خبرگزاری کار ایران

برخی‌بازیکنان‌، دو زار هم نمی‌ارزند؛

ابراهیمی: سیاسی دنبال معروف‌شدن است / نباید یک ریال هم به صادقیان بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۱۱۴

سیاسی دنبال معروف‌شدن است / تیم دایی ضعف‌تمرینی دارد / میلیاردی پول می‌گیرند و ۲ زار نمی‌ارزند / میلیاردی می‌گیرند که شیشه بشکنند؟

مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است تیم علی دایی هیچ تاکتیک خاصی ندارد و در خط هافبک و دفاع بسیار ضعیف عمل می‌کند و نمی‌تواند موقعیت‌سازی کند و به همین دلیل در دو بازی اول فصل بسیار ضعیف عمل کرده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

گفت‌وگوی ناصر ابراهیمی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

پرسپولیس در دو بازی اول خود تنها یک امتیاز گرفته؛ عملکرد تیم را چطور دیدید؟
عملکرد پرسپولیس در این ۲ بازی بسیار ضعیف بوده است. من همیشه سعی کرده‌ام ۵ بازی انجام شود تا بهانه مربیان تمام شود و بعد عملکرد آنها را بررسی کنم، اما الان و در این ۲ بازی پرسپولیس بسیار ضعیف عمل کرده است. انگار پرسپولیس فاقد هافبک است و هیچ برنامه‌ای ندارد و فقط عالیشاه و صادقیان توپ را تا پشت محوطه جریمه حریف می‌برد و بعد از آن کار تمام می‌شود و چون برنامه‌ای ندارند. رضا حقیقی هم اصلا در زمین نیست. ما در گذشته هافبک طراح و بازیساز و تخریب‌چی را با هم داشتیم، اما این پرسپولیس اصلا هافبک ندارد در دفاع هم پرسپولیس متزلزل است. نورمحمدی کاپیتان تیم است، اما کاپیتان باید بدون عیب باشد. اینها فقط ادعاها و پول‌شان بالا رفته و از نظر فنی هیچ ندارند. باشگاه‌ها نباید بیشتر از ۱۰۰ میلیون‌ با این بازیکنان قرارداد می‌بستند، نه اینکه قراردادهای میلیاردی ببندند. کدام بازیکن الان ما در سطح ناصر محمدخانی، محمد پنجعلی، حمید درخشان و فرشاد پیوس است. آنها ۳ میلیون تومان می‌گرفتند و آن فوتبال را ارائه می‌کردند و الان میلیاردی پول می‌گیرند و دو زار هم نمی‌ارزند.

عملکرد دایی به عنوان گران‌قیمت‌ترین مربی لیگ‌ایران راضی‌کننده است؟
همینطور که برای بازیکن می‌گوییم ارزش این همه پول را ندارد، مربی هم ارزش این رقم‌ها را ندارد چون نمی‌تواند تیمش را هدایت کند. اگر در گذشته بازیکنی شیشه می‌شکست به خاطر تعصبش بود، نه از روی بی‌تربیتی‌اش که وقتی صادقیان اخراج می‌شود تا در رختکن حرف‌های زشت و بی‌ادبی می‌زند. اینها از ضعف مربی است، وقتی شرح‌وظایف و تاکتیک مشخص نباشد همین می‌شود. در مورد دایی باید بگویم که هر بازیکن بزرگی نمی‌تواند مربی بزرگی شود. تیم دایی ضعف تمرینی دارد. خود من دایی را تمرین داده‌ام و البته علی دایی آن موقع مثل الان نبود و کسی او را نمی‌شناخت، اما آن همه ستاره را کنترل می‌کردیم و به بهترین شکل تمرین می‌دادیم. آن موقع برنامه داشتیم، اما پرسپولیس امروز برنامه‌ای ندارد و فقط ادعا دارند چون خیلی مفت بازیکن پرسپولیس شدند و به جام جهانی رفتند. اینها فقط پول را می‌شناسند و فنی چیزی بلد نیستند.

در مورد رفتار صادقیان و محرومیت ۳ ماهه‌اش چه نظری دارید؟
به نظرم باشگاه پرسپولیس باید کل قراردادش را جریمه کند و یک ریال هم به صادقیان ندهند. آقای صادقیان تو چه کاره‌ای که اعتراض می‌کنی؟ چرا باید ۳ ماه دور باشی و تو را نداشته باشند؟ یعنی یک میلیارد بگیری که شیشه بشکنی؟ اگر کمیته‌انضباطی محرومیت صادقیان را کم کند ضعف آنها را می‌رساند و بقیه هم هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند.

در مورد مشکلات امروز هیات مدیره‌پرسپولیس چه نظری دارید؟
وقتی در طول ۱۰ سال ۱۶ هیات مدیره عوض می‌کنند، همین می‌شود. این ضعف مدیریتی فوتبال ماست. شما فکر کن رحیمی بهترین مدیر باشد، اما آیا پول به او می‌دهند و حمایتش می‌کنند؟ مگر رویانیان را حمایت کردند؟ اگر می‌خواهید به پرسپولیس بیایید اول مطالعه کنید که آیا می‌توانید با این همه بدهی پرسپولیس را کنترل کنید یا نه و بعد بیایید. با خوردن پول ناصر ابراهیمی که نمی‌شود مدیریت کرد. باید با پیشکسوتان صحبت می‌کردند که چه اتفاقاتی در این باشگاه افتاده و بعد قبول می‌کردند.

سیاسی رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس تهدید کرده اگر نتایج ضعیف ادامه داشته باشد دایی را کنار می‌گذارد…
نباید این حرف را بزند. رئیس هیات‌مدیره کدام باشگاه اینقدر مصاحبه می‌کند؟ سیاسی دنبال معروف‌شدن است. اصلا سیاسی کی هست؟ کسی او را می‌شناسد؟ آقای‌سیاسی، تدارکات پرسپولیس هم از تو معروف‌تر است و حاج‌قاسم(تدارکات پرسپولیس) خیلی بهتر از سیاسی می‌تواند پرسپولیس را بچرخاند و کنترل کند. شما که ادعا می‌کنید پول دارید اول بدهی‌ها را بدهید. شما حق مردم را نمی‌دهید و فقط مصاحبه می‌کنید. مدیر باشگاه رئال مادرید هم اینقدر مصاحبه نمی‌کند.

البته سیاسی مدعی شده دوست نداشته به پرسپولیس بیاید و به او تکلیف شده…
بی‌خود آمده‌اند. تکلیف چیه؟ تکلیف را ما داشتیم که وقتی انقلاب شد با ماهی ۵ هزار تومان فوتبال مملکت را حفظ کردیم. زمان ما ستاره بیشتر بود یا دوره کی‌روش که ۱۶ میلیارد گرفته؟ آن زمان در هر پست ۶ تا بازیکن داشتیم و چند نفر پشت خط می‌ماندند. برای انتخاب تیم ملی ۶۶ نفر را به اردو دعوت کردم و یکسری اعتراض کردند که حق ما بوده که در تیم ملی باشیم. این بازیکنان که الان هستند فقط ادعا دارند و به درد دسته ۳ اروپا هم نمی‌خورند. مربیان ما هم همین هستند و ۸ تا مربی هستند که فقط جای آنها در تیم‌ها عضو می‌شود. ما این همه مربی داریم و فقط این ۸ نفر باید در فوتبال باشند و جای‌شان در تیم‌ها عوض شود؟

گفت‌وگو: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز