خبرگزاری کار ایران

قهرمانی‌ایران آرزوی‌قلبی من است؛

دایی: ان‌شاءا… علی کریمی هم به آرزویش برسد / باید به کی‌روش حق بدهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۷۹

هم مهدی رحمتی و هم محمدرضا خلعتبری هر دو از بهترین‌های ایران هستند و هر مربی‌ای آرزو دارد این دو بازیکن را داشته باشد، اما من معتقدم باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت.

علی دایی می‌گوید دوست دارد علی کریمی روزی سرمربی پرسپولیس شود تا او هم به آرزویش برسد.

به گزارش ایلنا، از شما چه پنهان این بار گفتیم برویم سراغ علی دایی که این روزها دور از فوتبال به سر می‌برد. با خودمان گفتیم حالا که پرسپولیس از جام حذفی کنار رفته و چند بازی، ناکامی را تجربه کرده، شهریار می‌تواند بهترین گزینه برای مصاحبه کردن باشد اما آقای گل جهان به رغم ناملایماتی که متحمل شد و از پرسپولیس کنار گذاشته شد، باز هم حاضر نشد درباره این تیم حرف بزند. گفت وگوی دایی را با روزنامه خبر ورزشی در ادامه بخوانید:

علی آقا می‌خواستیم درباره پرسپولیس، تیم ملی و تیم امید و… با شما هم‌کلام شویم.

بی‌خیال! چه حرفی بزنم؟ ولش کن… خودت خوبی؟!

نظرتان در مورد لیست جدید کارلوس کی‌روش چیست؟
باور می‌کنی، دقیقاً لیست سرمربی تیم ملی را ندیدم و نمی‌دانم چه خبر است؟

مثلاً سیدمهدی رحمتی و محمدرضا خلعتبری باز هم به تیم ملی دعوت نشدند…
من که نمی‌توانم درباره لیست کی‌روش حرفی بزنم. ایشان سرمربی تیم ملی است و باید در آینده جوابگوی انتخابات خود باشد.

اما به هر حال به عنوان یک کارشناس که می‌توانید درباره رحمتی و خلعتبری نظر بدهید؟
طبیعی است هم مهدی رحمتی و هم محمدرضا خلعتبری هر دو از بهترین‌های ایران هستند و هر مربی‌ای آرزو دارد این دو بازیکن را داشته باشد، اما من معتقدم باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت.

کی‌روش اخیراً از مقامات‌مسئول خواسته بازیکنان سرباز را ببخشند. راستی شما هم به سربازی رفته‌اید دیگر؟
بله، من سال ۱۳۷۱ خدمت سربازی رفتم. به هر حال بحثجعل کارت‌معافیت از خدمت‌سربازی است، بحثی است که دوستان مسئول و مقامات ذیربط باید درباره آن تصمیم بگیرند، اما اگر نظر مرا بخواهید می‌گویم در صورت امکان به برخی از این بازیکنان باید تخفیف داده شود.

منظور شما مهرداد پولادی است؟
من نمی‌خواهم از کسی اسم ببرم، اما بازیکنانی که می‌توانند در جام ملت‌های آسیا به تیم ملی کمک کنند اگر بخشیده شوند، بهتر است. ما در استرالیا حریفان سرسختی داریم و باید از همه پتانسیل فوتبال خود در جام ملت‌های آسیا استفاده کنیم.

از سال ۱۹۷۶، تیم ملی‌ایران نتوانسته قهرمان جام ملت‌ها شود. برخی معتقدند این بار می‌توانیم به فینال برسیم.
هر چند رسیدن به فینال جام‌ ملت‌ها کار بسیار سختی است، اما مطمئناً این خواسته، آرزوی‌قلبی من هم هست. ان‌شاءا… تیم ملی بتواند به فینال این رقابت‌ها رسیده و حتی قهرمان شود. البته ما باید واقع‌بین هم باشیم و توقع‌مان در حد بضاعت فوتبال ایران باشد.

منتقدان می‌گویند فدراسیون در اختیار کی‌روش است در حالیکه باید سرمربی تیم‌ملی تابع فدراسیون باشد.
من به این حرف‌ها کاری ندارم و موفقیت تیم ملی برایم اهمیت بیشتری دارد. در آستانه جام ملت‌های آسیا همه ما باید به جای انتقاد از تیم ملی و کادرفنی‌اش حمایت کنیم، چون وقتی تیم ایران موفق شود، مردم خوشحال می‌شوند و جامعه ما به این شادی و نشاط احتیاج دارد. به نظرم در حال حاضر مطرح کردن چنین صحبت‌هایی درست نیست.

برگزاری اردوی تیم ملی در آفریقای‌جنوبی هم با انتقاداتی همراه شد. به اعتقاد برخی‌ها چه اشکالی داشت اردوی تیم ما در جزیره کیش برگزار شود؛ هم ارزان‌تر است و هم راحت‌تر؟!
از قدیم و ندیم گفته‌اند هر اندازه پول بدهی آش می‌خوری! اگر دنبال اردوهای ارزان‌قیمت و این مسائل باشیم دیگر نباید انتظاری از تیم ملی داشته باشیم.

فکر می‌کنید برگزاری اردوی تیم ملی در آفریقای‌‌جنوبی چه تأثیری در روند آماده‌سازی تیم ملی دارد؟
من این حرف را نمی‌زنم، اما معتقدم در شرایط کنونی برگزاری اردوی تیم ملی در خارج از کشور از هر جهت بهتر است. کارلوس کی روش در خارج از ایران به مراتب بهتر و راحت‌تر می‌تواند بازیکنان و تیمش را کنترل کند و حواشی هم کمتر خواهد شد. باید به او حق داد که بخواهد اردوی تیم ملی را در آفریقای‌جنوبی برگزار کند، نه جزیره کیش!

نمی‌دانیم در جریان انتخاب سرمربی تیم امید قرار دارید یا نه، اما اگر همین امروز سرمربیگری تیم ملی امید به علی دایی پیشنهاد شود، این مسئولیت را می‌پذیرد؟
از قول من بنویسید با تمام احترامی که برای کفاشیان قائل هستم، اما چون یک‌بار سابقه همکاری با این فدراسیون را دارم، نمی‌توانم چنین مسئولیتی را قبول کنم.

آقای دایی، در پایان یک سؤال ویژه داریم؟
سؤالاتی که پرسیدی ویژه نبود؟!

نه این یکی فرق می‌کند! علی کریمی در مصاحبه اخیرش با خبر ورزشی گفت دوست دارد روزی سرمربی پرسپولیس شود، شما در این رابطه چه صحبتی دارید؟
ان‌شاءا… علی کریمی هم به آرزویش برسد و بتواند سرمربی پرسپولیس شود. چه اشکالی دارد؟!

اشکالی که ندارد، اما در صورت سرمربی شدن علی کریمی در پرسپولیس شما از او حمایت می‌کنید؟
گفتم ان‌شاءا… که این اتفاق بیفتد…

درس معرفت دایی در جمع کودکان مبتلا به ایدز
علی دایی پیش از ظهر دیروز به همراه بهمن دهقان نماینده تام‌الاختیار خود به دیدار کودکانی که در زمان بدو تولد مبتلا به ویروس HIV(ایدز) بودند، رفت و با این کودکان دیدار کرد. در این دیدار نماینده مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد در ایران هم حضور داشت و آقای گل فوتبال جهان را همراهی می‌کرد. در این دیدار همچنین کیکی برای این کودکان بریده شد و حاضران در این برنامه برای سلامتی این بچه‌ها دعا کردند اما جالب اینجا بود که وقتی دایی این کودکان معصوم را دید با رویی باز و گشاده همه آنها را بغل کرد و حتی بوسید و برخلاف خیلی‌ها از اینکه دچار این بیماری شود ترس و واهمه‌ای نداشت.

او وقتی دید کودکی ۷ ساله ناراحت و غمگین است، او را بغل کرد و دلیل آن را جویا شد. پسر بچه که پدر و مادر خود را از دست داده بود، در سال اول دبستان مشخص می‌شود مبتلا به ایدز است و مدیر مدرسه او را از درس خواندن محروم کرده و بیرونش کرده بود! این داستان، دایی و نماینده‌‌اش را تحت تأثیر قرار داد و دایی در سخنانی کوتاه خطاب به حاضران گفت: «این مسائل بیشتر از اینکه یک مشکل بهداشتی باشد، یک مشکل اجتماعی برای جامعه است.

متأسفانه آموزش غلط باعثشده تا جامعه دید درستی نسبت به این افراد نداشته باشد و الان می‌بینیم بچه بی‌گناهی که ناخواسته به این بیماری مبتلا شده، از سوی مدیر مدرسه به جای دادن آموزش‌های صحیح برای زندگی بهتر طرد شده و فقط می‌توانم ابراز تأسف کنم.» صحبت‌های جالب دایی همه را تحت تأثیر قرار داد و البته قرار است با هماهنگی دایی و نماینده تام‌الاختیارش تا حد توان مشکلات این کودکان معصوم برطرف شود. مرسی آقای دایی که علاوه بر آقای گلی جهان، آقای معرفت هم هستی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز