خبرگزاری کار ایران

کمیته اخلاق مستقل عمل می‌کند؛

محمدزاده: فساد در فوتبال را ریشه‌کن می‌کنیم / برخورد با سوء جریانات مالی و رفتاری

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۵۴

مرجع رسیدگی به این پرونده کمیته اخلاق است و کمیسیون اصل ۹۰ از طریق معرفی متخلفان به قوه قضائیه این موضوع را پیگیری می کند که تاکنون به افراد سرشناس و معروفی در رسیدگی به این پرونده رسیده ایم.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تاکید کرد با همکاری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تلاش داریم تا فساد و سوء جریان های مالی و رفتاری در فوتبال کشور را ریشه کن کنیم.

علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: کمیته اخلاق به عنوان یک رکن قضایی مستقل در فدراسیون فوتبال و در کنار کمیته انضباطی و استیناف، فلسفه رسیدگی به کلیه بد اخلاقی ها و بد رفتاری های حرفه ای و سوء جریان های مالی، فساد، رشوه، جعل و تخلفاتی از این قبیل را برعهده دارد و در صدور آراء خود کاملا مستقل عمل می کند.

محمدزاده با بیان اینکه همکاری خوبی با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال داریم، تصریح کرد: مرجع رسیدگی به این پرونده کمیته اخلاق است و کمیسیون اصل ۹۰ از طریق معرفی متخلفان به قوه قضائیه این موضوع را پیگیری می کند که تاکنون به نکات و افراد سرشناس و معروفی در رسیدگی به این پرونده رسیده ایم.

وی در خصوص تشکیلات کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: این کمیته از دو بخش دیوان تحقیقات و دیوان حکمیت تشکیل شده و ۶ نفر حقوقدان که مطلع و آشنا به مسائل فوتبال و مبانی فقهی و حقوقی هستند در این کمیته حضور دارند و ترجیحا برای اینکه حساسیتی در این زمینه ایجاد نشود تلاش کردیم از افرادی استفاده کنیم که معروفیت زیادی نداشته باشند.

محمدزاده با بیان اینکه حضور تمامی این افراد در کمیته اخلاق جنبه افتخاری دارد، گفت: این کمیته پرونده های ارجاعی را بر اساس اظهارات، مستندات و اطلاعاتی که در اختیار دیوان تحقیقات قرار می گیرد بررسی و به صورت مستقل درباره آن اعلام رای می کند.

محمدزاده در پایان یادآور شد: تشکیل کمیته اخلاق بر طبق قوانین و اساسنامه فیفا تشکیل شده و موضوعاتی خارج از حیطه مستطیل فوتبال را مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز