خبرگزاری کار ایران

معامله‌ دو سر باخت آبی‌ها؛

«آندو» می‌رود تا آن‌ دو بیایند؟!

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۰۰

تیموریان در خط هافبک استقلال، یک عنصر تدافعی صرف نیست. او با حضور به موقع‌ پشت سر مهره‌های هجومی این تیم، زمانی که آبی‌ها آرایش حمله به خود می‌گیرند، نظم خاصی به شعاع حملات استقلال می‌بخشد.

جدایی آندارانیک تیموریان، هافبک ملی‌پوش استقلال و حضور رسول نویدکیا، هافبک‌سپاهان و میلاد نوری، بازیکن پیشین پیکان در جمع پسران‌آبی شایعه‌ای بود که رفته رفته رنگ و بوی حقیقت به خود گرفت.

به گزارش ایلنا، هر چند باشگاه استقلال از تایید یا تکذیب فهرست‌بازیکنان مدنظر قلعه‌نویی برای جذب در نیم‌فصل خودداری می‌کند، اما شایعه حضور بازیکنانی مانند رضا عنایتی، میلاد نوری، رسول نویدکیا، کاوه رضایی و حتی فابیو جانواریو در استقلال هر روز جدی‌تر می‌شود.

در این بین چند بازیکن هم قرار است در نیم‌فصل از جمع ‌آبی‌پوشان جدا شوند که حرف و حدیثدرباره جدایی شماره ۱۴ استقلال، بیش از هر بازیکن دیگری به گوش می‌رسد. ‌آندرانیک تیموریان، هافبک ملی‌پوش آبی‌ها که نتوانست نمایش خیره‌کننده‌اش در فصل‌های گذشته را در لیگ‌چهاردهم تکرار کند، در آستانه جدایی از استقلال گرفته است.

تیموریان فصل‌های گذشته از بازیکنان‌موثر استقلال به شمار می‌آمد. این بازیکن، در قهرمانی دو فصل پیش این تیم هم سهم عمده‌ای داشت، اما آندوی مدل ۹۳، چیزی نبود که استقلالی‌ها انتظارش را داشتند. او که ذاتاً بازیکنی‌فیزیکی است، همواره رل «بازی خراب‌کن» را در استقلال و تیم ملی بازی می‌‌کند، نقشی که حالا در لیگ‌چهاردهم گره‌ای از مشکلات استقلال باز نکرده است.

رفتن مجتبی جباری از استقلال و فقدان یک بازیساز(Play maker) تمام عیار بین مردان‌میانی قلعه‌نویی، بر نوع بازی آندو هم تاثیر غیرقابل انکاری گذاشته، حالا آندو در میانه‌زمین ماموریت پوشش حفره‌های کمربند میانی استقلال را هم برعهده گرفته و شاید همین موضوع باعثشده بازی تیموریان امسال چندان به چشم نیاید.

بدون‌شک غیبت شماره ۱۴ استقلال را با چالش جدیدی مواجه می‌کند. یکی از مشکلات‌عمده استقلال در این فصل، فاصله زیاد بین خطوط دفاعی و میانی این تیم است، معضلی که هم در کارهای هجومی، هم در اجرای تاکتیک‌های‌دفاعی گریبانگیر قلعه‌نویی شده و در صورتی که رفتن آندو از استقلال قطعی شود، این مشکل بیش از پیش آبی‌ها را آزار می‌دهد.

تیموریان در خط هافبک‌استقلال، یک عنصر تدافعی صرف نیست. او با حضور به موقع‌ پشت سر مهره‌های هجومی این تیم، زمانی که آبی‌ها آرایش حمله به خود می‌گیرند، نظم خاصی به شعاع حملات استقلال می‌بخشد. بدون‌شک عناصر هجومی استقلال هم در کنار آ‌ندو با خیال راحت‌تری به انجام وظایف خود می‌پردازند.

بازی تیموریان چه به چشم بیاید، چه نیاید، تاثیر مستقیمی در صلابت تیمی استقلال دارد و از این حیثآندو بازیکنی غیرقابل انکار است. هافبک ملی‌پوش آبی‌ها، حتی زمانی که قلعه‌‎نویی همه درها را به روی خود بسته می‌بیند و برای عوض‌کردن نتیجه، از مدافعان بلندزنش به عنوان مهاجم بازی می‌گیرد، بهترین آلترناتیو برای حنیف یا صادقی در خط دفاعی استقلال به حساب می‌آید.

آندو هم مانند دیگر ملی‌پوشان استقلال فروغ گذشته را نداشته، این جمله‌ای است که بارها از سوی کارشناسان فوتبال ایران در رسانه‌ها مطرح شده و البته کاملاً درست است، اما تیموریان از آن‌دسته بازیکنانی است که در روز بدشان هم نقش انکارناپذیری در روند حرکتی یک تیم دارند. با جدایی تیموریان از استقلال، این تیم دست‌کم در هفته‌های نخستین نیم‌فصل دوم در خط میانی و حتی دفاعی با مشکلات‌جدیدی روبرو می‌شود. هرچند قلعه‌‎نویی برای محکم‌کردن کمربند میانی تیم‌اش دست روی مهره‌های تاثیرگذاری مانند رسول نویدکیا و میلاد نوری گذاشته و هرچند از این ۲ نوری سابقه بازی در استقلال را هم دارد، اما بی‌تردید هماهنگی آن‌ها با دیگر شاگردان قلعه‌نویی مقوله‌ای زمان‌بر است.

تیموریان با تجربه‌ای که از حضور در بالاترین سطح فوتبال انگلستان دارد، در این مقطع حساس می‌تواند عصای دست کادر فنی استقلال باشد و به یقین قلعه‌نویی هم با علم به این موضوع، از رفتن هافبک تخریبی تیم‌اش راضی نیست.

حالا وضعیت شماره ۱۴ آبی‌ها برای ماندن یا رفتن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و نه سرژیک، ‌ برادر و مدیر برنامه‎‌های آندو، نه مسئولان‌باشگاه استقلال پاسخ روشنی به این پرسش نمی‌دهند که‌ آیا در نهایت‌تیموریان در جمع پسران‌آبی ماندنی می‌شود یا عطای استقلال را به لقایش می‌بخشد و نیم‌فصل دوم، پیراهن دیگری به تن می‌کند.

به گفته سرژیک، مشکلات‌آندو با استقلال به امور مالی و مسائل حاشیه‌ای محدود می‌شوند، مسائلی که به نظر می‌رسد مسئولان این تیم پشت درهای بسته، سعی در حل و فصل آن‌ها دارند تا هر طور شده تیموریان دست‌کم تا پایان این فصل در جمع ‌آبی‌ها ماندنی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز