خبرگزاری کار ایران

نشست مسئولان فوتبال با آیت الله صدیقی؛

کفاشیان: بدون مدرک فوتبال را متهم به فساد نکنید / نباید مردم را نگران کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۲۳

اشتباهاتی صورت گرفته و تخلفاتی در فوتبال وجود دارد، اما ارگان هایی مانند کمیته انضباطی و استیناف هستند که به این تخلفات نظارت دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در نشست مشترک مسئولان این فدراسیون با آیت الله صدیقی امام جمعه تهران گفت: نباید بدون دلیل و مدرک فوتبال را متهم به فساد کرد.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان روز یکشنبه در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در فوتبال گفت: فوتبال یک ورزش نیست و ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد. در بعد فرهنگی در جام جهانی دیدیم که ایرانیان زیادی از نقاط مختلف دنیا با شور، علاقه و عشق به برزیل آمدند و با پوشیدن پیراهن تیم ملی و در دست گرفتن پرچم ایران تیم ملی را تشویق کردند.

وی افزود: ایرانیان حاضر در این مسابقات که حدود ۵۰۰۰ نفر بودند از جای جای جهان به این کشور آمده بودند و حتی بسیاری از آنها تا پاسی از شب در مقابل هتل تیم ملی حضور پیدا کرده و تیم ملی را تشویق می کردند. در جام جهانی و در بعد فرهنگی اقدامات بسیار موثری انجام پذیرفت و ساماندهی بسیار خوبی برای ایرانیان حاضر انجام شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بعد سیاسی ورزش فوتبال گفت: روسای جمهور بسیاری از کشورها ضمن حضور در برزیل تیم ملی کشورشان را مورد حمایت قرار دادند که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و بعد ازبازی خوب تیم ملی برابر آرژانتین، رئیس جمهوری به ملی پوشان پیام تبریک دادند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها حیات خود را در فوتبال می بینند و تمام تلاش شان را جهت کسب عنوان در این مسابقات انجام می دادند با وجود حذف تیم های قدرتمندی مانند برزیل و آرژانتین از جام جهانی، باز هم توجه به این ورزش در زمان برگزاری این مسابقات توسط این کشورها کاهش پیدا نکرد.

وی درباره بعد اقتصادی بیان کرد: امروز فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) به عنوان متولی فوتبال جهان به خودکفایی رسیده و درآمد خود را از فوتبال بدست می آورد. جالب این است که ۶۰ درصد از درآمد حاصله برای فوتبال از حق پخش تلویزیونی است و ما بقی آن نیز از تبلیغات محیطی و فروش بلیط و سایر مباحثاست. در کشور ما با توجه به مقررات موجود امکان استفاده از آن وجود ندارد مثل قانون کپی رایت.

کفاشیان اظهار داشت: در مرحله مقدماتی جام جهانی بلیت از ۹۰ تا ۱۷۰ دلار به فروش می رسید، اما در کشور ما برای رعایت هواداران مبالغ ناچیزی گرفته شد تا بتوانیم مشتاقان و علاقمندان زیادی را به ورزشگاهها بکشانیم.

وی در ادامه با اشاره به مطالبی در مورد فساد در فوتبال گفت: متاسفانه اخیرا صحبت هایی مطرح می شود که تنها باعثنگرانی جامعه است. زمانی که باشگاه هایی مانند تراکتورسازی تبریز، فولاد خوزستان و بسیاری از تیم ها در مسابقات شان در ورزشگاه ها شاهد حضور خیل عظیم هواداران هستند، این نشانه علاقه مردم به فوتبال است و نباید این جمعیت کثیر را بی جهت نگران کنیم.

وی در ادامه افزود: اشتباهاتی صورت گرفته و تخلفاتی در فوتبال وجود دارد، اما ارگان هایی مانند کمیته انضباطی و استیناف هستند که به این تخلفات نظارت دارند. کمیته استیناف به آرای کمیته انضباطی نظارت می کند و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیرون از مستطیل سبز با نظارت کامل فوتبال را زیر نظر دارد و همه تخلفات را به صورت جدی بررسی و آرای خود را صادر می کند به همین خاطر بدون وجود دلیل و مدرک فوتبال را متهم به فساد نکنید. مردم به فوتبال علاقه دارند و باید به علایق آنها احترام گذاشت و از این پدیده اجتماعی قرن به درستی حفاظت کرد. ضمن اینکه اگر مدارک و مستنداتی وجود دارد از ارائه آن به مراجع قضایی و ذیربط استقبال می کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال نیز در ابتدای این نشست گفت: فوتبال یک پدیده اجتماعی است که با ابعاد مختلف فرهنگی روبه رو است. در ۴ سال گذشته اتفاقات خوبی درقسمت فرهنگی ایجادشده است. مهمترین آنها شامل ساماندهی تشکیلات فرهنگی در سطح باشگاه ها و هیات فوتبال استانهاست که بیش از ۱۰۰ باشگاه دارای مسئول کمیته فرهنگی شده اند.

محمدرضا ملامحمد گفت: کمیته فرهنگی براساس فعالیت های اجتماعی گام های موثری در این زمینه برداشته است و از سوی دیگر فوتبال به خودی خود دارای موهبت اجتماعی گسترده ای است به طوری که این پدیده اجتماعی در سطح اول دنیا مطرح شده است. حس تعامل همکاری، احساس مسئولیت و احساس گذشت در طول ۹۰ دقیقه بازی اجرا می شود.

رئیس کمیته فرهنگی در ادامه افزود: بزرگترین گردهمایی ورزشی هفتگی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هر هفته برگزار می شود که به دنبال آن جمع کثیری از جوانان در ورزشگاهها حاضر می شوند. نفس فوتبال خود یک حرکت فرهنگی تلقی می شود. و برای بهره برداری از این فرصت بوجود آمده نهادهای فرهنگی باید نظارت مستقیم داشته باشند که متاسفانه در این زمینه همکاری گسترده ای با فوتبال وجود ندارد.

ملامحمد ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی برنامه ریزی برای تیم های ملی در رده های مختلف(آقایان و بانوان) در آکادمی ملی فوتبال است. فعالیت های متنوعی از قبیل آموزشی، فرهنگی و تفریحی برای آنها در کمپ تیم های ملی به نحو احسن در نظر گرفته می شود. همچنین هیات مذهبی جامعه فوتبال را راه اندازی کردیم در شش سال، بیش از ۴۰ جلسه هیات مذهبی را با حضور جمع کثیری از بازیکنان، مربیان و اهالی فوتبال برگزار کردیم. به نظر من باید فعالیت های مذهبی - ورزشی به طور گسترده تداوم داشته باشد.

وی در پایان گفت: فوتبال یک پدیده اجتماعی است که با ابعاد مختلف فرهنگی روبه رو است. برای هدایت نسل جوان و کمک به باورها و ارزش های اخلاقی، انسانی و فرهنگی آنها، نهادهای مسئول به کمک فوتبال بیایند و سهمی از توسعه فرهنگی اجتماعی مخاطبان را برعهده بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز