خبرگزاری کار ایران

حسن‌زاده:

نام تیم‌ها برای اعلام رأی مهم نیست / شایعه‌پراکن‌ها باید پاسخگوی رفتار خود باشند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۴۴

مسابقه بزرگ پایتخت در حالی انجام شد که در ظاهر قضیه شاهد یک نتیجه و بازی متفاوت بودیم و در واقع اهالی فوتبال مخصوصا تماشاگران حاضر در ورزشگاه مانند گذشته ناراضی به خانه نرفتند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از اعلام رأی این کمیته در خصوص تخلفات شهرآورد ۷۹ به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل حسن‌زاده گفت: مسابقه بزرگ پایتخت در حالی انجام شد که در ظاهر قضیه شاهد یک نتیجه و بازی متفاوت بودیم و در واقع اهالی فوتبال مخصوصا تماشاگران حاضر در ورزشگاه مانند گذشته ناراضی به خانه نرفتند.

وی در ادامه بیان کرد: در مورد بحثفنی فوتبال اتفاقاتی رخ داد که از دیدگاه ناظر ویژه انضباطی و گزارش مسئولین برگزار کننده بازی و مسائلی که شخصا در ورزشگاه شاهد بودم باعثشد رای فوق صادر شود. اتفاقاتی که در این بازی رخ داد تبعات بسیار سنگینی در بخش بین المللی دارد چراکه تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و اگر از سوی تماشاگرانشان اقدام نادرستی انجام شود و یا رفتار هایی ازکادر فنی و بازیکنان بروز کند، بدون‌شک تنبیهات و جرایم بسیار سنگینی در پی دارد. کمیته انضباطی با رعایت دقت و حوصله و جمع بندی مطالب و آنچه که مستقیما در ورزشگاه دیدم، رای را با تناسب رفتارها و مجازات‌ها صادر کردیم. قاعده همیشگی این است که در طول این سال‌ها چنانچه رأی کمیته‌انضباطی به ضرر فرد یا باشگاهی باشد، آن شخص یا باشگاه تا جایی که توانسته اعتراض و ابراز نگرانی و چه بسا عدم رضایت خود را نشان داده است. این امر طبیعی است و ما به این موضوع اصلا توجه نمی کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: جهت اطلاع اهالی فوتبال و برخی رسانه‌هایی که بدون دقت و آشنایی با مسائل حقوقی صحبت می‌کنند، باید اعلام کنم در مسابقه‌ای که پرتاب نارنجک در چند مورد، فحاشی به داور و تیم حریف و اهانت، درگیری، مشاجره، نا فرمانی از مقامات مسابقه، ورود غیر قانونی به زمین و تخطی از تکالیفی که نیکمت نشینان دارند، وجود داشته و رفتار برخی از بازیکنان که می‌توانست جرقه حرکات خطرناک بر روی سکوها را رقم بزند، کمیته انضباطی نباید رای به محرومیت بدهد؟ دوستانی که از باشگاه پرسپولیس در مورد رای عکس العمل نشان دادند، حق بیان مطالب به طور رسمی از ناحیه مدیریت باشگاه را دارند و آنچه که اعتراض و تجدید نظر خواهی قلمداد می‌شود را نوشته و ارائه بدهند. شخصی که تخلف کرده و تنبیه شده و مجددا با تمسخر راجع به عزیزان در فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی صحبت می‌کند، رفتارش نادرست بوده و اشاره می کنم به این موضوع که بخشی از حرف هایی که از سوی افراد زده می‌شود در آیین نامه انضباطی جریمه دارد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: افرادی که دست به اهانت و شایعه پراکنی می‌زنند در آیین نامه کمیته انضباطی و اخلاق باید پاسخگوی رفتار خود باشند. برای کمیته انضباطی پیروزی و یا باخت هر تیم هیچ تاثیری ندارد، اما ما در شهرآوردی که در تهران و با حضور ۷۰ هزار نفر تماشاگر برگزار می شود را شاهد هستیم با نگاه متفاوت تری نسبت به دیداری که با حضور ۵ هزار تماشاگر برگزار می شود، رای را صادر کرده و برخورد می کنیم.

وی گفت: برخورد فیزیکی عالیشاه و فخرالدینی و یا رفتار سرمربی تیم استقلال در داخل زمین و خروج مکرر وی از محوطه فنی موجب تحریک تماشاگران شد و در نهایت رفتارهایشان باعثشد تا تماشاگران داور را مورد اهانت قرار دهند، اگر کسی در این هجوم و تشننج آسیب ببیند آیا همین رسانه ها و مردم به ما اعتراض نخواهند کرد؟ معتقدم همانطور که اهالی فوتبال احترام به پیشکسوت را به جا می آورند باید به کمیته انضباطی هم احترام بگذارند. زمانی که حسین عبدی وارد زمین بازی می شود و این درحالی است که محروم بوده و حق نشستن روی نیمکت را ندارد چه فرقی با دیگر مربیان محروم دارد؟ ما طبق قانون می توانیم وی را دو برابر محروم کنیم. برای ما نام تیم ها اصلا مهم نیستو با توجه به تخلفات و رفتارهای رخ داده در یک بازی، رای را صادر می کنیم. از دوستان مطبوعاتی که تماس گرفته تا از ما پاسخ بگیرند به مطالبی که در سایت فدراسیون آمده اند اکتفا کرده و اگر مطلبی بود بدون شک از طریق سایت رسمی فدراسیون اعلام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز