خبرگزاری کار ایران

عزیزالله‌ محمدی در گفتگو با ایلنا:

انتخاب‌کفاشیان با اساسنامه‌جدید قانونی‌نبود / از بی‌اطلاعی اعضای‌ مجمع سوء‌استفاده شده!

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۴۹

محمدی انتخاب کفاشیان با اساسنامه‌جدید را قانونی نمی‌داند و تغییرات اساسنامه در مجمع سال ۹۰ را تخلف عده‌ای در جهت منافع شخصی عنوان می‌کند.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ضمن تایید ابهامات موجود در تغییر صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال پیش از انتخابات سال ۹۰ و شائبه قانونی نبودن مجمع انتخاباتی فدراسیون گفت: تخلفات صورت گرفته در اساسنامه مشهود است و متاسفانه تغییرات در جهت منافع عده‌ای و بدلیل بی‌اطلاعی اعضای مجمع اتفاق افتاده است.

عزیز الله محمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال و افزایش اختیارات رئیس فدراسیون را تلاش عده‌ای برای قانونمند جلوه دادن تصمیمات خود عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه در آن مقطع آقایان از عدم اطلاع اعضای مجمع نسبت به آنچه که در حال اتفاق افتادن است سوء استفاده کردند و اساسنامه را به نفع منافع خود تغییر دادند که این کار تخلف آشکار است و به هیچ وجه نمی‌تواند جنبه قانونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییرات اساسنامه باید با اطلاع فیفا صورت بگیرد تا انتخابات فدراسیون در مسیر قانونی باشد، تاکید کرد: آقایان اساسنامه را به نفع منافع خود تغییر دادند در حالیکه این تغییرات با اساسنامه فیفا و AFC همخوانی ندارد. اگر خاطرتان باشد زمان مهرعلیزاده وقتی می‌خواستند روسای فدراسیون ها را برکنار کنند این امر مغایر اساسنامه فدراسیون‌های بین المللی بود و به همین خاطر او را از این کار منع کردند، ولی چطور تغییرات مهم اساسنامه نباید با فیفا هماهنگ نشود.

رئیس اتحادیه فوتبال یادآور شد: بحثتخلفات صورت‌گرفته در اساسنامه را صفایی‌فراهانی هفته گذشته در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های مکتوب مطرح کردند و مسائلی را عنوان کردند که به دوره تصویب اساسنامه در زمان مدیریت وی بازمی‌گردد که نکات درستی بوده و تخطی از آن در انتخابات سال ۹۰ مغایر اساسنامه اولیه بود.

وی با بیان اینکه چنانچه تغییرات اساسنامه فدراسیون به اطلاع فیفا می‌رسید و آنها در جریان تغییرات قرار می‌گرفتند امروز با چنین چالش‌هایی روبرو نبودیم، یادآور شد: همان زمان گفتیم انتخاب اعضای هیات‌اجرایی انتخابی است و نمی‌شود که رویه و خط مشی اعضای هیات مدیره با رئیس هماهنگ نباشد. مثل همین مشکلی که امروز در پرسپولیس بودجود آمده و می‌گویند رحیمی منتخب هیات‌مدیره نیست.

وی بی‌اطلاعی اعضای مجمع از تغییرات اساسنامه و سوء استفاده از این عدم آگاهی را باعثبروز مشکلات اخیر دانست و گفت: آقایان در این زمینه سوء استفاده کردند و این خودش نوعی تخلف آشکار است که در مجمع سال ۹۰ اتفاق افتاد و کسی به آن توجهی نکرد، در حالیکه باید قبلا اعضا در جریان تغییرات قرار می گرفتند و در مورد بند به بند اساسنامه رای‌گیری می‌شد، نه اینکه در مورد تغییرات تاییدیه کلی گرفته شود.

عزیز محمدی، انتخاب نواب رئیس از بین اعضای هیات‌رئیسه را مغایر با اساسنامه فدراسیون و نوعی تخلف دانست و اظهار داشت: آقایان اساسنامه را آنطور که می‌خواستند به نفع خودشان تغییر دادند و به اعتقاد من این کار با استقلال فدراسیون در تعارض است. طبق اساسنامه نواب رئیس نمی‌توانند جزو اعضای هیات رئیسه باشند، ولی اعضای مجمع بدون اطلاع از این بند اساسنامه، به این تغییرات رای دادند و آن را پذیرفتند در حالیکه این کار برخلاف اساسنامه بود.

عزیزمحمدی با بیان اینکه به اعتقاد من از بی‌اطلاعی از اعضای مجمع سوء استفاده شده، اظهار داشت: هرگونه تغییری در اساسنامه باید بیست و یک روز زودتر به اطلاع اعضای مجمع می‌رسید، اما در انتخابات اسفندماه شاهد بودیم که شش تن از اعضای هیات رئیسه شب قبل از انتخابات به رئیس فدراسیون اعلام می‌کنند که انتخابات طبق اساسنامه قبلی برگزار شود که مورد مخالفت رئیس فدراسیون قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فوتبال با بیان اینکه چرا با دست خودمان اساسنامه‌ای را که به تایید دولت و فیفا رسیده را زیر سوال می بریم و بدنبال تغییر آن هستیم، اظهار داشت: آقایان فقط می‌خواستند قانون را طوری که به نفع خودشان است تغییر دهند و بعد از انجام تغییراتی که کسی از آنها مطلع نشد آن را حتی به فیفا هم اعلام نکردند.

عزیزمحمدی افزود: این روزها که بحثشفاف‌سازی قراردادهای بایکنان مطرح است چرا مسئولان فدراسیون در این زمینه نیز شفاف سازی نمی کنند و نمی آیند اساسنامه جدید و تغییر کرده فدراسیون را روی سایت بگذارند تا همه از آن مطلع شوند و در جریان مفاد آن قرار بگیرند؟

وی با بیان اینکه اساسنامه قبلی قطعا اشکالاتی دارد و نیاز به بازنگری دارد، اظهار داشت: اینکه اساسنامه باید دستخوش تغییراتی شود قطعی است اما اینکه عده‌ای بخواهند آن را به نفع منافع خودشان تغییر دهند پذیرفته نیست و نباید آن را پذیرفت.

رئیس اتحادیه فوتبال با اشاره به دو بند اساسنامه فدراسیون در خصوص محدود شدن اختیارات هیات رئیسه و کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر اظهار داشت: این دو اصل جزو اختیارات مجمع عمومی بود در حالی که با تغییر اساسنامه تصمیم گیری در مورد این دو موضوع جزو اختیارات هیات رئیسه قرار گرفت و بر اساس آن تعداد تیم‌های لیگ از ۱۸ تیم به ۱۶ تیم کاهش یافت و اختیارات هیات رئیسه نیز محدود شد اما کسی از این اختیارات مطلع نبود.

نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هنوز ابهامات بسیاری در مورد مجامع فدراسیون وجود دارد و هنوز بسیاری از مسائل شفاف نیست گفت: مگر در آخرین مجمع سالیانه فدراسیون قرار نشد بودجه مصوب فدراسیون توسط یک گروه سه نفره بررسی و اصلاح شود و پس از آن گزارش تاین گروه مجددا به مجمع ارائه شود ولی هرگز چنین بودجه‌ای به مجمع ارائه نشد و معلوم نیست امروز فدراسیون فوتبال بر اساس کدام بودجه و اعتباری اداره می‌شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییری در اساسنامه قبلی فدراسیون باید با اطلاع اعضای مجمع و با بررسی کارشناسی صورت بگیرد و نباید این طور باشد که هر کس خواست قانون بر اساس منافع و خواست و میل خودش تغییر دهد.

عزیز محمدی در مورد اینکه با شرایط موجود مشروعیت رئیس فدراسیون فوتبال زیر سوال خواهد رفت، اظهار داشت: من امیدوارم ما اشتباه کنیم و اصلاح اساسنامه اشکالی نداشته باشد اما اگر صحبت‌های ما درست باشد و ابهامات به اساسنامه وارد باشد باید دستگاه‌های ذیربط دراین باره تصمیم بگیرند و این از اختیارات من خارج است که بگویم که فدراسیون فوتبال و ریاست علی کفاشیان مشروعیت قانونی دارد یا نه.

عزیزمحمدی یادآور شد: ما همان زمان هم اشکالاتی که به مجمع فدراسیون فوتبال وارد بود را مطرح کردیم و این ایرادها را به اطلاع وزیر ورزش هم رسانده ایم و آنها کاملا در جریان اتفاقات هستند و می تواند در این زمینه ورود کند.

وی در مورد اینکه با شرایط موجود مشروعیت فدراسیون کفاشیان زیر سئوال می رود و انتخابات فدراسیون باید باطل شود، تصریح کرد: کسانی که دست اندرکار فوتبال و مجمع فدراسیون هستند باید در این باره تصمیم گیری کنند اینکه تا چه اندازه اتفاقاتی که در مجمع سال ۹۰ افتاد قانونی بود و اعضای مجمع در جریان تغییراتی که در اساسنامه رخ داد بوده‌اند و آن را قانونی می‌دانند.

رئیس اتحادیه فوتبال در عین حال اظهار داشت: مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع تصمیم گیری در باره این رشته است و اعضای مجمع باید با احساس تکلیف و آگاهی کامل در خصوص اساسنامه و اختیاراتی که به انها واگذار شده در این زمینه تصمیم گیری کنند.

گفت‌وگو: ناصر تقی‌پور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز