خبرگزاری کار ایران

فوتبال ما به آخر خط رسیده؛

آذرپور: ویتنام با یک مربی‌محلی ما را تحقیر کرد / وینگادا پیر شده و از رده‌خارج است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۰۵

در اروپا هیچ تیمی به این مربیان از رده خارج شده نمی‌دهند. سوال من این است آیا تیم نونهالان بنفیکا که در کشور خود وینگاد است را به او می‌دهند که ما تیم ملی امیدمان را به او داده‌ایم؟

مربی سابق تیم ملی جوانان کشورمان گفت: بازی تیم ملی امید مقابل ویتنام واقعا ناامیدکننده بود.

هرمز آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نمایش تیم ملی امید کشورمان مقابل ویتنام واقعا ناامیدکننده بود و تیم ملی ما چیزی برای گفتن نداشت. متاسفانه بی‌برنامه هستیم و چندین بار مربیان را عوض کردیم و طبق‌معمول بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال را شاهد بودیم تا این نتیجه به دست آمد. از طرفی هم‌ تیم‌های شرقی مثل ویتنام و تایلند روی فوتبال‌شان سرمایه‌گذاری بسیار خوبی کرده‌اند و نتیجه می‌گیرند.

وی ادامه داد: همه دیدیم که احتیاجی نیست وینگادا و کی‌روش به فوتبال ما بیایند، چراکه ویتنام با یک مربی‌محلی جلوی ما نتیجه خوبی گرفت و ما را تحقیر کرد. این نشان می‌دهد بزرگترین مربیان هم در ایران نتیجه نمی‌گیرند، چون هیچ برنامه‌ای برای تیم‌های پایه نداریم و کسی به تیم‌های پایه اهمیتی نمی‌دهد. اصلا تیم‌های پایه در ایران وجود ندارند در صورتی‌که در اروپا مربیان تیم‌های پایه مربیان فوق‌العاده بادانشی هستند، چون در همین سنین است که فوتبال را آموزش می‌دهند و یاد می‌گیرند.

مربی سابق تیم ملی جوانان اظهار داشت: متاسفانه نه فدراسیون فوتبال و نه باشگاه‌ها از مربیان ایرانی که از اروپا آمده‌اند اصلا استفاده نمی‌کنند، چون فوتبال ما از ریشه خراب شده و مثل یک دندان فاسد باید آن را از ریشه کند. از فوتبالی که باندهای مختلف آن را در دست گرفته‌اند هیچ انتظاری نباید داشت.

وی در مورد عملکرد وینگادا در اولین‌بازی تیم ملی امید گفت: بالاخره وینگادا سرمربی تیم ملی است و باید مسئولیت شکست را قبول کند، اما این باخت فقط تقصیر وینگادا نیست. وینگادا از رده خارج شده و فدراسیون‌فوتبال مربی پیری که هیچ‌جای دنیا به او تیم نمی‌دهند را آورده است. در اروپا هیچ تیمی به این مربیان از رده خارج شده نمی‌دهند. سوال من این است آیا تیم نونهالان بنفیکا که در کشور خود وینگاد است را به او می‌دهند که ما تیم ملی امیدمان را به او داده‌ایم؟

این مربی فوتبال متذکر شد: بهترین راه این است که مسیر والیبال‌مان را طی کنیم، یعنی یک مدیریت‌جدید با مربیان با دانش و باسواد بیایند تا مربیان‌جوان ما را آموزش بدهند تا با دانش خودمان بتوانیم نتیجه بگیریم. البته مربیان جوان ما هم باید در باشگاه‌های بزرگ‌اروپایی دوره ببینند چون بادانشی که در کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هست و برنامه‌های آموزشی AFC به هیچ‌جا نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: فدراسیون‌فوتبال در تیم‌های پایه از مربیانی استفاده می‌کند که پول نمی‌گیرند و آنها مجبور می‌شوند از طرق مختلف از تیم ملی پول درآورند. چنین اتفاقی در هیچ‌جای دنیا نمی‌افتد، اما در ایران شاهد آن هستیم، به همین دلیل هیچ کار فنی انجام نمی‌شود چون تمام تمرکزشان روی این است که چطور زندگی‌شان را از این طریق بچرخانند.

آذرپور در پایان گفت: من ۹ ماه در تیم‌ملی‌جوانان بودم و بازیکنانی مثل احسان پهلوان، یوسف وکیا و بهنام برزای را به تیم ملی معرفی کردم، در مقابل آن ۶ ماه دویدم تا بتوانم بخشی از پولم را بگیرم. با این وضعیت هیچ مربی خوب، سالم و سطح بالایی در تیم ملی پایه کار نمی‌کند. متاسفانه فوتبال ما به آخر خط رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز