خبرگزاری کار ایران

سیاست فدراسیون‌فوتبال را نمی‌فهمم؛

خاکپور: مربی بزرگ‌تر از کی‌روش بیاورند / از حضور کی‌روش در ایران ضرر کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۲۲

من موافق بودم کی‌روش بماند در صورتی که بتوانند از او کار بگیرند، چون به نظرم در مدتی که کی‌روش در فوتبال ما کار کرد، ‌ فدراسیون به هیچ‌وجه نتوانست از او استفاده کند…

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است کارلوس کی‌روش در زمان حضورش در تیم ملی هیچ تاثیری روی فوتبال ما نداشته و شرایط ما همچون گذشته است و کی‌روش با این زمانی که داشته، هنری نکرده امروز نگران بودن یا رفتن او باشیم.

گفت‌وگوی محمد خاکپور با خبرنگار ایلنا را بخوانید:

کی‌روش بدون توافق‌نهایی با فدراسیون‌فوتبال از ایران رفت. نسبت به این اتفاق چه تحلیلی دارید؟
فدراسیون‌فوتبال باید دنبال یک مربی بهتر باشد تا جایگزین کی‌روش کند. به نظر می‌رسد فدراسیون پول به اندازه کافی دارد که می‌خواستند قرارداد کی‌روش را تمدید کنند و به همان اندازه‌ای که می‌خواستند برای کی‌روش هزینه کنند، الان هزینه کنند و یک مربی بهتر از او بیاورند، اما باید کارشناسی شده این کار را انجام دهند.

شما موافق حضور کی‌روش درایران بودید؟
من موافق بودم کی‌روش بماند در صورتی که بتوانند از او کار بگیرند، چون به نظرم در مدتی که کی‌روش در فوتبال ما کار کرد، ‌ فدراسیون به هیچ‌وجه نتوانست از او استفاده کند، یعنی فدراسیون‌فوتبال توانش را نداشت که از او کار بگیرد و کی‌روش تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد توانایی‌اش را در فوتبال ما صرف کرد و اگر می‌خواست از تمام توانش برای فوتبال ما صرف کند، خوب بود، اما اگر قرار بود مثل گذشته کار کند، هزینه بی‌خودی را صرف می‌کردیم.

کی‌روش در فوتبال ما تغییر خاصی ایجاد کرد؟
به هیچ عنوان، شما لیگ ما را ببیند، نسبت به سال‌های قبل تنزل کرده‌ایم و هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

یعنی ما از استخدام کی‌روش ضرر کردیم؟
بله، ببینید فوتبال ما دراین مدت چه چیزی به دست آورد؟ حضور در جام‌جهانی را که قبلا داشتیم و در جمع ۴ تیم گروه‌مان در جام‌جهانی چهارم شدیم که قبلا شده بودیم. بازیکنی هم به لیگ‌های معتبر صادر نکردیم و بازیکنانی که در اروپا داشتیم هم به تیم‌های عربی آمدند. بازیکن جوانی هم نداشتیم و همان قبلی‌ها در تیم ملی بودند و لیگ ما هم تنزل کرد و در نهایت ضرر کردیم و کاری که کی‌روش کرد، ‌ هنر نبود.

اگر قرار باشد حضور کی‌روش کاملا منتفی شود، باید دنبال مربی‌داخلی باشیم یا خارجی؟
باید ببینیم از فوتبال چه می‌خواهیم. اگر دنبال نتیجه‌گرفتن در تورنمت‌های مقطعی هستیم، یک مربی خارجی بیاوریم شاید نتیجه بگیریم، اما اگر دنبال این هستیم که فوتبال‌مان را تغییر دهیم، چند مربی بزرگ برای تیم‌های پایه‌ بیاوریم تا فوتبال‌ ما را بسازند. من سیاست فدراسیون فوتبال را نمی‌فهمم و هیچ‌وقت مشخص نبوده دنبال چه چیزی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز