خبرگزاری کار ایران

فوتبال ما هر کی، هر کی است؛

حبیبی: ماندن یا رفتن کی‌روش فرقی برای فوتبال ما ندارد / نباید دنبال امثال کی‌روش بدویم و التماس کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۹۰

کسانی که با کی‌روش کار می‌کنند خیلی کوچک‌تر از او هستند و کی‌روش به آنها سوار است، از رئیس فدراسیون گرفته تا افراد پایین دستی‌اش از کی‌روش کوچک‌تر هستند…

اولین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی‌انقلاب معتقد است کی‌روش از مدیران حاضر در فدراسیون‌فوتبال ما بزرگتر است و به همین دلیل مدیران ما فقط جلوی او چشم می‌گفتند و کار دیگری از دست‌شان برنمی‌آمد.

گفت‌وگوی حسن حبیبی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* شرایط تیم اول فوتبال ایران را چطور می‌بینید؟
من حدود ۴ ماه ایران نبودم و زیاد خبر ندارم، اما وقتی اتفاقات را می‌بینیم مشخص است سازمان نداریم و فوتبال ما هر کی هر کی است. هر کسی دلش می‌خواهد می‌آید و هر کسی دوست دارد می‌رود و در این وضعیت نمی‌شود نظر داد. حیف این مردم که به فوتبال علاقه دارند و فوتبالیست‌هایی که در این رشته زحمت می‌کشند. حق و عدالت در فوتبال ما نیست و همه چیز از بین رفته و مربیان و داوران را سوزانده‌اند و از بین برده‌اند.

* چرا اتفاقات فوتبال را پیگیری نمی‌کنید؟
با این همه کثافتی که در فوتبال هست، اکراه دارم مسابقات را نگاه کنم یا اخبار فوتبال را پیگیری کنم. چند نفری در فوتبال هستند که فوتبالی هستند، اما دست‌شان به جایی نمی‌رسد و بی‌خودی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند.

* بعد از جام جهانی تیم ملی ما بلاتکلیف مانده، این وضعیت به تیم ایران لطمه نمی‌زند؟
خیلی ضربه می‌زند، اما با یک پیروزی همه چیز فراموش می‌شود، چون اساسی کار نمی‌کنند. باید بنیادی کار شود که نمی‌شود. باشگاه‌ها و تیم‌های پایه باید درست کار کنند که نمی‌کنند. مسابقات روی عدالت نیست که آدم لذت ببرد. آن زمان رقابت بود، اما الان نیست و اطراف فوتبال گرفتاری زیاد است و کسی نمی‌تواند توانایی‌اش را نشان دهد و اگر اتفاقی می‌افتد شانسی است و روی برنامه و اصول نیست. هر زمان ریشه‌ای کار کردیم، می‌توانیم روی خودمان حساب کنیم. اگر اصولی کار می‌کردیم الان آسیا را پشت سر گذاشته بودیم.

* با این شرایط در جام ملت‌های آسیا می‌توانیم نتیجه بگیریم؟
با این وضعیت حساب و کتابی ندارد و هم ممکن است قهرمان شویم و هم ممکن است همان دور اول حذف شویم چون هیچ حساب و کتابی نداریم. بچه‌ها در جام جهانی آنچه در توان‌شان بود را در زمین گذاشتند و خوب بودند. حالا ممکن است نتیجه نگرفته باشیم، اما همین قدر بیشتر نداریم و باید دنبال کار اصولی باشیم.

* بحثقرارداد کی‌روش به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده، در این رابطه چه نظری دارید؟
کی‌روش مربی بسیار حرفه‌ای و با شعوری بود و حداکثر بهره را از بازیکنان ما برد و نظم و انضباط خوبی داشت. کی‌روش مربی خوبی بود که تیم منظمی ساخت و آنچه می‌خواست بچه‌ها اجرا می‌کردند، اما کی‌روش هم بماند هیچ فرقی برای فوتبال ما نمی‌کند و ممکن است با کی‌روش به یک تیم ضعیف ببازیم و حذف شویم. همانطور که در مقدماتی جام‌جهانی این اتفاق افتاد و به لبنان باختیم.

* دلیل این همه تعلل را چه می‌دانید؟

ما نباید دنبال امثال کی‌روش بدویم و التماس کنیم چون در گذشته مربیان بسیار بزرگی به فوتبال ما آمدند که کی‌روش مقابل آنها چیزی نبود، اما دنبال او می‌دوند و التماس می‌کنند چون کسانی که با کی‌روش کار می‌کنند خیلی کوچک‌تر از او هستند و کی‌روش به آنها سوار است، از رئیس فدراسیون گرفته تا افراد پایین دستی‌اش از کی‌روش کوچک‌تر هستند و به همین دلیل التماسش می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز