خبرگزاری کار ایران

ذوب‌آهن یک – پرسپولیس صفر؛

حسن‌زاده، برگ برنده یحیی / هشتمین شکست پرسپولیس رقم خورد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۶۱

دیدار حساس تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس با تک‌گل مسعود حسن‌زاده به سود میزبان تمام شد تا سرخ‌پوشان هشتمین شکست‌شان را در فصل چهاردهم لیگ برتر تجربه کنند.

دیدار حساس تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس با تک‌گل مسعود حسن‌زاده به سود میزبان تمام شد تا سرخ‌پوشان هشتمین شکست‌شان را در فصل چهاردهم لیگ برتر تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس از هفته هجدهم لیگ‌ برتر ایران، ساعت ۱۴:۳۰ امروز با قضاوت محمدرضا اکبریان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شد که اصفهانی برنده این دیدار بودند تا شاگردان گل محمدی باز هم روند خوب خود از سر بگیرند و البته سرخ‌ها هم با ناکامی به لیگ‌ برگردند.

ترکیب پرسپولیس:سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، ‌ رضا خالقی‌فر، حمیدرضا علی‌عسگر، بابک حاتمی، محمد نوری، ژوزه تادو، هادی نوروزی و مهدی طارمی و مهرداد کفشگری

ترکیب ذوب آهن:رشید مظاهری، کارلوس سانتوز، حجت حق‌وردی، اکبر ایمانی، قاسم حدادی فر، علی حمام، کاوه رضایی، مهرداد قنبری، مهدی رجب زاده، اسماعیل فرهادی و مرتضی تبریزی

نیمه اول علی‌رغم برتری نسبی ذوب‌آهن و فرصت‌هایی که با خلاقیت‌ کاوه‌ رضایی، خرید نیم‌فصل این تیم روی دروازه پرسپولیس ایجاد شد، با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

پرسپولیس در نیمه دوم بازی متعادل‌تری را به نمایش گذاشت. دقیقه ۶۴ امید عالیشاه جای هادی نوروزی را در ترکیب پرسپولیس گرفت تا شاگردان درخشان با تصمیم او بازی رو به جلو‌تری را به نمایش بگذارند. در طرف مقابل گل‌محمدی هم دست به تعویض مشابهی زد و مسعود حسن‌زاده را به جای مهدی‌ رجب‌زاده به زمین فرستاد.

حضور عالیشاه کفه‌ ترازو را برای پرسپولیس سنگین‌ کرد. دقیقه ۶۸ این بازیکن از جناح چپ دفاع آهن به محوطه جریمه این تیم نزدیک شد و توپ را روی دروازه میزبان ارسال کرد. مهدی طارمی که به خوبی روی خط شش‌قدم جاگیری کرده بود به پرواز درآمد اما ضربه سر او از بالای دروازه مظاهری راهی اوت شد.

هرچه بازی به پایانش نزدیک‌تر می شد، پرسپولیس حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌کرد. دقیقه ۷۴ ارسال بلند حمیدرضا علی‌عسگری از روی سر تادئو گذشت تا در دهانه دروازه به طارمی برسد اما ضربه او این‌بار از یک‌قدمی دروازه به آسمان رفت تا بهترین فرصت گلزنی سرخ‌ها در این بازی هدر برود.

یک دقیقه بعد احسان پهلوان هم جانشین مرتضی تبریزی در ترکیب ذوب‌آهن شد تا میزبان از زیرفشار پرسپولیس خارج شود. دقیقه ۸۰ درخشان محمد عباس‌زاده را کنار زمین فرستاد تا جای تادئو را در خط حمله پرسپولیس بگیرد، اما مهاجم برزیلی پرسپولیس که از تعویضش ناراضی بود، از کنار زمین به بیرون رفت تا اعتراض خود را اینگونه نشان دهد.

دقیقه ۸۲ حسن‌زاده تعویض طلایی گل‌محمدی لقب گرفت. شماره ۱۷ ذوب‌آهن با پاس عمقی پهلوان، دیگر بازیکن تعویضی ذوبی‌ها، پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شد و با حرکت به داخل محوطه جریمه توپ را به سمت راست دروازه پرسپولیس کوبید تا دور از دستان مکانی به گل ذوب‌آهن تبدیل شود.

تنها یک دقیقه بعد پرسپولیس می‌توانست گل خورده را جبران کند اما درحالی که ضربه مهاجمان پرسپولیس از مظاهری هم گذشته بود، سانتوس روی خط دروزاه توپ را کنترل و با یک شوت محکم از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه ۸۹ محمدرضا خانزاده هم به جای رضا خالقی‌فر به میدان آمد تا درخشان و پرسپولیس دل به اتفاقات وقت‌های تلف‌شده ببندند، اما این تعویض هم کارگر نبود و سرخ‌ها بازی را واگذار کردند تا ۳ امتیاز این بازی به حساب یحیی و تیمش واریز شود.

پرسپولیس با این شکست ۲۲ امتیازی باقی ماند تا با یک پله سقوط در جایگاه نهم جدول قرار بگیرد. ذوب‌آهن هم با این پیروزی ۲۴ امتیازی شد و با یک پلیه صعود جای پرسپولیس را در جایگاه هشتم به خود اختصاص داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز