خبرگزاری کار ایران

از تیم‌های آسیایی عقب افتادیم؛

آقاجانیان: شرایط تیم‌ملی فوتبال نگران‌کننده است / فدراسیون به نظر مردم احترام بگذارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۷۵

امیدوارم تیم ملی هر چه سریع‌تر به ثبات برسد و بتوانیم برنامه بلندمدتی را برای فوتبال ایران تا جام‌جهانی روسیه اجرایی کنیم و حداقل یک بار به فوتبال ملی نگاه بلندمدت داشته باشیم.

مربی تیم فوتبال ملی کشورمان با بیان اینکه کار تیم ملی در جام ملت‌ها آسان نخواهد بود، گفت: در حالی‌که تمام تیم‌های آسیایی برای این مسابقات برنامه دارند و در حال تدارک خود هستند، خوب نیست هنوز وضعیت سرمربیگری تیم‌ملی مشخص نیست.

مارکار آقاجانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: در ۷ هفته‌ای که از لیگ برتر سپری شده، بازیکنان جوان و مستعد خوبی خودنمایی کردند و نفراتی که عملکردشان تداوم داشته باشد با نظر سرمربی به اردوی جدید تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی با بیان اینکه با کارلوس کی‌روش به طور منظم در ارتباط هستیم و مدام نتایج مشاهدات‌مان را از لیگ به او گزارش می‌کنیم، اظهار داشت: در سفر اخیری که کی‌روش به ایران داشت گزارش هفته‌های اول لیگ را به او ارائه کردیم، ضمن اینکه فیلم تمامی بازی‌های لیگ تهیه شده و در اختیار کی‌روش قرار خواهد گرفت.

مربی تیم ملی در مورد ارزیابی‌اش از ۷ هفته ابتدایی لیگ‌برتر گفت: در هفته‌های ابتدایی تیم‌ها روند خوبی نداشتند، اما با سپری شدن هفتة‌های نخست وضعیت تیم‌ها روز به روز بهتر و هماهنگ‌تر می‌شود و بالطبع بازیکنان خوبی هم خود را نشان می‌دهند و این می‌تواند به قدرتمندتر شدن تیم ملی کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اینکه آیا سرانجام کی‌روش قراردادش را با فدراسیون فوتبال تمدید خواهد کرد یا خیر، گفت: به گفته علی کفاشیان قرارداد کی‌روش دیروز به پرتغال ارسال شده و امیدوارم این قرارداد هر چه زودتر نهایی شود، چراکه کار تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا بسیار دشوار است و با این شرایط تنها زمان را از دست می‌دهیم.

آقاجانیان تصریح کرد: امیدوارم تیم ملی هر چه سریع‌تر به ثبات برسد و بتوانیم برنامه بلندمدتی را برای فوتبال‌ایران تا جام‌جهانی روسیه اجرایی کنیم و حداقل یک بار به فوتبال ملی نگاه بلندمدت داشته باشیم.

مربی تیم ملی تاکید کرد: امیدوارم به خواست و نظر مردم هم احترام گذاشته شود و با تمدید قرارداد کی‌روش موجبات تشویق و دلگرمی مردم فراهم شود و با ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی شرایط حضور قدرتمند ایران در جام ملت‌ها فراهم شود.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی از برنامه‌های آماده‌سازی خود برای جام ملت‌ها عقب نیست؟ گفت: به نکته خوبی اشاره کردید. تمام تیم‌های آسیایی از ماه‌ها قبل خود را برای جام ملت‌ها آماده می‌کنند و اینگونه نیست که همه دست روی دست گذاشته باشند و منتظر شروع مسابقات باشند. باید هر چه سریع‌تر وضعیت کی‌روش مشخص شود چراکه با این شرایط فقط زمان را از دست می‌دهیم و این شرایط برای تیم ملی نگران‌کننده است.

آقاجانیان با بیان اینکه نباید به داشته‌های قبل خود دلخوش باشیم، اظهار داشت: اینکه بگوییم در سال‌های گذشته در جام‌ملت‌ها نتیجه گرفتیم و یا بازیکنان خوبی داریم تنها یک دلخوشی موقت است، در حالی تیم‌های آسیایی با تمام توان برای جام ملت‌ها آماده می‌شوند و دیگر نمی‌توان گفت در آسیا تیم ضعیف وجود دارد.

آقاجانیان با بیان اینکه تیم ملی در جام ملت‌ها با تیم‌های سختی همگروه نیست، اما نباید این باعثشود کار را در استرالیا آسان ببنینم، گفت: فوتبال ایران سال‌هاست در بازی‌های جام ملت‌ها نتیجه نگرفته و قطعا در این دوره نیز کار ما دشوار خواهد بود. اینکه وضعیت سرمربی تیم ملی تا به حال مشخص نشده برای فوتبال ما اصلا اتفاق خوبی نیست. دیدیم در جام‌جهانی همه تیم‌ها مدعی بودند و نتیجه هیچ مسابقه‌ای از قبل قابل پیش‌بینی نبود و مطمئن باشید در جام ملت‌ها نیز شرایط همین‌گونه خواهد بود.

وی در مورد بازیکنان لژیونر تیم ملی و اینکه چه کسانی بازی‌های آنها را زیر نظر می‌گیرند، گفت: فیلم بازی‌های آنها را تهیه می‌کنیم و در اختیار سرمربی تیم ملی قرار می‌دهیم تا از بین آنها بهترین و آماده‌ترین بازیکنان به تیم ملی دعوت شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز