتر است درباره بازیکنان خودمان صحبت کنیم. اکثر این اسم‌هایی که ذکر کردید نام‌های بزرگ و قابل احترامی‌اند اما چرا کسانی که کارنامه اخلاقی مثبتی ندارند درباره کرار حرف می‌زنند؟ درباره او باشگاه باید تصمیم بگیرد. استقلال تیمی مردمی است و نام‌اش از هر بازیکنی بزرگ‌تر است. من مصاحبه کرار با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را نخوانده‌ام اما اگر او حرف‌های بدی زده، باید با او برخورد جدی شود.

برخی هواداران استقلال هم از اظهار نظر پرسپولیسی‌ها رنجیده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی خواهان حفظ کرار شده‌اند. به نظر شما استقلال باید این بازیکن را حفظ کند؟
این مساله‌ای است که باشگاه باید درباره آن تصمیم بگیرد و مسئولان استقلال شرایطی در نظر بگیرند که تیم هم متضرر نشود. بالاخره آن‌ها همه چیز برای کرار فراهم کردند و او هم باید حرمت استقلال را نگه دارد. متاسفانه استقلال در پست کرار بازیکن هم‌ترازی با او ندارد و او درست جایی بازی می‌کند که استقلال مدت‌ها در آن مشکل داشت. به هرحال باید منتظر تصمیمات باشگاه بمانیم.

درباره رای استینافی که برای کرار صادر شد و دلیل اصلی اتفاقات اخیر بود چه نظری دارید؟
اصلاً نمی‌دانم چرا مسئولان کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته‌اند. مگر می‌شود در استیناف جریمه بازیکن سنگین‌تر شود؟ فکر می‌کنم در تاریخ فوتبال ایران، برای نخستین بار شاهد چنین چیزی هستیم.

کرار در زمان حضو شما در استقلال هم حاشیه ساز شد و از این تیم رفت.
نرفت!‌ اخراجش کردیم. بعد از اتفاقات دیدار برابر سایپامهر کرج آقای مظلومی چنین تصمیمی گرفت و باشگاه هم آن‌را عملی کرد.

اما بعد از آن اتفاقات خوبی برای استقلال نیفتاد. قهرمانی را از دست دادید و آن دربی معروف را هم ۳ بر ۲ به پرسپولیس باختید. اگر زمان به عقب برگردد بازهم چنین کاری می‌کنید؟ ‌
لحظه‌ای شک نکنید این کار را می‌کردیم و پای همه چیز می‌ایستادیم. آن دیدار را هم اتفاقی باختیم. آن‌سال ۴ برد پیاپی مقابل پرسپولیس داشتیم و تنها در یکی از آن‌ها کرار حضور داشت. نه، استقلال قائم به فرد نیست و نام‌اش از همه بازیکنان این تیم بزرگ‌تر است.

اگر کرار اظهاراتش را مبنی بر مسخره بودن فوتبال ایران تایید کند، چه پاسخی باید به او داد؟
متاسفانه در این صورت باید بگویم اگر این‌طور بود او ۳ سال در کشورمان چکار می‌کرد؟ او میلیاردی از استقلال پول گرفته و اگر این حرف را زده باشد باید از او پرسید چرا اصلاً‌ به ایران آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز