خبرگزاری کار ایران

حق پرسپولیس باخت نبود؛

میناوند: سرمربی باید پاسخگوی شکست تیمش باشد / هیچ جای‌دنیا بازیکن را مقصر‌باخت معرفی نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۹۵

پرسپولیس ستاره ندارد و در گذشته ستاره‌ها بودند که در پرسپولیس بازی می‌کردند و مردم هم به خاطر آنها به استادیوم می‌آمدند اما الان خالی از ستاره شده‌ایم.

هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که کادرفنی و به خصوص سرمربی تیم مسئول اصلی نتایج است و در زمان باخت باید پاسخگو باشد و گناه شکست را گردن بازیکنان نیندازند چرا که برای بازی‌های بعدی بازیکنان انگیزه لازم را نخواهند داشت.

گفت‌وگوی مهرداد میناوند با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:
دیدار پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن چطور بود؟
به نظر من حق پرسپولیس باخت نبود. با تمام احترامی که برای ذوب‌آهن و یحیی قائل هستم اما باید بگویم در نیمه دوم پرسپولیس ۴،۵ موقعیت صددرصد داشت و گل نزد و روی اشتباه فردی بازیکنان و به خصوص دروازه‌بان تیم گل خورد و بازی را باخت.

از نمایش پرسپولیس در این دیدار راضی بودید؟
از نظر من نمایش بدی نبود. پرسپولیس اینقدر روزهای بدی داشته که مردم به همین نمایش هم راضی شده‌اند. در گذشته تیم‌ها می‌آمدند که جلوی پرسپولیس کمتر گل بخورند. البته الان تیم‌‌ها بهتر شده‌اند اما نباید اوضاع و احوال پرسپولیس این باشد. حرف‌های ما تکراری است و مردم خسته شده‌اند. پرسپولیس ستاره ندارد و در گذشته ستاره‌ها بودند که در پرسپولیس بازی می‌کردند و مردم هم به خاطر آنها به استادیوم می‌آمدند اما الان خالی از ستاره شده‌ایم و درگیری‌های زیادی هم در تیم می‌بینیم و با این شرایط لیگ قهرمانان آسیا هم در پیش است.

از بازیکن برزیلی پرسپولیس خیلی انتقاد می‌شود. این بازیکن را چطور دیدید؟
اصلاً ندیدمش. بالاخره بازیکن خارجی است و در ۳-۴ بازی اول ممکن است به مشکل بخورد. اگر می‌خواهیم تحول را ببینیم امارات بهترین الگو است. اگر بازیکن خارجی می‌خواهیم بیاوریم باید بازیکن بزرگ و اسمی باشد و یک سروگردن بالاتر از بازیکنان خودمان باشد. روی بازی اول نمی‌شود قضاوت کرد اما شخصاً او را نمی‌پسندیدم. شاید در آینده این بازیکن نظر ما را عوض کند اما الان بازیکن نبود که او را بپسندم.

حمید درخشان در این بازی محمد نوری و مهدی طارمی را مقصر شکست معرفی کرد. به نظر شما درست است که در هر بازی یک نفر را مقصر باخت معرفی کنند؟
با تمام احترامی که برای درخشان قائل هستم اما اصلاً مربی نباید اسم بازیکن را بیاورد چون برای بازی بعد آنها را از دست داده است. تجربه فوتبالی من این است که تا حالا چنین چیزی را ندیده‌ام.

اینکه درخشان در هر بازی یک نفر را مقصر باخت می‌داند، شیوه درستی است؟
نه، اصلاً نباید بازیکن را زیر سئوال برد بلکه کادرفنی است را باید زیر سوال ببری. بازیکن اشتباه می‌کند و طبیعی است که اشتباه کند و چنین رفتاری را قبول ندارم بلکه کادرفنی باید پاسخگوی باخت باشد.

درخشان چرا یک بار هم خودش را به عنوان مقصر باخت معرفی نمی‌کند؟
هر آدمی یک خصوصیاتی دارد. بالاخره مردم بازی را دیده‌اند و مسئولیت هم مربوط به سرمربی است چون نفر اول کادرفنی است و در مجموع کادرفنی باید پاسخگو باشد. در تمام دنیا همین است و همواره کادرفنی و سرمربی باید پاسخگوی نتایج تیم‌شان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز