خبرگزاری کار ایران

اختیارمان دست خودمان نیست؛

افتخاری: تمایلی به دبیر کلی فدراسیون ندارم / سونامی در سئول طبیعی بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۵۱

من ۵ سال دبیرکل فدراسیون بودم وحتی نائب‌رئیس فدراسیون هم بوده‌ام بنابراین، این پست برای من کار سخت و پیچیده‌ای نیست چون تجربه‌اش را دارم، اما در شرایط موجود باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد…

رئیس کمیته فوتسال ایران به دلیل مشاغل و مشغله‌هایی که در حال‌حاضر دارد تمایلی چندانی به قبول پست دبیرکلی فدراسیون‌فوتبال ندارد، چراکه معتقد است کسی باید دبیرکل فدراسیون فوتبال شود که تمام وقت در این پست فعالیت کند.

گفت‌وگوی سید رضا افتخاری با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

شایعات زیادی مبنی بر اینکه شما به جای نبی دبیرکل فدراسیون خواهید شد وجود دارد…
ما اختیارمان دست خودمان نیست. با توجه به مسئولیتی که بنده در وزارت‌ورزش دارم، آقایان باید خودشان در این رابطه تصمیم بگیرند. خودم خیلی تمایلی برای قبول این مسئولیت ندارم، چون دبیرکل فدراسیون فوتبال یک آدم تمام‌وقت مثل خود نبی می‌خواهد و من بعید است بتوانم این مسئولیت را انجام بدهم، ضمن اینکه هنوز هیچ صحبت جدی در این رابطه با من نشده است.

و اگر صحبت جدی شود؟
اگر صحبت جدی شود، آن موقع حرف‌هایم را می‌زنم. در حال‌حاضر دارم مسئولیت خودم را در کمیته‌فوتسال انجام می‌دهم، ضمن اینکه من ۵ سال دبیرکل فدراسیون بودم و حتی نائب‌رئیس فدراسیون هم بوده‌ام، بنابراین این پست برای من کار سخت و پیچیده‌ای نیست، چون تجربه‌اش را دارم، اما در شرایط موجود باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد وخدا چه می‌خواهد.

در روزهای‌اخیر شاهد تغییرات‌زیادی در فدراسیون‌فوتبال بودیم. در مورد سونامی فدراسیون‌فوتبال چه نظری دارید؟
هر تغییر و تحولی که در دولت و وزارتخانه اتفاق می‌افتد این سونامی را به همراه دارد و کاملا طبیعی است. خود من در زمان سعیدلو در استان‌تهران بودم و با آمدن عباسی همه‌چیز عوض شد. الان هم با آمدن وزیر جدید این تغییرات طبیعی بود، چون هر مقام‌مسئولی که می‌آید دوست دارد با تیم خودش کار کند، یعنی افرادی که با او کاملا هماهنگ باشند و اگر شخص دیگری هم می‌آمد همین اتفاقات رخ می‌داد. الان بستگی به کفاشیان و مجمع دارد که این تغییرات به نفع فوتبال کشور شود.

عده‌ای معتقدند کفاشیان مدیران زیر دستش را قربانی و با وزارت‌ورزش معامله کرد تا خودش در فدراسیون بماند…
اسم آن را قربانی نگذارید. هدف وزارتخانه برداشتن کفاشیان نبود. شاید سیاست بر این بوده که بعد از یک مدتی که مسئولانی در فدراسیون بوده‌اند، تمام داشته‌های خود را گذاشته‌اند و حالا افراد جدیدی بیایند تا چیزهای جدیدی به فوتبال‌ما اضافه کنند. دیدگاه دیگر هم این است که هر مدیری دوست دارد با نفرات خودش کار کند.

در مورد فوتسال صحبت کنیم. لیست‌جدید خسوس انتقادات‌زیادی را به همراه داشت. در این رابطه چه نظری دارید؟
خوشبختانه خسوس خودش تصمیم می‌گیرد و کسی به او خط نمی‌دهد، بنابراین خسوس وظیفه‌خودش را انجام می‌دهد. خسوس تمام بازی‌های لیگ را از نزدیک می‌بیند.

اما خسوس اصلا در ایران نبوده که بازی‌ها را از نزدیک ببیند؟
تمام بازی‌های لیگ را روی وایبر برای او می‌فرستند و می‌بیند. دستیاران‌خسوس گزارش‌کامل تمام بازی‌ها را برای او می‌فرستند و خسوس سعی می‌کند افرادی که کاملا آماده‌اند را به تیم ملی دعوت کنند. او به عنوان سرمربی تیم‌ملی به اسم‌ها کاری ندارد، البته یکسری‌ها هم دعوت می‌شوند مثل محمد طاهری که خودش به خسوس گفته آمادگی بازی با کرواسی را ندارد. خسوس هم از صداقت طاهری خیلی خوشحال بود. در مجموع باید بهترین‌ها به تیم ملی دعوت شوند.

پس چرا مثلا نظری به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟
نظری مصدوم بود.

انگار بازی‌های‌لیگ را نمی‌بینید، چون نظری بهترین‌آمار را در این‌فصل به جای گذاشته؛ چطور می‌گویید مصدوم بوده؟
اوایل نظری به دلیل مصدومیت دعوت نمی‌شد و اگر الان انتخاب نشده خود خسوس باید جواب دهد، چون من هیچ دخالتی ندارم و به خسوس هم نمی‌گویم چه کسی باشد یا نباشد، فقط به او توصیه کرده‌ام با اخلاق‌ترین و آماده‌ترین بازیکنان دعوت شوند.

ولی به نظر می‌رسد نظری به دلیل درگیری با مربی تیم‌ملی دعوت نمی‌شود؟
من مورد خاص را نمی‌گویم، بلکه به صورت‌کلی به خسوس این حرف را زده‌ام. بهتر است در مورد نظری خود خسوس جواب دهد.

چرا خسوس بازی‌های‌مهم لیگ را از نزدیک نمی‌بیند؟
اتفاقا خسوس روز پنجشنبه با من در ساوه بود، البته خسوس تنها آمده بود و آنجا همدیگر را دیدیم و اطلاعات خیلی‌خوبی داشت. به نظرم خسوس الان از مربیان‌داخلی ما بازیکنان را بهتر می‌شناسد.

بازی‌های دوستانه تیم‌ملی با کرواسی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
کرواسی یکی از تیم‌های خوب اروپا است و این ۲ بازی برای ما خیلی مهم است. ما در ماه‌آینده هم ۲ بازی با اسلوونی در این کشور برگزار خواهیم کرد تا همیشه تیم ملی خود را آماده نگه داریم. بازی با کرواسی محک خوبی برای تیم‌ملی است تا بازیکنان جوان ما تجربه به دست آورند و سرمربی تیم‌ملی هم روی آنها شناخت بهتری پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز