خبرگزاری کار ایران

مدیریت‌سیاسی حاشیه‌‌زیادی ایجاد کرده؛

مالکی: وزارت‌ورزش مخالف دایی بود / احمدی‌نژاد توصیه‌ای‌نکرد / مناظره‌ عابدینی و خادم تاسف‌آور بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۰۶

اگر قرار به سفارش یا توصیه‌ای برای سرمربی بود باید به من که رئیس هیات مدیره بودم می‌شد یا به مدیرعامل که هیج‌وقت نشد و برعکس آن وجود داشت، یعنی وزارت ورزش تاکید داشت از دایی استفاده نشود

رئیس سابق هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است سازمان‌خصوصی‌سازی برای واگذاری باشگاه‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس باید نهایت‌دقت و توجه را داشته باشد و این تیم‌ها را به کسانی که فقط پول دارند واگذار نکند و مولفه‌های دیگری همچون تخصص و مدیریت‌ورزشی را هم در نظر بگیرند.

گفت‌و‌گوی فداحسین مالکی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* در مورد علت بازداشت سیاسی مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی شده‌اند این مشکلات به دلیل عملکرد مدیران قبلی به وجود آمده. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
آنچه در مورد وی ادعا کرده‌اند بعید می‌دانم واقعیت داشته باشد، چون اگر تخلفی در گذشته باشد باید مدیران‌سابق پاسخگو باشند و با مدیر امروز باشگاه برخورد نمی‌کنند. فکر می‌کنم مسائل‌دیگری در موضوع بازداشت او وجود دارند و اگر شفاف‌سازی می‌کردند، همه چیز مشخص می‌شد. هر مدیری که تخلف کرده باید با او برخورد کنند و به نظرم موضوعات‌دیگری در بازداشتش دخیل بوده است.

* به عنوان رئیس سابق هیات‌مدیره باشگاه، مدیریت سیاسی را در این مدت چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم شرایط خوبی نداشته و در همین مدت‌کوتاه حواشی تیم خیلی‌زیاد بوده و می‌بینید ۳ تا مدیر یعنی رحیمی، منتقمی و سیاسی در باشگاه جا به جا شده‌اند و این مسائل اثر منفی روی تیم و کادر فنی می‌گذارد. وزارت‌ورزش باید توجه داشته باشد تا این تیم‌ها دچار حاشیه نشوند، چون مردم این تیم‌ها را دوست دارند. نمی‌شود ارزیابی‌درستی از مدیریت سیاسی داشت، چون در این مدت کوتاه ۳ تا تغییر مدیریتی داشته‌اند و این تغییرات به باشگاه‌های بزرگ لطمه می‌زند.

* شما با ادامه حضور سیاسی در پرسپولیس موافق هستید؟
الان و با توجه به این مشکلات منافع باشگاه پرسپولیس به منافع‌ملی ما گروه خورده و وزارت‌ورزش باید هر چه سریع‌تر به این مسائل خاتمه دهد و اگر قرار است باشگاه‌خصوصی شود یک مکانیزمی را برای افرادی که می‌خواهند این باشگاه‌ها را بخرند تعیین کنند، یعنی طرف اگر فقط پولدار باشد نمی‌تواند باشگاهداری کند. پولدار بودن یک‌طرف ماجراست و تخصص و مدیریت‌ورزشی یک‌طرف دیگر و اینها مقوله‌هایی است که سازمان‌خصوصی‌سازی باید به آن توجه کند. اعتقادم این است تیمی که متشکل از کارشناسان فوتبال و افراد خبره است باید بررسی کنند که متقاضیان صلاحیت باشگاهداری دارند یا نه و سریع تصمیم نگیرند، چون اگر سریع تصمیم بگیرند، همین مشکلاتی که امروز شاهد هستیم را خواهیم داشت.

* داوری، مشاور ارشد احمدی‌نژاد اعلام کرده علی دایی با نظر احمدی‌نژاد سرمربی پرسپولیس شد. این ادعا را تایید می‌کنید؟
اولا نمی‌دانم به چه علتی بعد از مدت‌ها چنین بحثی را بعضی از آقایان مطرح می‌کنند، اما آنچه که این‌آقا مطرح کرده صحت ندارد، یعنی حداقل در دوران ما چنین چیزی نبود. آمدن علی دایی با نظر هیات‌مدیره بود و ما چند گزینه داشتیم که دایی و درخشان گزینه‌های نهایی ما شدند و در حالیکه وزارت‌ورزش آن زمان تاکید می کرد دایی نباشد، اما هیات‌مدیره نظر خودش را داشت و اعمال کرد و همین مساله باعثشد فاصله‌ای بین هیات‌مدیره و وزارت‌ورزش وقت به وجود بیاید.

* یعنی احمدی‌نژاد هیچ‌وقت به شما برای انتخاب دایی یا افراد دیگر توصیه‌ای نکرد؟
نه، اگر قرار به سفارش یا توصیه‌ای برای سرمربی بود باید به من که رئیس هیات‌مدیره بودم می‌شد یا به مدیرعامل که هیج‌وقت نشد و برعکس آن وجود داشت، یعنی وزارت‌ورزش تاکید داشت از دایی استفاده نشود، اما اینکه بگویند دایی باید باشد هرگز صحت ندارد.

* در مورد اتفاقاتی که در مناظره امیر عابدینی و امیر خادم افتاد چه نظری دارید؟
خیلی بد بود. در مورد مناظره اینها واقعا متاسفم، چون برخی‌دوستان از دایره‌اخلاق خارج شدند و مسائلی را گفتند که به مصلحت نبود، چون بیش از ۸۰ درصد مخاطبان آن برنامه جوان‌ها بودند و باید از بزرگان‌ورزش و فوتبال مطالبی را می‌شنیدند که لطمه‌ای به اخلاق جوان‌های‌مملکت وارد نکند. چه توقعی از جوانترها دارید، وقتی بزرگان اینگونه رفتار می‌کنند؟ وقتی بزرگترها اینطوری رفتار می‌کنند چه توقعی از پیام صادقیان دارید؟ جوانترها باید از اینها درس بگیرند و باید به این مسائل توجه می‌کردند و مسائل را تا حدی مطرح می‌کردند. درست است مردم ما مسائل‌جنجالی را دوست دارند، اما برخی از دوستان مسائلی را مطرح کردند که ذهن مردم را خدشه‌دار کرد.

* به نظر شما آقایان سر چه چیزی دعوا دارند که اینگونه به هم می‌پرند؟
این مسائل نباید به رسانه‌ملی کشیده شود. یک زمان بحثکارشناسی است که خیلی هم خوب است، اما اینگونه حرف‌ها جو جامعه را ملتهب می‌کند. مدیران آن شبکه‌تلویزیونی باید پاسخگو باشند و فکر می‌کنم این بحث‌ها به خاطر خصوصی‌سازی بود، اما الفاظی از سوی برخی‌دوستان استفاده شد که در شأن افراد نبوده و به مصلحت جامعه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز