خبرگزاری کار ایران

از سوی حسن زاده مطرح شد؛

تشریح مهمترین تغییرات آیین‌نامه انضباطی فوتبال / شدت محرومیت ها و حذف تخفیف ها!

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۹۳۴

کمیته انضباطی در آیین نامه جدید خود شدیدتر عمل می کند و اعداد و ارقام نسبت به گذشته بیشتر شده و محرومیت های شدیدتری نسبت به قبل در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه آیین‌نامه جدید این کمیته طبق قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تدوین شده به مهمترین تغییرات و بندهای آن اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در آیین نامه انضباطی قبلی فدراسیون، خلاء هایی وجود داشت و نواقصی از سوی افراد مختلف مطرح می شد در حالیکه کیفیت فوتبال ما رو به رشد است و باید طبق استاندارهای فیفا و AFC پیش برویم. بر همین اساس ضرورت تغییر در آئین نامه را در دستور کار خود قرار داده و از مرداد ۹۳ آیین نامه جدید کمیته انضباطی اجرایی شده تا بتوانیم روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در این آیین نامه قطعا موارد جدیدی تدوین شده که می توان به فوریت در رسیدگی و تصمیماتی که برای صدور رای باید اجرا شود، اشاره کرد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: افزایش تعداد اعضای کمیته انضباطی با توجه به حجم کار و اینکه در هر جلسه ای حداقل سه نفر باید حضور داشته باشند، به استناد آیین نامه جدید ۲ عضو دیگر هم اضافه شده و می توانند در جلسات شرکت کنند. در خصوص شدت مجازات هم کمیته انضباطی در آیین نامه جدید خود شدیدتر عمل می کند و اعداد و ارقام نسبت به گذشته بیشتر شده و در قسمت هایی که محرومیت برای خاطیان وجود دارد نیز، محرومیت های شدیدتری نسبت به قبل در نظر گرفته شده است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید آمده است که کمیته انضباطی صلاحیت رسیدگی به برخی از پرونده ها را ندارد، گفت: در آیین نامه جدید، بخشی از پرونده ها از صلاحیت کمیته انضباطی خارج شده است. به عنوان مثال امور مربوط به قراردادها و اختلافات مالی باشگاهها و بازیکنان دیگر در این کمیته رسیدگی نمی شود و باید در تشکیلات دیگری مانند کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و یا شورای حل اختلاف فوتبال رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: در آیین نامه انضباطی فعلی تشویق برای بازیکنان و یا کادر فنی وجود ندارد و اگر رفتاری مستحقق تشویق باشد از سوی کمیته برگزار کننده مسابقات باید برای افراد تشویق در نظر گرفته شود. همچنین تخفیفی در مجازات دیگر وجود ندارد اما تعلیق مجازات طبق شرایطی که در آیین نامه پیش بینی شده، برای متخلفین خواهیم داشت. ضمنا هر گونه اتفاقی که باعثناتمام ماندن مسابقه رسمی شود، دیگر کمیته انضباطی در خصوص سه بر صفر شدن و یا برگزاری و عدم برگزاری آن تصمیم نمی گیرد بلکه این کمیته برگزار کننده مسابقات است که در این خصوص تصمیم گیری می کند.

رئیس کمیته انضباطی افزود: همچنین با تشکیل کمیته اخلاق، بحثهای مخصوص به مسائل خارج از زمین فوتبال مثل ارتباطات غیر قانونی و یا مسائل مربوط به تبانی، رفتار ها و یا اعطای امتیازات و هر موردی که علیه اخلاق است و در آیین نامه اخلاق مشخص شده دیگر در صلاحیت رسیدگی کمیته انضباطی نیست.

حسن زاده درباره اینکه از این پس رای های دوپینگ توسط این کمیته صادر می شود، گفت: کمیته انضباطی از این پس، رای خود را در خصوص پرونده های دوپینگ صادر می کند. در واقع در صورت مثبت اعلام شدن دوپینگ از سوی بازیکنان، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال پس از بررسی و در اختیار گذاشتن مدارک کامل به کمیته انضباطی، پرونده را جهت اعلام رای و تصمیم گیری در خصوص آن به این کمیته ارسال می کند. در واقع این موضوع طبق فرمان فیفا است که کمیته انضباطی کشورها باید به عنوان رکن قضایی رای دوپینگ را صادر کنند.

وی گفت: در مجموع ۹۰ ماده و ۹ تبصره در آیین نامه جدید وجود دارد البته این آیین نامه نیز خالی از نقص نیست اما ما تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا مشکلی به وجود نیاید.

رئیس کیته انضباطی در خصوص برگزاری سمینار روسای کمیته های انضباطی استانهای کشور به میزبانی مشهد مقدس گفت: این سمینار امروز پنجشنبه در مشهد برگزار می شود که یکی از دلایل این همایش موضوع آیین نامه است. چرا که نحوه اجرای آیین نامه در تمامی لیگ ها مخصوصا لیگ های داخلی استانها، بررسی می شود تا استانها با مشکلی در خصوص اجرای این آیین نامه مواجه نشوند. علاوه بر آن عملکرد همکاران انضباطی در استانها را بررسی می کنیم. در این زمینه هوشنگ نصیرزاده در خصوص آیین نامه جدید مطالبی را مطرح می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز