خبرگزاری کار ایران

استرالیا سخت‌ترین حریف ماست؛

کربکندی: قهرمانی در جام ملت‌ها بعید است / باید متفاوت از جام جهانی بازی کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۴۱

اگر خیلی خوب باشیم و تا فینال بیاییم انتظارات را تا حدود زیادی برآورده می‌کنیم اما قهرمان شدن ما بعید است مگر اینکه تمام اتفاقات به نفع ما باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کار بسیار سختی دارد و شانس چندانی برای قهرمانی ندارد اما می‌تواند تا نیمه نهایی مسابقات پیش برود هر چند که اگر به فینال برسیم، کی‌روش خیلی از انتظارات را برآورده خواهد کرد.

گفت و گوی رسول کربکندی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:
روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا را چطور می‌بینید؟
نتیجه اردوهایی که قبل از جام جهانی گذاشته شد، خوب بود چون بچه‌ها در مورد تاکتیک‌های مورد نظر کی‌روش توجیه شده بودند و در بازی دفاعی عالی بودند و نتایج خیلی خوبی مقابل نیجریه و آرژانتین کسب کردیم. این مسائل نشان می‌داد که تیم ملی در آرامش و بدون حاشیه کار کرده است و بازیکنان تاکتیک پذیرتر بودند و برنامه‌های کی‌روش را در زمین اجرا می‌کردند. درست است که در این اردوها تیم ملی از شرایط مسابقه دور است اما بچه‌ها آمادگی خوبی به دست می‌آورند. الان و در اردوی آفریقای جنوبی هرچند بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های معمولی داریم اما هدف کی‌روش این است که تاکتیک‌های مورد نظرش را در این بازی‌ها تمرین کند. الان باید تیم ملی ما تاکتیک متفاوتی نسبت به جام جهانی داشته باشد و این اردوها کی‌روش را به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه لژیونرها در اردوی آفریقای جنوبی حضور ندارند این اردو می‌تواند برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مفید باشد؟
هدف و برنامه کی‌روش در جام ملت ها همان تیم جام جهانی است. اگر لژیونرها در این اردو بودند بهتر بود اما چون ترکیب تیم ملی در جام ملت‌ها همان ترکیب جام جهانی است و تغییرات زیادی نخواهیم داشت شاید کی‌روش برای تیم دومش برنامه‌ریزی می‌کند و این بازیکنان را برای بعد از جام ملت‌ها آماده می‌کند چون بعد از این تورنمنت باید در تیم ملی تغییراتی داشته باشیم و بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار بگذاریم و برای جام جهانی بعدی آماده شویم. کی‌روش جدا از آماده‌سازی تیم دومش را آماده می‌کند. در این اردو باید جایگزین پولادی را هم مشخص کند و دنبال اهداف خودش است. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و می‌داند که انتظارات مردم در جام ملت ها متفاوت از جام جهانی است و می‌داند که باید دنبال نتیجه باشد.

تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه می‌گیرد؟
کار خیلی سختی داریم اینکه نتیجه می‌گیریم یا نه بستگی به تیم‌های دیگر دارد. در جام جهانی کره و ژاپن خیلی خوب نبودند و استرالیا بهتر از آنها بازی کرد. الان استرالیا میزبان است و یکی از سخت‌ترین حریفان ماست. کشورهای عربی با توجه به شناخت زیادی که از ما دارند و فوتبال ما هم در اندازه‌های مورد نظر نیست و چهره‌های جدید نداشته‌ایم می‌توانند مشکل‌ساز باشند و در مجموع کار بسیار سختی داریم. نظرم این است که اگر با آمادگی کامل به جام ملت‌های آسیا برویم می توانیم تا نیمه نهایی جلو برویم.

شانس قهرمانی داریم؟
درصد آن خیلی بالا نیست ما اگر خیلی خوب باشیم و تا فینال بیاییم انتظارات را تا حدود زیادی برآورده می‌کنیم اما قهرمان شدن ما بعید است مگر اینکه تمام اتفاقات به نفع ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز