خبرگزاری کار ایران

از مهدوی‌کیا استفاده می‌کنم؛

پیروانی: فکر می‌کنم بتوانم نتیجه قابل قبولی به دست آورم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۳۸

امیدوارم داشته‌های خود را در اختیار جوانان بگذارم و شاهد توسعه و موفقیت در فوتبال پایه باشم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش ایلنا، امیر حسین پیروانی در نشست خبری گفت: پس از ارائه برنامه هایم به کمیته فنی و تصویب اعضا مبنی بر حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان، فعالیتم را در این رده سنی آغاز کردم. امیدوارم داشته‌های خود را در اختیار جوانان بگذارم و شاهد توسعه و موفقیت در فوتبال پایه باشم.

وی گفت: با تعاملی که با مربیان دارم فکر می‌کنم بتوانم نتیجه قابل قبولی به دست آورم. اولین هدفم استعدایابی در رده سنی پایه است تا سال‌های آینده فوتبال از وجود این بازیکنان استفاده کند. معتقدم با استعدادیابی صحیح و پرورش بازیکنان، این فوتبالیست‌ها تا ۱۰ سال آینده در سطح اول فوتبال کشور حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای ورزش پایه استعدایابی است اما در ورزش فوتبال باوجود استعدادها، نیازی به استعدادیابی نداریم اما مهمترین مشکل ما جذب استعدادها است. همچنین پرورش استعدادها از دیگر نیازهای فوتبال پایه است که امیدوارم با حضور مربیان زبده، حلقه های مفقوده فوتبال که همانا معرفی و جذب استعداد ها است، پیدا شود.

پیروانی در ادامه بیان کرد: اگر ریشه‌یابی انجام دهیم قطعاً در نتیجه‌گیری موفق نبوده‌ایم، اما یک تیم قوی باید از درون باشگاه‌های قوی بیرون بیاید. باید این باشگاه‌ها باشند که امر استعدادیابی و تربیت بازیکنان را انجام می‌دهند، اما اکنون برعکس شده است. فدراسیون فوتبال ۱۰۰ یا ۲۰۰ بازیکن را آموزش می‌دهد و سپس باشگاه‌ها از آنها استفاده می‌کنند. بارها شاهد بوده‌ام برخی مربیان باشگاهی به تماشای تمرین تیم‌های پایه‌ای آمدند و بازیکنان را برای باشگاه‌ها انتخاب کردند. در حالی که در تیم‌های پایه ملی شاید ۱۰۰ یا ۲۰۰ بازیکن را بتوان پرورش داد اما اگر این کار در باشگاه‌ها انجام شود هزار یا ۲ هزار بازیکن خواهیم داشت. باشگاه‌هایی چون سایپا و فولاد به خوبی این کار را انجام دادند و معتقدم باشگاه‌های ما باید به این مساله روی بیاورند. بازیکنان باید در باشگاه‌ها باید صاحب تجربه شوند و سپس برای تکامل در تیم ملی حضور داشته باشند. امیدوارم باشگاه‌های ما به رده پایه توجه بیشتری داشته باشند، چراکه معتقدم یک بازی در لیگ برتر به اندازه ۱۰۰ جلسه تمرینی برای این بازیکنان مفید خواهد بود.

پیروانی در ادامه دستیارانش را معرفی کرد و گفت: نناد نیکولیچ، کوروش برمک و مهدی حیدری دستیارانم هستند. در بحثارتقای ذهنی از خسرو حمزه استفاده می‌کنیم و مربی بدنساز تیم هم دو هفته دیگر معرفی می‌شود.

وی در ادامه درباره استفاده از مهدوی‌کیا گفت: مهدوی‌کیا از مفاخر فوتبال ایران است و در بحثاستعدادیابی همکاری نزدیکی با او داشتم. بدون‌شک از حضورش استفاده می‌کنم. زمانی که دستیار غلام پیروانی در تیم امید بودم دیداری بین جوانان خوزستان و جوانان مازندران را مشاهده کردیم. در آنجا می‌خواستیم بازیکنی را دعوت کنیم که وقتی از او درباره سوابقش سؤال کردیم سابقه بازی در هیچ باشگاهی را نداشت و تنها عضو تیم منتخب خوزستان بود. این بازیکن آرش افشین بود که اگر گرفتار مصدومیت نمی‌شد، قطعاً اکنون یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بود. ضمن اینکه سروش رفیعی هم شرایطی مشابه با این بازیکن داشته است. قطعاً ما در کار خود از تجربیات فردی چون مهدی مهدوی‌کیا استفاده خواهیم کرد و این تعامل را با سایرین هم خواهیم داشت.

پیروانی درباره برنامه‌های تیم جوانان‌گفت: روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه با تیم نوجوانان ایتالیا بازی می‌کنیم. البته تیمی که قبلاً در اختیار مصطفی قنبرپور بود برای این بازی کامل نبود و شرایط سنی تیم نوجوانان ایتالیا هم با ما متفاوت است و قرار شد تیم زیر ۱۷ سال برابر این تیم قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسابقات ما دهم مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد و دیدارهای مقدماتی را در آن زمان پیش رو خواهیم داشت برنامه کامل خود را به کمیته فنی فدراسیون ارائه کرده‌ام. تورنمنتی به میزبانی قطر از ۲۰ دی‌ماه برگزار می‌شود که ای کاش زمان برگزاری این تورنمنت کمی دیرتر بود چراکه با ملی‌پوشانی که شناخت کافی و لازم از آنها کسب می‌کردیم، به این تورنمنت اعزام می‌شدیم اما باز هم به عنوان یک دیدار تدارکاتی و کسب تجربه برای بازیکنان به این تورنمنت نگاه می‌کنیم. امیدوارم در تورنمنت قطر بتوانم بازیکنان را به خوبی شناسایی کنم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان گفت: تا زمان مسابقات ۱۶ اردوی داخلی و ۴ اردوی خارجی پیش رو دارریم. همچنین پیشنهاد برگزاری ۱۵۰ جلسه تمرینی و ۱۷ دیدار تدارکاتی داخلی را ارائه کرده و ۴ تورنمنت خارجی را در نظر گرفته ایم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان در ادامه افزود: هر کدام از همکاران ما که می‌توانند بازیکنی را معرفی کنند این کار را انجام دهند و ارتباط تنگاتنگی با مربیان کشورمان برای شناسایی بازیکنان خواهیم داشت. البته به بازیکنان شاغل در ایران هم توجه خواهیم کرد اما اگر آنها حتی در سطح بازیکنان خودمان باشند باز هم اولویت با بازیکنان داخلی است. نهایت تا پایان سال زمان داریم تا بازیکنان نهایی تیم خود را انتخاب کنیم.

وی در پایان درباره اینکه آیا از تجربیات کی‌روش استفاده می‌کند، گفت: کی‌روش برای من همانند کتابی است که باید آن را ورق بزنم و از تجربیاتش استفاده کنم. کی‌روش چهره شناخته شده در فوتبال دنیا است. امیدوارم فدراسیون شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم از تجربیات وی برای آینده فوتبال و موفقیت تیم ملی جوانان استفاده کنیم. با همکاران کی‌روش رابطه نزدیکی داشته و بعد از جام ملت‌ها حتما از حضورش و تجربیات مفیدش استفاده خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز