خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تشریح کرد؛

۶ روش برای ارزش‌گذاری برند استقلال و پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۸۶

در صورتی که پیشکسوتان درخواستی ارائه ندهند، مالک ۱۰۰ درصد خواهند بود. همچنین خریدار این دو باشگاه تنها مالک دارایی‌های دو تیم می‌شوند و بدهی‌ها توسط هیاتی تسویه خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد که در بحثقیمت‌گذاری برند سرخابی‌ها از ۶ روش استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، میر اشرف پوری‌حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: سهام استقلال و پرسپولیس از سال‌ها پیش باید واگذار می‌شد، اما به دلایل مختلف این اتفاق به تاخیر می‌افتاد که خوشبختانه این ۲ باشگاه در چند هفته گذشته قیمت‌گذاری شدند و آگهی واگذاری آنها نیز روز یکشنبه منتشر می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس روز دوشنبه ۲۷ بهمن خارج از بورس و فرابورس و از طریق مزایده در سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد. آنچه که واگذاری می‌شود برند، ساختمان‌مرکزی ۲ باشگاه، ورزشگاه‌های مرغوبکار و شهید درفشی‌فر و زمینی متعلق به باشگاه استقلال است. همچنین خریدار را مکلف می‌کنیم در صورت تقاضای پیشکسوتان، ۲۰ درصد استقلال و پرسپولیس را به همان قیمتی که خریداری کرده به آنها بفروشد و در صورتی که پیشکسوتان درخواستی ارائه ندهند، مالک ۱۰۰ درصد خواهند بود. همچنین خریدار این دو باشگاه تنها مالک دارایی‌های دو تیم می‌شوند و بدهی‌ها توسط هیاتی تسویه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برای قیمت‌گذاری برند این ۲ باشگاه از ۶ روش استفاده کرده‌اند، افزود: قیمت‌نهایی برای برند این ۲ باشگاه متوسط قیمت این روش‌ها تعیین شد که ۴۰ درصد از این مبلغ باید به صورت نقد و در ۲۰ روز کاری پس از قطعیت معامله پرداخت شود، بقیه مبلغ هم باید به صورت اقساط در ۲ سال با فاصله ۶ ماهه پرداخت شود. همچنین متقاضی خرید این ۲ باشگاه تنها قادر به خرید یکی از آنها خواهد بود و خریدار نباید مالک باشگاه دیگری باشد.

پوری‌حسینی همچنین در ادامه گفت‌وگو با رادیو اقتصاد تاکید کرد: خریداران نباید به سیستم بانکی بدهی سنگین داشته باشند و نداشتن پرونده قضایی و کیفری از دیگر شروط برای خریداران است. پس از برگزاری این مزایده و مشخص‌شدن بالاترین رقم پیشنهادی برای هر یک از ۲ باشگاه، خریدار نهایی بعد از تایید صلاحیت توسط کمیته‌ای متشکل از وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش مشخص و اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز