خبرگزاری کار ایران

فشار دربی وحشتناک است؛

عنایتی: مساوی دیگر کسل‌کننده شده / استقلال و پرسپولیس شجاعانه بازی‌کنند تا مردم لذت ببرند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۶۵

به نظرم شرایط دو تیم تقریبا یکسان است و یک مقدار وضعیت پرسپولیس وخیم‌تر است، اما همیشه تیم‌ها که وارد دربی می‌شوند آن تیمی که ضعیف‌تر است خطرناک‌تر است چون انگیزه بیشتری دارد

مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال معتقد است حواشی اطراف دربی به بازیکنان دو تیم در زمین منتقل می‌شود و به همین دلیل کارایی بازیکنان به حداقل ممکن کاهش می‌یابد در صورتی که شاگردان قلعه‌نویی و درخشان باید تمرکز خودشان را روی بازی بگذارند و به فکر موفقیت تیم‌شان باشند.

گفت‌وگوی رضا عنایتی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* در مورد دربی ۷۹ صحبت کنیم. این بازی را چطور می‌بینید؟
دربی همیشه حساسیت خاصی داشته و از معدود اتفاقاتی است که باعثتکاپوی جامعه می‌شود چون همه منتظرند تا دربی را ببینند. امیدوارم بازی خوبی شود و به عنوان یک استقلالی دوست دارم استقلال برنده دربی شود.

* شرایط دو تیم را در حال حاضر چطور می‌بینید؟
به نظر من شرایط دو تیم تقریبا یکسان است و یک مقدار وضعیت پرسپولیس وخیم‌تر است اما همیشه تیم‌ها که وارد دربی می‌شوند آن تیمی که ضعیف‌تر است خطرناک‌تر است چون انگیزه بیشتری دارد. امیدوارم بازی خوبی شود و هر کسی که بهتر از موقعیت‌هایش استفاده کند برنده می شود.

* غیبت جاسم کرار برای استقلال مشکل ساز می شود؟
فکر می‌کنم جاسم کرار این فصل برای استقلال خیلی خوب بازی کرده است. نبود ستاره‌ها حتما روی تیم تاثیرگذار است، اما استقلال آنقدر بازیکن دارد که غیبت جاسم کرار به چشم نیاید.

* چرا دربی تهران بازی قشنگ و تماشاگرپسندی نمی‌شود؟
به خاطر حساسیت کاذب و بیش از حد این دیدار است.

* مگر حساسیت دربی ما از ال‌کلاسیکو بیشتر است؟
اصلا بحثال‌کلاسیکو را نکنیم. آنها روی منطق حرف می زنند و کار می‌کنند اما ما روی احساسات ما احساسی برخورد می کنیم و برخی مسائل را خیلی بزرگ می کنیم. ما در دربی به همه چیز فکر می کنیم غیر از فوتبال بازی کردن و همه مسائل و حاشیه‌ها به بازیکنان در درون زمین منتقل می‌شود و به همین دلیل اصلا نمی‌توانند بازی خوبی انجام دهند. فشار وحشتناکی روی بازیکنان در دربی وجود دارد.

* اما خود تو از افرادی بودی که در دربی راحت بازی می کردی. چطور این کار را انجام می دادی؟
من تمرکز داشتم. بعضی وقت ها باید یکسری مسائل را ندید ونشنید. من فقط تمرکز می‌کردم و به فوتبال فکر می کردم و برای خودم تصویرسازی می کردم و به حاشیه‌ کاری نداشتم.

* فکر می‌کنی این بازی مساوی می‌شود؟
خدا نکند، امیدوارم این بازی برنده داشته باشد تا مردم راضی شوند چون مساوی دیگر کسل‌کننده شده است. هر دو تیم شجاعانه و هجومی بازی کنند و دنبال بازی دفاعی نباشند تا مردم لذت ببرند.

*اینکه می‌گویند قلعه‌نویی به خاطر حفظ رکوردش که نباختن در دربی است باعثمی‌شود این بازی خسته کننده و کسل کننده شود را قبول داری؟
نه اینطور اتفاقات را نمی شود کنترل کرد و همیشه نمی‌توان اتفاقات را آنطور که می‌خواهی رقم بزنی چون در زمین فوتبال اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست.

* چرا قلعه‌نویی برای برد به زمین نمی‌آید و همیشه در این چند ساله در دربی محتاط و دفاعی بازی کرده؟
این تفکرات سرمربی است و حتما پیش خودش فکر‌هایی می‌کند که این اتفاقات می‌افتد.

* بازیکنان سرنوشت‌ساز دو تیم در این دربی چه کسانی خواهند بود؟
هر کسی کار تیم بهتری داشته باشد موفق می‌شود، چون کسی را در این دو تیم نمی‌بینم که مثل علی کریمی یا فرهاد مجیدی تاثیرگذار باشد و الان کارگروهی و تاکتیک تیمی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز