خبرگزاری کار ایران

اقدامی جالب از دایی و نکونام؛

اتحاد ملی شهریار و نکو به افتخار تیم‌ملی / اقدام روحیه بخش کاپیتان‌ها در آستانه جام‌ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۹۳

خیلی‌ها علی دایی را بازیکنی می‌دانند که تنها به فکر رکوردهای شخصی‌اش بوده و هست اما شهریار امروز کاری کرد که تنها از یک ایرانی وطن‌پرست برمی‌آید.

تیم ملی فوتبال ایران با هزار و یک حاشیه به استرالیا رفت. از ماجرای قهر علی کریمی گرفته تا تهدید شرکت هواپیمایی امارات مبنی بر لغو پرواز ایران و ممانعت برج کنترل فروگاه‌سیدنی از فرود هواپیمای حامل کاروان تیم ملی فوتبال و ماجرای بازیکنان سرباز و…

به گزارش خبرنگار ایلنا، درست در همین شرایط. در حالیکه خیلی‌ها تیم‌ملی را در جام ملت‌ها از پیش باخته می‌دانند، در روزهایی که خیلی از حامیان کی‌روش پشت او را خالی کرده‌اند و سرمربی تیم‌ملی هم در اظهارنظری کنایه‌آمیز قطر و امارات را مدعی صعود از گروه ایران می‌داند. در روزهایی که معلوم نیست چرا استعفای کفاشیان سر زبان‌ها افتاده و در دوره‌ای که همه از عرب‌ها گرفته تا استرالیایی‌ها منتظر انتقام از ایرانند… در این روزها اسطوره فوتبال ایران، کاری می‌کند که فوتبالدوستان را یاد افتخارآفرینی‌هایش در ایران و اروپا می‌اندازد.

خیلی‌ها علی دایی را بازیکنی می‌دانند که تنها به فکر رکوردهای شخصی‌اش بوده و هست، اما شهریار امروز کاری کرد که تنها از یک‌ایرانی وطن‌پرست برمی‌آید. او در حالیکه با ۱۴۹ بازی ملی از این حیثرکورددار فوتبال ایران به شمار می‌‌آید، در پیامی به جواد نکونام، ‌ کاپیتان تیم ملی ایران که در با ۱۴۵ بازی ملی در آستانه شکستن این رکورد قرار گرفته، تبریک گفت.

«علی دایی پهلوان فوتبال ایران است.» این جمله‌ای بود که میرسلاو بلاژویچ سرمربی‌وقت تیم‌ملی ایران، پس از ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ و در دفاع از کاپیتان تیمش مطرح کرد. شاید آن روزها خیلی‌ها معنی حرف چیرو را درک نکردند. امروز اما دایی نشان داد چرا اسطوره فوتبال ایران است و چرا نامش در تاریخ ورزش ایران و جهان ثبت شده است.

شهریار درحالی‌که تیم ملی از نظر روحی شرایط خوبی نداشت. با پیامی که برای نکونام و تیم ملی ارسال کرد، روحی تازه در کالبد این تیم دمید تا ملی‌پوشان پس از شکست عراق، حالا با روحیه ای دوچنان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را آغاز کنند. جواد نکونام هم پس از دریافت پیام علی دایی، پاسخی خاضعانه به کاپیتان پیشین تیم ملی داد و او هم در این پیام تاکید کرد علی دایی شخصیتی بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ فوتبال ایران و جهان است. متن پیام علی دایی و پاسخ جواد نکونام را در زیر می‌خوانید.

پیام علی دایی
آقا جواد! کاپیتان محترم تیم ملی، تلاش‌هایت را ارج می‌نهم و از اینکه به زودی عنوان بیشترین بازی‌ملی در تیم کشورمان نصیب تو می‌شود از صمیم قلب خوشحالم و به تو تبریک می‌گویم. ورای این رکورد داخلی آرزویم شکست رکورد بهترین گلزن‌ملی دنیا توسط یک ایرانی است که ان‌شاءالله این رکورد در دست یک ایرانی باقی بماند. می‌دانم کارلوس کی‌روش از تدارکات تیم دلخور است و آن‌گونه که شایسته تیم ملی بود، این تیم تجهیز و آماده نشد، اما با شناختی که از این مربی‌بزرگ و تو و هم‌بازیانت دارم می‌دانم در عرصه جام ملت‌ها افتخارآفرینی خواهید کرد و نشان می‌دهید با وجود همه مشکلات، می‌توان فعل خواستن را صرف کرد. به عنوان یک هوادار تیم‌ملی در لحظه‌لحظه بازی‌هایتان خود را کنارتان می‌بینم و برای موفقیت این تیم دعا می‌کنم. ان‌شاءالله برای دیدار فینال در استرالیا خواهم بود تا از نزدیک جام را در دستان کاپیتان تیم ملی کشورم و سایر ملی‌پوشان ببینم. به کاستی‌ها و برخی اظهارات مغرضانه توجه نکن. تردیدی ندارم تو و همبازیانت به همراه کی‌روش و کادرش شایسته بهترین‌ها هستند. به امید سربلندی ایران و ایرانی.

پاسخ کاپیتان نکو به دایی
علی آقا، اسطوره فوتبال ایران؛ امروز بسیار خرسندم بازوبندی را بر روی بازو بسته‌ام که در گذشته اسطوره‌ای چون تو به بازو بسته بود. امروز مثل تمام روزهای‌گذشته و مثل دورانی که در کنار هم بودیم، احساس می‌کنم یک‌دل هستیم و هر دو هیچ دغدغه‌ای جز سربلندی و خوشحالی ایران و ایرانی نداریم. شما هیچ‌گاه برای رکوردزنی به زمین نرفتید. وقتی با سرشکسته و بانداژ شده، تنها برای پرچم‌ایران به زمین رفتید، عشق به وطن را اثبات کردید. علی دایی هیچ‌گاه با رکوردها اسطوره نشد، چه بسا رکورداران دیگری هم بودند که به اندازه‌شما در ذهن‌مردم باقی نماندند. نیاز به هیچ‌گونه توضیحی نیست که چگونه شما علی دایی شدید. برای من نیز رکوردشکنی در مقابل موفقیت‌ایران، کوچک‌ترین اهمیتی ندارد و نیک می‌دانم، حتی با انجام ۲۰۰ بازی ملی هم، هیچ‌گاه «علی دایی» نمی‌شوم.

به یاد دارم، پس از اولین بازی ملی‌ام، شما کنار من که جوانی ۱۸ ساله بودم نشستید و گفتید: «ان‌شالله ۲۰۰ بازی ملی انجام دهی» همان‌جا متوجه شدم با چه بازیکن‌بزرگی همبازی هستم. بزرگ‌بودن، به اسم یا تعداد بازی نیست، بلکه به داشتن قلب‌بزرگ و روح‌بزرگ است که شما آن را دارید. از اینکه توانستم در دوران بازیگری ام با شما در یک مستطیل قرار بگیرم، بسیار خرسندم و احساس غرور می‌کنم. و نیز، از اینکه توانستم شاگرد شما باشم افتخار می‌کنم. در روزهای سخت من و تیم ملی، این پیغام شما بی‌اندازه حس افتخار آفرینی را برای ایران‌عزیز در من تقویت کرد. شما با این پیغام واژه «مرد بودن» را بار دیگر برای من معنا کردید. در روزهایی که مردانگی و جوانمردی یافت نمی‌شود، این کار بزرگ‌شما تمام نامهربانی‌ها را از یاد ما برد. علی دایی باید به خاطر حسن وطن‌پرستی‌اش الگوی همه باشد.

علی دایی با رکورد یا بدون‌رکورد، با هیچ‌کس قابل قیاس نیست و مانند او در فوتبال‌ایران نداریم. دعای‌خیر شما و تمام کسانی که آرزوی موفقیت ایران را دارند، گره‌گشای کار ما در استرالیا خواهد بود و همین‌جا به شما قول می‌دهم به عنوان فردی که بازوبند مقدس‌ایران را بر بازو بسته‌ام، جانم را برای وطنم بدهم. ان‌شالله موفقیت‌ما هدیه‌ای بی‌اندازه کوچک به شما و مردم‌ایران خواهد بود. افتخار می‌کنم که این نامه زیبا را برای من نوشتید. بدون‌شک شما بخشی انکارناپذیر از تاریخ‌فوتبال‌ایران و جهانید. با نامه‌ای که نوشتید، به تمام «تیم‌ملی» انرژی دادید. از طرف همه بازیکنان تیم‌ملی قول می‌دهم تا آخرین لحظه برای سربلندی ایران بجنگیم و می‌دانم شما بهتر از من می‌دانید، هر چقدر برای مردم ایران کار و تلاش کنیم، باز هم کم است. افتخارمان این است که شما از تیم ملی حمایت می‌کنید و دل‌تان برای فوتبال ایران می‌سوزد. به امید دیدار و نیز همکاری دوباره. جواد نکونام، کوچک شما.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز