خبرگزاری کار ایران

نشست مسئولان سازمان لیگ‌برتر؛

فروش اینترنتی دیدار پرسپولیس و استقلال بزودی / جوانگرایی رویکرد اصلی سازمان لیگ

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۲۲

اولین رویکرد سازمان در فصل جاری جوانگرایی تیم‌ها است که اصلی اساسی بحثد در افزایش سرعت، کیفیت و پویندگی فوتبال محسوب می شود.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان اینکه هدف ما تکریم و ارج نهادن به تماشاگران لیگ است از آغاز فروش اینترنتی شهرآورد پایتخت ظرف روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست هیات رییسه سازمان لیگ برتر فوتبال با حضور محمدرضا ساکت، سهیل مهدی(رییس کمیته‌ توسعه و تجهیز سازمان لیگ) و حجت‌الاسلام علیپور(رییس کمیته‌ صیانت و بازرسی سازمان لیگ) صبح امروز در محل سازمان لیگ برگزار شد.

در این نشست ابتدا محمد رضا ساکت درباره فعالیت های این سازمان گفت: قرار است مسائل مربوط به سازمان لیگ در این نشست در سه بخش ارائه شود. بخش اول رویکردهای سازمان لیگ در فصل چهاردهم لیگ برتر است و سپس مسائلی درباره سقف بودجه و الزامات AFC که به تنشریح آن خواهیم پرداخت.

این عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ادامه داد: اولین رویکرد سازمان در فصل جاری جوانگرایی تیم‌ها است که اصلی اساسی بحثد در افزایش سرعت، کیفیت و پویندگی فوتبال محسوب می شود. در حال حاضر این مسئله در حال ارزیابی است اما به عنوان مثال ملوان با میانگین سنی ۲۳.۸ وضعیت خیلی خوبی دارد و تراکتورسازی از میانگین سنی ۲۹ در سال گذشته به عدد ۲۴ رسیده است.

وی افزود: اتفاق مهمی که امسال رخ داد و همیشه مورد تاکید رسانه‌ها قرار داشت، مشخص شدن تقویم یک ساله لیگ برتر است. دیروز برنامه بازی‌ها تا هفته‌ آخر منتشر شد که به این وسیله از توقف ناخواسته در جریان لیگ جلوگیری می‌شود و از برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان، تیم امید و نماینده‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا حمایت صورت می‌گیرد. سازمان لیگ همچنین مناسبت‌های ملی و مذهبی را در این برنامه لحاظ کرده است. از همین جا از زحمات بهروان و کاظمی، شهبازی و همین طور سایر عزیزانی که در این زمینه تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم. این کار حداقل در ۲۵ سال گذشته رخ نداده بود.

ساکت در ادامه دومین نکته مهم فصل چهاردهم لیگ برتر را فروش الکترونیکی بلیت در ورزشگاه آزادی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که این مسئله را در سایر استان‌ها نیز عملیاتی کنیم. از دو سال قبل این کار شروع شد و امسال همه بلوک‌های ورزشگاه آزادی تحت فروش بلیت الکترونیک قرار گرفته است. مدیریت این کار بر عهده مهندس مهدی است. شرکت افق سبز، مسئولان حراست فدراسیون فوتبال، یگان ویژه و مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مستقیما در این پروژه حضور دارند. تقاضای من از رسانه‌های تصویری این است که این هفته‌ بخشی از کارشان را به پوشش این مساله اختصاص دهند. تاکید سازمان لیگ و باشگاه‌ها این است که همه تماشاگران قبل از حضور در ورزشگاه آزادی بلیت خود را خریداری کرده باشند.

وی در ادامه از فروش بلیت‌های شهرآورد پایتخت ظرف چند روز آیند خبر داد.

ساکت در ادامه گفت: از این پس ناظران مسابقات مانند، ناظران AFC مجهز به تبلت هستند و تمام فعالیت‌های خود را به صورت آنلاین از ورزشگاه مخابره می‌کنند. برای این منظور دوره‌های آموزش کار با کامپیوتر و نرم‌ افزار مخصوص نیز برای آنها برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: چهارمین رویکرد سازمان لیگ در فصل جاری رشد اقتصادی باشگاه‌ها به عنوان یک استراتژی است که سه هدف دارد. نخست افزایش درآمد باشگاه‌ها، دوم شناسایی حقوق آنها و سوم کاهش هزینه‌های شان.

ساکت در ادامه این نشست با اشاره به راهکارهای افزایش درآمد فوتبال ایران اظهار کرد: حق پخش تلویزیونی از موضوعاتی بود که از هشت ماه قبل مکاتبات آن در دستور کار قرار گرفت و شاهد هستیم که صدا و سیما و دولت حقوق فوتبال را در حوزه حق پخش تلویزیونی به رسمیت شناخته‌اند؛ هر چند که شرایط اقتصادی صدا و سیما بخشی از این مسئله را تحت تاثیر قرار داده است و فاصله دیدگاه در ارزش این موضوع زیاد است.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ در بخش شناسایی حقوق فوتبال نیز خاطر نشان کرد: بر اساس ابلاغیه AFC و فیفا هر محصولی با محتوای فوتبالی حقوق مادی و معنوی‌اش به فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها تعلق دارد. بنابر این هر محصولی چه در حوزه فیلم، سریال، سامانه‌های دیجیتال و غیره در حوزه فوتبال تولید شود باید قبلا حقوق فوتبال در آن پرداخت شده باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد کاهش هزینه‌ها ادامه داد: بعد از کارشناسی‌های مختلف در سال جاری به پروژه تعریف سقف بودجه و قراردادها و دستمزدها رسیدیم که مبنای این حرکت تاکیدات الزامی فیفا، AFC و نیز خواست وزارت ورزش و جوانان، مجلس شورای اسلامی و افکار عمومی بوده است.

ساکت افزود: چارت جدید تشکیلات سازمان لیگ بازنگری شده و در این زمینه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در حال تدوین است.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ همچنین با اشاره به آغاز کار کمیته‌ فنی و توسعه در حوزه تحقیق و پژوهش در سازمان لیگ عنوان کرد: تعدادی از لیگ برتر کشورهای مختلف مشخص است تا بتوانیم از تجربیات و رویکردهای آنها در لیگ برتر فوتبال ایران استفاده کنیم.

ساکت با بیان این که باید بخش دانش‌افزایی مربیان و مدیران لیگ فوتبال ایران در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در زمینه دانش افزایی مستمر مربیان و مدیران در حال برنامه‌ریزی هستیم و تخصصی کردن فعالیت مربیان را مورد توجه قرار دادیم و این موضوع شامل مربیان بدنساز، مربیان دروازه‌بانان‌، روانشناسان و غیره است.

وی با اشاره به این که ارتباطات بین‌الملل در سازمان لیگ در حال گسترش است، گفت: برقراری تفاهمنامه‌های خواهرخواندگی بین سازمان لیگ فوتبال ایران و برخی سازمان‌های لیگ کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ در ادامه با اشاره به تعیین سقف بودجه و انتشار قراردادها در فصل جاری اظهار کرد: عدم شفاف‌سازی، شایعه‌سازی را به وجود می‌آورد و نظام دلالی و مدیریت‌های پنهان و غیر عریان، ظرفیت‌های مدیران را در شرایط نامساوی قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز