خبرگزاری کار ایران

فردا آغاز رقابت‌های لیگ‌قهرمانان‌آسیا؛

نفت و پرسپولیس در آزمون سخت پاختاکور و لخویا / نمایندگان‌ایران در اندیشه طلسم‌شکنی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۳۴

این دوره از رقابت ها نیز درحالی آغاز می شود که نمایندگان ایران با مشکلات داخلی زیادی روبرو هستند که مهمترین آن مشکلات و تنگناهای مالی است که تمرکز نمایندگان کشورمان را بر هم زده است.

رقابت های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از فردا سه شنبه آغاز می شود و چهار نماینده فوتبال ایران برای صعود به دور بعد مسابقات گروهی خود را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز و نفت تهران چهار نماینده فوتبال ایران در سیزدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا هستند تا پس از سال ها، فوتبال باشگاهی ایران را به سکوی نخست فوتبال باشگاهی قاره کهن برسانند.

آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در آسیا به فصل ۹۳-۱۹۹۲ باز می گردد که پاس تهران با پیروزی مقابل الشباب عربستان رتبه نخست جام باشگاه های آسیا را از آن خود کرد. از زمان آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز فقط تیم های سپاهان و ذوب‌آهن موفق شده اند به فینال این رقابت ها صعود کنند اما همچنان دست فوتبال ایران خالی از جام قهرمانی مانده است.

این دوره از رقابت ها نیز در حالی آغاز می شود که نمایندگان ایران با مشکلات داخلی زیادی روبرو هستند که مهمترین آن مشکلات و تنگناهای مالی است که تمرکز نمایندگان کشورمان را بر هم زده است.

پرسپولیس از ابتدای فصل تغییرات مدیریتی متعددی را تجربه کرده و هنوز به صورت رسمی مدیرعامل ندارد. تیم پرطرفدار فوتبال پایتخت با نتایج ضعیفی که در این فصل کسب کرده است فقط ۲۶ امتیاز از ۲۱ بازی گرفته و در رده نهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد.

نفت تهران صدرنشین لیگ برتر نیز با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان است؛ مشکلاتی که حتی سفر این تیم به ازبکستان برای نخستین مسابقه مرحله گروه لیگ قهرمانان را با مشکل مواجه کرد و در نهایت با پادرمیانی مسئولین وزارت نفت و سازمان لیگ و دادن چک توانست بلیت سفر به تاشکند را فراهم کند.

تراکتورسازی نیز که در اوایل فصل نتایج خیلی خوبی می گرفت به تدریج دچار مشکلاتی شد و در نهایت رسول خطیبی از سرمربیگری این تیم برکنار شد تا تونی اولیویرا یک بار دگیر هدایت تیم محبوب تبریز را بر عهده بگیرد.

فولاد خوزستان که سال گذشته با ارائه بازی هایی درخشان و تفکرات حسین فرکی به قهرمانی لیگ رسید، امسال بیشترین ضربه را از موضوع کارت های پایان خدمت جعلی فوتبالیست ها خورد و بسیاری از بازیکنانش را به این دلیل از دست داد.

با این شرایط باید دید تیم های باشگاهی ایران می توانند پس از سال ها فوتبال کشورمان را به رده نخست قاره کهن برسانند یا نه.

برنامه دور نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه ۵ اسفند

گروه A

ساعت ۱۸: پرسپولیس – لخویای قطر

ساعت ۲۰:۵۵: النصرعربستان - بنیادکار ازبکستان

گروه B

ساعت ۱۵: پاختاکور ازبکستان – نفت تهران

ساعت ۱۸:۳۰: العین امارات – الشباب عربستانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز