خبرگزاری کار ایران

امیدوارم منتقدان در تیم‌های‌خود موفق‌باشند؛

کی‌روش: نمی‌توان برای جوانگرایی انقلابی عمل کرد / بازی با عرب‌ها دردسرساز است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۸۴

بر تیم امید نظارتی نخواهم داشت و آوردن اسم‌من، درست نیست. در زندگی برای دوستان و دشمنان احترام قائلم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم؛ کرانچار یا هر فردی که سرمربی‌امید شود حمایت خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه نمی‌توان برای جوانگرانی انقلابی عمل کرد و به یکباره جوان‌ها را در ترکیب اصلی قرار دارد، گفت: پس از جام جهانی ۲۰۱۴ تصمیم گرفتم تا بازیکنان جوان به تدریج وارد تیم ملی شوند تا آینده فوتبال‌ایران را بسازند.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش که در برنامه تلویزیونی ۹۰ سخن می‌گفت ضمن بیان این مطلب افزود: هواداران نقش مهمی برای تیم ملی دارند و یار دوازدهم ما خواهند بود و امیدوارم در دیدار با کره‌جنوبی در کنار تیم ملی باشند. همه چیز خوب است و آماده دیدار با کره‌جنوبی هستیم؛ دیدار با کره‌ برای فوتبال‌ما کمیاب است و باید از آن به خوبی استفاده کنیم و به بازیکنان جوان فرصت بدهیم تا توانایی خود را نشان بدهند.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه بازیکنان جوانی که در تیم ملی هستند در حدود ۲ سال گذشته زیر نظر کادر فنی بودند، گفت: به دلیل اینکه دیدارهای تدارکاتی زیادی نداریم در بازی فردا و همچنین دیدارهای آینده به جوانان فرصت می دهیم تا واکنش آنان را شاهد باشیم. یقین دارم سروش رفیعی، وحید امیری، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مرتضی پورعلی گنجی آینده فوتبال ایران هستند؛ مطمئنا تعدادی از آنان در دیدار با کره جنوبی فرصت بازی کردن خواهند داشت و می خواهیم در زمان مناسب از نفرات جوان استفاده کنیم و مشکلی بابت استفاده از آنان ندارم.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت نتیجه گرفتن در جام ملت های آسیا، پروسه جوانگرایی با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد، گفت: دقیقا همینطور است اما در تیم ملی نمی توان انقلابی در جوانگرایی داشت و باید پایه های تیم حفظ شده و به تدریج جوانان را وارد ترکیب کنید؛ برای بدست آوردن این مهم باید تداوم داشته باشیم تا جوانان بتوانند رشد لازم را داشته باشند.

وی در مورد همگروهی ایران در جام ملت‌های آسیا با کشورهای حوزه‌خلیج‌فارس گفت: به خوبی می‌دانم بازی مقابل امارات، بحرین و قطر برای ایران سردرد خواهد آورد، اما امروز کاملا یک تیم متفاوت هستیم و دقیقا می‌دانم چه کاری انجام می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم این حریفان مخل انجام برنامه های ما در دیدارهای جام ملت‌های آسیا شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در عین حال تاکید کرد: به طور کامل اطلاع دارم این ۳ تیم به سختی کار می‌کنند تا به خوبی آماده شوند؛ ما کار سختی داریم و سعی می‌کنیم با بهترین برنامه‌ریزی، آماده سازی خوبی داشته باشیم و در روزهای آینده با دقت و جدیت بیشتر کار کنیم.

وی در مورد مشکل گلزنی ایران در جام جهانی و راهکارهای برطرف شدن آن نیز گفت: راهکارهای ما براساس این اصل است که بیشتر تمرین کنیم و معایب را برطرف سازیم؛ تنها باتلاش است که می توان ضعف ها را کنار گذاشت؛ می دانیم تعداد بازی های دوستانه و جلسات تمرینی ما نسبت به رقبا کمتر است و باید دست به دست هم داد تا ایمان و اعتماد به نفس را در خودمان زنده نگه داریم تا به هدف برسیم.

وی افزود: بازی در جام ملت‌های آسیا متفاوت است؛ باید به نتایج جام خلیج فارس نگاه کرد که همه تیم‌ها در یک سطح هستند؛ باید قبول کنیم که در جام جهانی نمی‌توانستیم باز بازی کنیم و مهم این است که در همه دیدارها آماده انجام بازی مثبت باشیم.

کی‌روش ادامه داد: هیچ‌گاه به دنبال ارائه بازی منفی نبودیم و می‌خواهیم برنده باشیم؛ باید قبول کرد بین فوتبال منفی که غروری ایجاد نمی‌کند با بازی‌های غرورانگیز تفاوت است.

وی خطاب به منتقدان خود گفت: امیدوارم آنها که مداوم انتقاد می‌کنند بتوانند در باشگاه‌های خود تیم‌های تحت رهبری خود را به موفقیت برسانند.

وی در مورد نمایش ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: هر دیدار شرایط خود را دارد و اگر آنجا روند بازی به ما دیکته کند که باید حمله کنیم حتما این کار را انجام می‌دهیم؛ وظیفه ما آماده سازی قدرتمند تیم ملی است که آن را به خوبی انجام می‌دهیم.

کی روش در مورد تیم امید ایران و نظارت بر آن نیز گفت: بر تیم امید نظارتی نخواهم داشت و آوردن اسم من، درست نیست. در زندگی برای دوستان و دشمنان احترام قائلم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم؛ زلاتکو کرانچار یا هر فردی که سرمربی تیم امید شود اگر حمایتی از من داشته باشد، برای او همین کار را انجام خواهم داد.

وی در مورد اینکه بازیکنان ایران پس از جام جهانی راهی به باشگاه‌های اروپایی پیدا نکرده‌اند و بیشتر در کشورهای عربی حضور دارند، گفت: فوتبال متشکل از فرصت‌هاست که می‌توان به فرصت‌های مالی و فنی اشاره کرد؛ وقتی شانسی به بازیکن روی می‌کند باید از آن بهره ببرد. باید دید آیا بعضی از فرصت‌های که برای بازیکنان ایجاد می‌شود از لحاظ فنی خوب است، که جواب آن منفی خواهد بود. با این حال بازیکنان به دنبال تامین زندگی خود هستند و حضور در لیگ‌های عربی برای آینده آنها مفید است و من نیز مشکلی با این مساله ندارم.

وی در مورد کنار گذاشته‌شدن برخی نفرات و احتمال وجود داشت فهرست‌سیاه در تیم ملی گفت: همیشه گفتم در تیم ملی جبهه خاصی ندارد و همه هدف‌شفافی دارند تا تیمی متشکل از بهترین نفرات بسازند. وظیفه من این است تا بهترین تیم را برای رسیدن به موفقیت تشکیل بدهیم. هر تیمی قوانین و شخصیتی دارد و استعدادها می‌توانند به پیروزی تیم کمک کند اما آنهایی به قهرمان تبدیل می‌شوند که شخصیت بالا دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز